webForumDet fria alternativet

Skojig virusvarning :)

Småprat

16 svar · 305 visningar · startad av hypatia

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg
Frågan#1

Fick just ett roligt mail av min lillasyster (myslan) som jag tänkte dela med mig av till er:

Virusvarning!!!

Om du får ett mail med rubriken "hej" - öppna det INTE, utan radera det genast!

Detta är det farligaste virus man hittills känner till. Viruset kommer att radera alla filer i din bootsektor. Men innan dess lägger det in 2 Gb barnporrbilder på din hårddisk och skickar ett mail till polisen.

Inte nog med det; viruset hoppar till eventuella lösa disketter i närheten av datorn, upp till 10 meter!

Som om det inte vore nog lägger viruset till meningar i allt du skriver och gör svinhårda kärringknutar på alla sladdar kopplade till datorn.

Viruset skitar också ned ditt tangentbord så att du inte ser tecknen på knapparna och grisar samtidigt ned din monitor med smör- och syltfingeravtryck.

Det plockar bort alla etiketter på dina disketter och ställer om termostaten på din kyl och frys. Det lägger räkskal i din säng och sten i din diskmaskin.

Det gör falska pengar med din printer och placerar dem i din plånbok.

Det tar död på dina växter och vänder upp och ned på din soptunna samtidigt som det tar sönder glödlampan i badrummet och gömmer alla reservlampor.

Det avmagnetiserar alla dina kreditkort, raderar videobanden och repar dina CD-skivor.

Viruset skickar ditt telefonnummer till din älskares/älskarinnas fru/man och alla kreditorer. Det häller kylarvätska i akvariet och lägger sura strumpor på bordet när du får gäster. Det byter etikett på tandkrämstuben och tuben med fotsvampsalva, sätter ugnen på full effekt och slänger in katten.

Viruset häller socker i bilens bensintank, rakar dina ögonbryn och skickar snuskiga mail till din chef. Det flyttar runt din bil på parkeringen så att du inte hittar den och plockar bort alla p-tillstånd från vindrutan.

Det kommer sakta men säkert att krympa dina skor tills du börjar halta, snubbla och bryta näsan, samtidigt som det gömmer alla plåster och bandage inom en mils radie så att du nästan förblöder.

Detta virus är smygande, farligt och skoningslöst. Det kommer att ge dig flatlöss och börja tillverka amfetamin i ditt badkar. Ovanstående är bara några av symtomen, så akta dig noga !!!!!!

------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

:e

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

Medlem sedan maj 2001149 inlägg

Jag öppnar aaaldrig mejl med subject 'hej' längre... :e

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

*ställer in ett filter för "hej"* Delete!

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag fick en liknande för några månader sen med ungefär samma text i, men med en slutkläm som slår allt:

Dessutom är viruset lila! :e

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag fick en liknande grej för ett bra tag sen, men det viruset kokade amfetamin i ditt badkar och jagade grannbarnen med din jordfräs. :e

Det är vad jag kallar virus. :)

------------------
Jag har en skinnflådd bäver på min garderobsdörr. Bara så ni vet.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

:e

------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"

Medlem sedan maj 20011 343 inlägg

lol :e

------------------
verktygslådan

Livet är som en tärning. Det bästa man kan få är sex :e

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Fick också ett men mitt skulle handla aktier för 10000

Medlem sedan okt. 20005 273 inlägg

:e :e

------------------
Korvfarbror--Med ring på fingret

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Rinaldo:

Jag har för mig att mitt virus skulle handla It-aktier för 10 000:- :e

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Har ni hört talas om bruna vadderade kuvert-viruset? Det penetrerar folks psyken, får dem att etablera sig som medlemmar här, och vips, en dag så slår viruset till och skapar onödigt mycket inlägg här på wF. :)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Casca: Det måste vi passa oss för!

Ja, det låter jätteläskigt...

casca, finns det några varningssignaler? :q

------------------

You're never safe. It's like misery, it will always exist.

Det finns inga varningssignaler. Det kan slå till när som helst! Därför ska du skaffa dig en lämplig pappstrut att fälla över huvudet när du har exponerats för viruset. Försök dricka mycket och uppsök läkare om magsmärtor och hallucinationer om ihopknycklade plastpåsar uppstår. Börjar du se en roterande kebabpizza i innertaket, då är det redan försent.. :(

Jag tror att jag är smittad... :x

Måste skaffa mig en pappstrut!

------------------

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)