webForumDet fria alternativet

Fågelaktivister undanbedes!

Småprat

80 svar · 514 visningar · startad av Pace

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg
Frågan#1

En sann surealist! En rökande gråsparv med palestinaschal och maskingevär fastklistrad på en huven till en opel. Den människan har nog en del att säga världen.

Nämen usch vad denna bilden är äcklig, sånt för man ju inte publicera på wF, för då kan ju någon ta skada. Så du får helt enkelt gå till http://buzz.bazooka.se och söka efter "Tuff kylarprydnad (småäcklig)" om du vill se den.

Och jag får väl ta på mig allt ansvar om någon försöker utplåna alla änder i sin närhet.

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

[Redigerat av Pace den 06 okt 2001]

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Pace,
Vad är ditt syfte med att länka till den här bilden? I mina ögon är bilden bara osmaklig och tillför inte wF någonting.

Jag ber dig att noga tänka igenom varför du postar länkar till bilder nästa gång och även tänka över ifall du bör redigera ditt inlägg.

hypatia
moderator

------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

:( x(

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

I mina ögon är bilden bara osmaklig och tillför inte wF någonting.

Och hur många av trådarna här i caféet tillför något? :q
Vad gäller bilden, osmaklig? Kanske det...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag tycker bilden är till för de som vill se den.

Säg inte att jag inte varnade dig!

tycker jag talar ganska mycket klarspråk.

------------------
Jag har en skinnflådd bäver på min garderobsdörr. Bara så ni vet.

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Kim och OveRRidE:

Ni vet väl, likväl som jag, hur människan är skapt.
Vill ni att "folk" skall kolla på något så skriv bara - "kolla inte den här länken" eller "öppnas på egen risk" - då kommer länken att undersökas av samtliga som besöker tråden.

I det här fallet så skriver hypatia att bilden inte tillför wF något med sin osmaklighet vilket jag till 100% instämmer med.

Istället för att redigera bort länken eller stänga tråden, vilket brukar resultera i en flera sidor lång debatt om staffs rättigheter, så valde moderatorerna att via en kommentar uttrycka wFs åsikt.

Metodiken att skriva typ: "kolla vad den här idioten har på sin sida" eller "hur är men skapt för att publicera en sån här bild" och sedan länka till diverse osmakliga bilder strider inte direkt mot wFs regler, men det strider mot wFs moraliska andemening vilket jag tycker är illa nog.

Ja förstår inte! Vad är det för fel att wF står för en god moral och undviker en massa osmakligheter, räcker det inte med att nätet är fullständigt överbelamrat med sådant, varför skall vi medverka till att osmakligheterna får extra spridning och uppmärksamhet?

------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

[Redigerat av Luxman den 05 okt 2001]

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Det upphor aldrig att forvana mig hur ACKLIGT manniskor kan bete sig. Hur j-a puckad ar man nar man lagger ner sa mycket tid pa att "fixa till" en dod liten fagel... Ja herregud det ar inte konstigt att varlden ser ut som den gor!

------------------
"Om en man med flera personligheter hotar att ta livet av sig, kan man kalla det en gisslansituation?"

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

I det här fallet så skriver hypatia att bilden inte tillför wF något med sin osmaklighet vilket jag till 100% instämmer med.

Inte heller jag kan titta på denna bilden och säga att den är konstruerad av ett geni eller ens att den har en tillstymmelse till komik eller intelligens, men jag håller fortfarande hårt på att länken är til för dem som vill se den.

Jag vet att Säg inte att jag inte varnade dig! inte är den länken man inte klickar på i första taget, men som sagt. Den varnar ju iallafall.

Jag tycker det var rätt av Pace att skriva som han gjorde på länken. OBS Därmed inte sagt att själva tråden är rätt.

Jag tycker inte heller att den hör hemma på wF och ni har nog rätt, det var faktiskt ganska osmakligt, även om en vän till mig drog lite på smilbanden.

/Stefan

------------------
Jag har en skinnflådd bäver på min garderobsdörr. Bara så ni vet.

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

*LOL* :e

------------------
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Fågeln är ju död so what?
Är det då samma sak som att stoppa upp djur?

------------------
with love - arwid

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Som jag har uppfattat det så såg jag ingenstans i tråden att Pace själv tyckte denna bilden var komiskt.

Hypetia: Därför tycker jag att du ska klaga på bilden och inte på Pace som kanske postade detta för att han själv tyckte det var osmakligt?

Medlem sedan apr. 2000521 inlägg

Pace, nog för att du har varnat för bildens innehåll och mycket tydligt beskrivit den men jag är ändu fundersam över syftet med att publicera den här. Du är ju mycket medveten om att den kommer att väcka anstöt eftersom du varnar. Om man redan från början vet det varför då publicera över huvud taget?
Om du anser att bilden har ett så stort underhållningsvärde att den bör spridas föreslår jag att du länkar till den från din egen sida och inte från wF.

Kim, du undrar hur många trådar i caféet som tillför något, kanske har du rätt i att underhållnings- eller kunskapsvärdet i många av trådarana här inte tillhör det högsta på wF men vad vi försöker undvika är trådar som tillför obehag och äckelkänslor vilket är något helt annat än ett lågt underhållningsvärde.

Override, visst varnas det och ingen har ju heller ifrågasatt detta. Vad frågan handlar om är ju om vi ska delta i att sprida dessa bilder i wF:s namn. Pace hade ju kunnat välja att ha den länken på sin egen sida om han tyckte värdet av den var så högt att den skulle spridas men varför publicera länken på wF? Ser att även du i ett senare inlägg har precis samma fundering så då är vi väl ganska överens.

Gandalf, vad är det egentligen du finner så underhållande?

skyman, självklart är det inte samma sak som att stoppa upp djur.
Ett uppstoppat djur försöker man återskapa i sin naturliga form och inte förse med skjutvapen och cigaretter.
Jag skulle visserligen inte uppskatta en massa bilder på uppstoppade djur heller här på wF men det finns säkert rätt sammanhang även för såna.

Så från och med nu tycker jag alla kan tänka ett varv till innnan vi publicerar länkar till bilder. Är detta en bildlänk jag tror jag behöver förse med varningstext? Om svaret är ja är det förmodligen en bildlänk som jag inte alls ska publicera på wF.

LeJa

[r]stavfel

[Redigerat av LeJa den 05 okt 2001]

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Rinaldo,
Om någon anser att bilden är komisk eller inte gör inte någon skillnad för mig. Den är fortfarande lika osmaklig.

Jag påpekade det av de skäl som Luxman redan har angivit så väl.

I övrigt vill jag instämma i det som LeJa redan har skrivit:

Så från och med nu tycker jag alla kan tänka ett varv till innnan vi publicerar länkar till bilder. Är detta en bildlänk jag tror jag behöver förse med varningstext? Om svaret är ja är det förmodligen en bildlänk som jag inte alls ska publicera på wF.

Hypetia,
petig moderator ;)

------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Kim, du undrar hur många trådar i caféet som tillför något, kanske har du rätt i att underhållnings- eller kunskapsvärdet i många av trådarana här inte tillhör det högsta på wF men vad vi försöker undvika är trådar som tillför obehag och äckelkänslor vilket är något helt annat än ett lågt underhållningsvärde.

Jag har såvitt jag själv kan se, inte skrivit att bilden är rolig, underhållande eller på något annat sätt positiv. Jag skrev:
Vad gäller bilden, osmaklig? Kanske det...

En fråga, blir någon här äcklad av en sån där bild? Om ja, det finns terapi mot allt. Känner man obehag av en fågel med en joint i näbben så kanske man ska söka ett liv i ensamhet där mat kommer in till ens rum genom en lucka. Undvik att titta på allt och alla eftersom illamåendet kan komma.

Jag tycker själv inte att bilden är särskilt rolig, men den äcklar mig inte heller.

------------------
-mucho-

Kim, jag påstod akldrig att du sett något underhållningsvärde i bilden jag bara besvarade ditt påstående angående andra trådar. Som du säkert såg finns det i mina ögon en skillnad mellan trådar med lågt underhållningsvärde och trådar som kan väcka anstöt.

En fråga, blir någon här äcklad av en sån där bild? Om ja, det finns terapi mot allt.

Med det vill du antyda vad?

Som jag sagt tidigare, behöver din bildlänk förses med varningtext, låt bli att posta den på wF.

------------------
=======================

Förståndet har sina gränser
endast dumheten är gränslös
Zarko Petan

=======================

[Redigerat av LeJa den 05 okt 2001]

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Känner man obehag av en fågel med en joint i näbben så kanske man ska söka ett liv i ensamhet där mat kommer in till ens rum genom en lucka.

Varför då? För att cigarettrökande fåglar flyger omkring överallt eller? Jag tror de flesta äcklades av att någon hade tagit en död fågel och lekt med den. Man kan ju visa åtminstone lite respekt för "griftefrid" om det nu är rätt ord i sammanhanget.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag tycker att LeJa sammanfattade det hela ganska bra genom att ställa sig följande fråga:

Är detta en bildlänk jag tror jag behöver förse med varningstext?
Om svaret är ja är det förmodligen en bildlänk som jag inte alls ska publicera på wF.

------------------
/Tor
www.tor.nu

[Redigerat av Web-Tor den 05 okt 2001]

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Logik! Tack LeJa!

Du klarade det på två rader..
Jag tiger ;)

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Gandalf, vad är det egentligen du finner så underhållande?

Luxman: att det är så oerhört dumt, jag menar, kan man tänka sig något mycket dummare än en sparv med cigg i käften och ett automat vapen i handen...?

Kanske, men inte nu... eller hur?

------------------
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Gandlaf, bara för att få saker rätt.... det var jag som frågade

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)