webForumDet fria alternativet

USA inleder bombning mot Talibanerna!

Medier & press

12 svar · 249 visningar · startad av Pace

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg
Frågan#1

Aftonbladet, Expressen

[Redigerat av Pace den 07 okt 2001]

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jahapp.. då var det kört.. :l

------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Då är det väl bara att hoppas på att missilerna träffar det de är tänkte för och inget annat. :l

------------------
Mvh. Wiberg

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

så då blir det en storparkeringsplats där ändå.

------------------
Not yet... but soon.

USA har blivit av med två torn. Nu slår de tillbaka genom att slå ut alla Afhganistanska bönder. Så nu ingen av länderna vara med och spela schack längre. Too bad..

------------------
Not yet... but soon.

undrar hur säkra aftonbladets källor är:

Please mail us if you are in Afghanistan right now

attack@aftonbladet.se

------------------
Not yet... but soon.

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Jahaja. Jag pratade med farmor på teflon nyss, och hon hade liknande känslor mot det här som mot Andra Världskrigets utbrott. :(

Okej. Vad säger att den här attacken kommer slå ut världsterrorismen egentligen? USA legimiterar attacken genom att göra sken av att de utför någon slags god gärning. Jag tror snarast att terrorister världen över blir än mer upprörda mot USA. (och hela västvärlden som står bakom attacken) Antagligen kommer terrorismen snarare öka än minska efter det här löjliga kriget. :(

"USA slår tillbaka" säger de också. Vad gjorde då inte de första terroristerna? Jag tror knappast att man kör lite flygplan I World Trade Center utan anledning. :l

Afghanistan behöver inte krig, de behöver bistånd!

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Okej. Vad säger att den här attacken kommer slå ut världsterrorismen egentligen?

Det är ett steg i rätt riktning i alla fall.

USA legimiterar attacken genom att göra sken av att de utför någon slags god gärning.

Med tanke på att 40 andra länder (inklusive Sverige) gav dem tillstånd så är vi väl alla delaktiga i denna goda gärning.

"USA slår tillbaka" säger de också. Vad gjorde då inte de första terroristerna? Jag tror knappast att man kör lite flygplan I World Trade Center utan anledning.

Och jag tror inte USA bombar Kabuhl utan anledning heller!

De får redan bistånd!

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Det är ett steg i rätt riktning i alla fall.

Det är just det jag säger att det inte är. Vad gör vanlig terrorism sämre än det här?

Med tanke på att 40 andra länder (inklusive Sverige) gav dem tillstånd så är vi väl alla delaktiga i denna goda gärning.

Jag kritiserar starkt Sveriges regering till att de ställt sig bakom en sån här aktion. Men, vad skulle hänt om de inte gjort det? Rejäl uppståndelse och diplomatin mot USA skulle försämrats rejält. Även om det finns motståndare bland regeringen (vilket jag verkligen hoppas att det gör) känner de sig tvingade av USA att vara på "rätt" sida, annars blir vi väl klassade som terroriststödjare och massa skit. :l

Och jag tror inte USA bombar Kabuhl utan anledning heller!

Nej, det tror inte jag heller. Men det gör inte attacken mer nödvändig för det. Man säger att man inte handlar i vredesmod, men vad kallar de det här då? Oändlig rättvisa? Pöh!

De får redan bistånd!

Om USA skulle lägga alla de pengar (eller ens en bråkdel av dem) som de nu satsar på ett fullständigt onödigt krig på bistånd istället skulle de få bort kärnan till terrorismen och hatkänslorna kanske. Nu bygger de bara upp det ytterligare.

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Fattigdom? Bin Ladin är skitrik, kan jag be att få säga. Om nu fattigdom är roten till terrorism, hur kan det då komma sig att det inte är fler afrikaner som begår terroristdåd?

Nej, de behöver en ny ledning.

------------------
You can't be young forever, but you can be immature indefinitely.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Spango:
Två klockrena!

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Afganistan behöver hjälp, talibanerna behöver bomber. ;)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag tror inte det blir så lätt som USA vill tro.

Det som skrämmer mig är att det verkar som om talibanerna har nåt slags trumf-kort som vi inte vet om, och jag är ganska säker på att det inte handlar om triss utan mer eller mindre en royal straigh flush isåfall...

Fear the worst, until the best has been proven.

------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)