<A HREF="http://www.lt.nu" TARGET=_blank>Oskar nära att dö men polisen kom inte...</A>
-------------- Redigerat bort citatet med hänvisning till upphovsrätten. Redigerade in en mer informativ länk efter att citatet redigerades bort i enlighet med webForums regler §3.
------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
-Bill Gates, Microsoft, 3/14/89 -as quoted in MacWEEK
Reefer: Näej, det tycker jag inte. Nu läste jag bara igenom originalinlägget lite snabbt (när det fanns ;)), men när jag nu läser igenom texten på den andra siten känner jag igen i princip rubbet.
Från www.upphovsratt.nu angående citaträtten:
Lagen säger bl a att citat får göras "i överensstämmelse med god sed" och "i den omfattning som motiveras av ändamålet" .
Att återge hela texten innebär inte någon citering, utan en otillåten kopiering om tillstånd inte har inhämtats.
Jag har faktiskt bott i Lidingö en gång i tiden, jag och ett par polare delade på en kåk i Brevik, det är en väldigt vacker kommun :)
------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
Blir förresten mer och mer irriterad ju mer jag tänker på det, det är väl inte SOS alarms jobb att bedöma om dom tror på dom som ringer eller inte? :x
Jag menar vad krävs för att jobba där? skriv -och läskunnig på grundskolenivå?
Dom har väl ingen förmåga eller rätt att bedöma sådant?
Det är väl för f-n bara att skicka dit polisen och/eller räddningstjänsten så får dom göra en bedöming på plats, är det inte det som är hela poängen med att ha den typen av samhällstjänster?
------------------
Blir förresten mer och mer irriterad ju mer jag tänker på det, det är väl inte SOS alarms jobb att bedöma om dom tror på dom som ringer eller inte?
Bra sagt
Det är fan helt otroligt att sånt här kan hända egentligen (då tänker jag både på att folk kan få för sig att knuffa ner en bil som någon ligger och sover i och att sedan larmtjänsten inte *tror* på en när man ringer)...
x(
------------------ "If God had wanted you to wear earrings, he'd have made you a girl." - Alabama Governor Don Siegelman :e
Vill bara påpeka det där med vad som krävs för att jobba på SOS.
Min syster jobbar på SOS och man går igenom en j*kla massa tester(mycket motorik bl.a) och utbildningar för att få jobba där.
Ett starkt psyke är också att rekommendera.
Nu säger jag inte att det var rätt av operatören att inte skicka ut räddningsmanskap men SOS har ibland _väldigt_ pressade situationer där de helt enkelt måste prioritera vissa ärenden...
------------------
- Erik Hellström -
- Datalogiprogrammet - MDH -
- http://3d.burken.nu -
746 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e