webForumDet fria alternativet

Dessa tjuvar....

Småprat

13 svar · 189 visningar · startad av Putte

Medlem sedan aug. 2000210 inlägg
Frågan#1

Börjar bli måttligt less på dessa tjuvar som ger sig ut i mörkret och försöker stjäla men misslyckas och då förstör istället....

Nu står min kära bil i garaget och kommer så göra tills min bildörr är lagad.

Tänk att få ta nån sån på bar gärning. Oj oj vad man skulle få sitta av ett långt straff efter det.

------------------
Drick tills det att hon är söt, men sluta innan bröllopet.
Forza Luleå, SM-guld 2001

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Jag har haft några stöldförsök på min EPA, men jag en huvudströmbrytare i bilen så de lämnar aldrig parkeringen =)
eftersom de aldrig får igång den..
men de saboterar inget i bilen, och jag plockar med mej fronten till min CD-spelare så att ingen skall plocka den..

------------------
- Listen, Iam a police officer if you kill me you are an dead man..
- No, you got that wrong, if i kill you you are a dead man

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

men jag en huvudströmbrytare i bilen

Ett tips, använd rattkrycka, eller om det är en ny dyr bil, elektroniskt startspärr och larm med tillhörande dekaler. Då inser tjuvarna redan efter en snabb titt att det inte är någon idé att stjäla bilen och går vidare till nästa bil. Annars blir det som du har råkat ut för, tjuven bryter upp låset, tjuvkopplar bilen och upptäcker först då att det inte var någon idé att ens försöka. Allt går ut på att övertyga tjuvarna om att sno grannens bil istället.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Sätta en fet skylt.

"Ta min grannes bil, den är lättare att sno"

------------------
- Listen, Iam a police officer if you kill me you are an dead man..
- No, you got that wrong, if i kill you you are a dead man

"Ta min grannes bil, den är lättare att sno"

:e Nja, du kan ju åtminstone hyckla god grannsämja.

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Jag ska installera att system som innebär att om en ruta krossas eller om nån kör in en skruvmejsel i låscylindern så sprutas det ut vattenånga som lyses grönt med neonljus. Då lär tjuven bli lite skraj och springa därifrån.

Ps. Jag betraktar nån som stjäl från någon annan person som fredlös.

------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.

Medlem sedan maj 2001797 inlägg

jotack, efter ett "inbrottsförsök" i min gamla opel, på den enda dörren där låset faktiskt fungerade, så är det lite beroende på dagsform om jag öht kommer in i bilen.. :(
de sk. tjuvarna insåg inte att bilen hade en spärr i låset som gjorde att det inte gick att bryta upp eller öppna innifrån... bah! idioter..
(vem vill stjäla en gammal bil utan stereo?! :) )

------------------
I just lay back and let the big beat lead me

vem vill stjäla en gammal bil utan stereo?!

Kanske någon som har missat bussen? Seriöst, min far talade med en polis någon gång om bilstölder. Polisen hade under ett uppdrag hållit sig gömd i en civil bil medan han spanade på en lägenhet där det misstänktes förekomma knarkaffärer. Då kommer två killar och börjar försöka få upp låset. De har inte märkt polisen som sitter lite gömd i baksätet. Polisen funderar på vad han ska göra. Om han försökte gripa tjuvarna skulle han röja hela spaningen mot lägenheten. Det hela löste sig dock oväntat när en av tjuvarna tittade upp och sa "Titta, där kommer ju bussen!" varpå tjuvarna bara struntade i bilen och tog bussen istället.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

UlfT: Det är ganska förståligt, jag hade nog själv (kanske!) gjort likadant beroende på omständigheterna. Det var ju "snällt" att inte ta en "finare" bil, men den som har en sketen och dålig bil har förmodligen inte råd med mer medan en som har pengar förmodligen inte påverkas så värst mycket.

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

jag hade nog själv (kanske!) gjort likadant beroende på omständigheterna.

Beroende på den omständigheten att du har missat bussen? :q

Medlem sedan feb. 20001 861 inlägg

Rubrik i Golf GTI-klubbens tidning:
"Missar man bussen tar man en Golf"

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Beroende på den omständigheten att du har missat bussen?

NEJ! Inte om det kommer en buss en kvart senare, det är ju helt absurt. Jag menar om det är vinter, 500 mil hem, osv osv. Det måste till rejäla omständigheter i så fall!

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Ta min grannes bil, den är lättare att sno

Stjäl inte, staten ogillar konkurrens.

Medlem sedan aug. 2000210 inlägg

Här i norrland så är det oftast stereon dom är ute efter. Min stereo går heller inte att stjäla pga av kenwoods smarta mask system. Så när jag får de mindre trevliga besöken så blir det oftast skadegörelse för att klåparna inte lyckas ta någonting. Inte ens baslådan som jag förövrigt bultat fast i golvet ( :e ) har dom lyckats ta.... ;)

------------------
Drick tills det att hon är söt, men sluta innan bröllopet.
Forza Luleå, SM-guld 2001

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)