webForumDet fria alternativet

Fågelaktivister undanbedes!

Småprat

80 svar · 514 visningar · startad av Pace · sida 2 av 5

Frågan, av Pace

En sann surealist! En rökande gråsparv med palestinaschal och maskingevär fastklistrad på en huven till en opel. Den människan har nog en del att säga världen. Nämen usch vad denna bilden är äcklig, sånt för man ju inte publicera på wF, för då kan ju någon ta skada. Så du får helt enkelt gå till <http://buzz.bazooka.se> och söka efter "Tuff kylarprydnad (småäcklig)" om du vill se den. Och jag

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Då ber jag så mycket om ursäkt, hoppas att du inte tar lika illa upp som då jag mobbar en kompis för att han inte kan uttala vissa tonande ljud :e

------------------
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag antar att Pace sitter och garvar för sig själv i ett hörn just nu.

*haha titta vilken diskussion jag dragit igång* :e :e ;)

Ser att även du i ett senare inlägg har precis samma fundering så då är vi väl ganska överens

Man vill ju inte göra sig osams med kvinnor, jag har haft den erfarenheten en gång för mycket. :e :e :)

------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Tänk att det blir tjafs jämt och samt och att det jämt ska provoceras fram ytterligare tjafs.

Jag håller helt med alla som tycker att detta var onödigt här på wF. Det väcker anstöt och därför hör det inte hemma här.

Om man nu har ett sånt behov av att andra ser denna bild så kan ni väl isåfall skicka den till varandra privat på ICQ eller i mail. Här hör de inte hemma i alla fall!

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Ska jag ställa till med ett sketna rabalder så fort jag ser en tråd med ett innehåll som jag inte gillar?
Som exempel kan vi ta alla trådar där jag i det närmaste har dumförklarats för min kristna tro. Har någon reagerat på det? Inte då, men när en sparv med cigg i munnen kommer upp, då går alla in i dörrar och ställer till ett liv om griftefrid och bla bla bla.
Döda fåglar ser jag varje dag, inte blir jag äcklad av det. Jag bryr mig ärligt talat inte om någon person skulle ta upp ett dött marsvin och sminka det med läppstift. Det rör mig inte i ryggen.

------------------
-mucho-

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Den är fortfarande lika osmaklig.

Vad sägs om ordet "konst"?

------------------
And remember, when you look into the pit, the pit looks back into you. /Anonymous INTERCAL hacker

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Vad sägs om ordet "konst"?

Tänker du på den uppstoppade geten med ett bildäck runt magen som står utställd på Moderna?

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Kan vi inte anordna en omröstning? Då får vi veta vad folk verkligen tycker.

Röstar du på:
1. Detta är osmakligt och liknande bilder bör förbjudas på webForum.
2. Detta stör mig inte alls. Låt folk posta vad de känner för.

Jag röstar på alternativ 2. Jag respekterar om alla andra (?) röstar på alternativ 1.

------------------
- Swey
A hacker from the south

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Låt folk posta vad de känner för.

§e jo...

Tänker du på den uppstoppade geten med ett bildäck runt magen som står utställd på Moderna?

Jag tänker på många saker, men ja, den fanns i bakhuvudet. Vad jag försöker komma till är dock att allt som inte är trevligt inte nödvändigtvis är förkastligt...

------------------
And remember, when you look into the pit, the pit looks back into you. /Anonymous INTERCAL hacker

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Vad jag försöker komma till är dock att allt som inte är trevligt inte nödvändigtvis är förkastligt...

Men kom igen för fan. En död småfågel som någon sjuk jävel klär ut och använder som kylarprydnad är inte konst.

------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Jag kanske inte är nån stor kännare av konst men jag är uppvuxen med en konstnär och detta är inte konst. Att skända döda djur är bara osmakligt, om det är en fågel eller get (av samma anledning som jag inte gillar älghuvuden också) spelar ingen roll.

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

[Redigerat av CyberPet den 06 okt 2001]

Medlem sedan maj 2001739 inlägg

Håller med Leija, Luxman mfl.

Kan det vara så svårt att respektera vissa regler i detta forum?

------------------
Cloe

... är inte konst.

Vad är konst, då?

------------------

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Hmmm, jag har inte varit hemma så jag har inte fölt diskussionen förrän nu! Om den anses så till den milda grad stötande så är det bara att ta bort den!

Jag vill inte ha en massa diskussioner om hur fel det är att publicera bilden eller inte - eftersom ingenting görs åt det. Ta bort den då för bövelen om den är osmaklig!

Sedan kan man ju definiera osmaklig. Ecce Homo, där Jesus prorträtterades som bög kan ju också vara osmaklig, men kan betraktas som "konst" av somliga. Det fanns nog måna kristna som inte ville se den bilden.

Jag tar inte ställning vidare det är fel eller ej att göra så här med bilden, jag har gett Er en möjlighet att säga vad ni tycker.

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Kan det vara så svårt att respektera vissa regler i detta forum?

Vilka regler bröt jag mot? :q

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

Medlem sedan apr. 2000521 inlägg

Pace, vi har uppenbart valt att inte plocka bort bilden i egenskap av moderatorer. Den finns kvar med efterföljande debatt.
Vad som är konst eller inte, osmakligt eller inte ligger ju självklart i betraktarens öga.
Men ännu en gång upprepar jag följande:

Är detta en bildlänk jag tror jag behöver förse med varningstext?
Om svaret är ja är det förmodligen en bildlänk som jag inte alls ska publicera på wF.

LeJa

Är detta en bildlänk jag tror jag behöver förse med varningstext?
Om svaret är ja är det förmodligen en bildlänk som jag inte alls ska publicera på wF.

Är detta en regel här på wF? :q

------------------
-mucho-

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Kim,
Det är inte en regel utan snarare en vädjan från oss att inte sprida sådana här bilder i wF:s namn.

hypatia

Medlem sedan apr. 2000521 inlägg

Kim ???

Varken jag eller någon annan har påstått att det skulle tillhöra regelsamlingen.
Ett förtydligande på den punkten borde ju inte vara nödvändigt då varje medlem godkänt de regler som gäller när man blev medlem.
Däremot innehåller ju regelverket ord som ".... för allas trevnad", visserligen i direkt anslutning kring vilket språk som accepteras men då en bild säger mer än tusen ord är det mycket väl applicerbart även på bilder.
Min _rekomendation_ till den som ska publicera en bildlänk kvarstår alltså. Behöver din bild förses med en varningstext är det förmodligen bäst, för allas trevnad, att avstå från publicering.

LeJa

Får jag fråga varför ni blir så upprörda över en död fågel, men i nästa stund inte bryr er om kommentarer till medlemmar i stil med "du är efterbliven" m.m.?

------------------
-mucho-

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)