I vissa länder (iallafall förr i tiden) var en kvinna med ett gäng överflödiga kilon en mycket attraktiv kvinna. Detta pga att är man "väl byggd", betyder det ofta rikedom, eftersom man kan äta mer då. Eller nåt i den stilen..
Begreppet spinkiga modeller tror jag inte kommer att kunna existera eftersom människan alltid strävar efter det bästa. Det räcker aldrig med det som redan är "state of the art".. Extremaliteter är framtidens melodi och detta avspeglar sig nog i modeindustrin också.
Kvinnosynen har med åren blivit hårdare då begrepp såsom anorexi och bulumi blivit allt vanligare bland flickor i tonår och tidigare. Flickor som redan är trådsmala, bantar ner sig till skelett och därmed dyker det upp fler smala människor i vårt sammhälle, framför allt de som syns. Jag vet inte vad det kan bero på, men i dagens samhälle där "bäst och vackrast" räknas som en status, måste man ju hänga med, om ni förstår vad jag menar.
Och eftersom modebranschen (därav själva namnet mode) speglar "den personen man vill vara", blir det givetvis så att det avspeglar sig i hur man tycker att man skall se ut.
Jag tycker det är sexigast med en kvinna som inte är trådsmal, utan som har lite former och trivs med sig själv, som den person man är och inte den man borde vara.
Det är även en av grundstenarna i min livsfilosofi (om man nu kan kalla det så) och jag hoppas människor tar sig själva för det dom är och inte för det man "borde" vara enligt massan, majoriteten, modet, massmedia eller liknande folkgrupper som mer eller mindre styr dagens syn på en människa.
*nu skall jag f*n sova, jag känner att jag blev lite väl filosofisk* :)
Natti.
Redigerat:
Titta på Anders Zorns bilder på kvinnor.
Exakt. Titta på dessa bilder och se den mer eller mindre perfekta synen den mannen hade på kvinnor. Tack CyberPet. ;)
------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.
[Redigerat av OveRRidE den 07 okt 2001]
[Redigerat av OveRRidE den 07 okt 2001]