Förstår inte det här, om man skulle göra om tex Harem till det motsatta att 20 aktraktiva tjejer skulle pyssla om, 4 killar skulle det inte bli ett jäkla snack då? förstår inte riktigt det här, dubbelmoral?
Näej, det skulle väl inte bli nåt speciellt snack tror jag. Förresten, varför las det utmärkta programmet tutti frutti ner? Det såg jag varje avsnitt av.
Jag tittar sällan på TV överhuvudtaget och har aldrig sett något program av Harem, så jag kanske har förutfattade meningar.
Men en av anledningarna till att jag inte tittar på det är att jag - av det jag har läst i tidningarna - tycker att det verkar vara ett riktigt skräpprogram. Det är förnedrande för människan att bete sig på det sättet, oavsett om det är kvinnor eller män.
------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)
Inte förnedrande för dom som är med .. utan för "oss" som ser på hur dessa "vackra och sexiga" människor får vara med om sånt ... medans vi "vanliga fula" typer inte får en chans ... ;)
Det är väl det som är den största anledningen till att det gnälls på allt sånt här ... !?
*suck* ... låt folk göra vad dom vill så länge dom inte direkt skadar ngn annan ... !!!
------------------
Jag undrar, varför ska dom alltid in där bak!?
Jo, jag vet... jag har aldrig sett programmet och har kanske förutfattade meningar.
Men det jag menade var att jag väljer att inte titta på programmet, delvis beroende på vad jag har läst om det. När jag säger att jag tycker att det är förnedrande för både kvinnor och män menar jag kanske inte direkt att det är förnedrande för individerna som deltar i programmet. Snarare menar jag att den här typen av program är förnedrande för oss alla, men inte av de skäl som elfwing anger.
För mig betyder varje sådant här TV-program att vår känsla för moral och heder blir lägre. Mer och mer blir tillåtet och jag har en stilla undran över var det ska sluta. Jag menar inte att moralpredika, utan vill bara förklara varför jag väljer bort sådana här program. Det är absolut inte det värsta programmet som TV visar, jag tycker t.ex. att många amerikanska talkshows är mycket värre...
------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)
Hade jag varit kille och varit med, hade jag skitigt i de bichiga tjejer som är med och bara chillat istället.. en veckas gratis semester i ett sådant paradis, vem behöver en tjej då?