webForumDet fria alternativet

Könsdiskriminering, förklara för mej?

Politik & samhälle

13 svar · 234 visningar · startad av Simpa

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg
Frågan#1

Förstår inte det här, om man skulle göra om tex Harem till det motsatta att 20 aktraktiva tjejer skulle pyssla om, 4 killar skulle det inte bli ett jäkla snack då? förstår inte riktigt det här, dubbelmoral?

Medlem sedan aug. 2001723 inlägg

Näej, det skulle väl inte bli nåt speciellt snack tror jag. Förresten, varför las det utmärkta programmet tutti frutti ner? Det såg jag varje avsnitt av.

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

jo det skulle bli ett sjuinihelvetes kackel på kvinnorörelsen med Mona Sahlin och vänsterpartiet i spetsen... men nu nej. aldrig

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Kvinnorna måste också få en chans att trycka ner männen, inte sant? Skämt åsido! ;)

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Jag tittar sällan på TV överhuvudtaget och har aldrig sett något program av Harem, så jag kanske har förutfattade meningar.

Men en av anledningarna till att jag inte tittar på det är att jag - av det jag har läst i tidningarna - tycker att det verkar vara ett riktigt skräpprogram. Det är förnedrande för människan att bete sig på det sättet, oavsett om det är kvinnor eller män.

------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Skräpprogram: Ja.
Förnedrande: Nej.

Dom som är med i Harem vet vad dom skulle bli "utsatta" för. Man är med på egen fri vilja, och då kan jag inte hålla med om att det är förnedrande.

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

-- Den som går i andras fotspår kommer aldrig först --

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

Inte förnedrande för dom som är med .. utan för "oss" som ser på hur dessa "vackra och sexiga" människor får vara med om sånt ... medans vi "vanliga fula" typer inte får en chans ... ;)

Det är väl det som är den största anledningen till att det gnälls på allt sånt här ... !?

*suck* ... låt folk göra vad dom vill så länge dom inte direkt skadar ngn annan ... !!!

------------------
Jag undrar, varför ska dom alltid in där bak!?

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Harem är jue ett skit program :e

------------------
[BigCats] - En sida om världens vackraste djur!

"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Jo, jag vet... jag har aldrig sett programmet och har kanske förutfattade meningar.

Men det jag menade var att jag väljer att inte titta på programmet, delvis beroende på vad jag har läst om det. När jag säger att jag tycker att det är förnedrande för både kvinnor och män menar jag kanske inte direkt att det är förnedrande för individerna som deltar i programmet. Snarare menar jag att den här typen av program är förnedrande för oss alla, men inte av de skäl som elfwing anger.

För mig betyder varje sådant här TV-program att vår känsla för moral och heder blir lägre. Mer och mer blir tillåtet och jag har en stilla undran över var det ska sluta. Jag menar inte att moralpredika, utan vill bara förklara varför jag väljer bort sådana här program. Det är absolut inte det värsta programmet som TV visar, jag tycker t.ex. att många amerikanska talkshows är mycket värre...

------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Svar: Den som väger mest vid programmets slut vinner sin vikt i guld. :x

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Dom som är med i Harem vet vad dom skulle bli "utsatta" för. Man är med på egen fri vilja, och då kan jag inte hålla med om att det är förnedrande.

Är det likadant med tjejer som är med i porrtidningar och porrfilmer?

------------------
/Tor
www.tor.nu

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Web-Tor, och killar? ;)

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Jag håller med hypatia fullkomligt. Vad är det för nöje att se på sånt där?

Speciellt när det finns wF ;) :e

------------------
Ancilla, face mea laganum!

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

Hade jag varit kille och varit med, hade jag skitigt i de bichiga tjejer som är med och bara chillat istället.. en veckas gratis semester i ett sådant paradis, vem behöver en tjej då?

------------------
Not yet... but soon.

284 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
150 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)