webForumDet fria alternativet

Jönköping

Småprat

10 svar · 339 visningar · startad av Axel

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg
Frågan#1

Idag (igår?) var jag hos min syster i Jönköping. Jag gillar den staden. Den är fin och har roliga bussar (och bussväntartavlor) som man kan använda Östgötatrafikenkort i. :D

Vi gick på upptäcksfärd till Grästorp. (?) Där ligger ett urkul bostadsområde som är byggt i cirklar. Längst in ligger en liten park med lekplats, utanför det går en väg runt, (som en rondell) utanför det ligger det garage och carport vägg i vägg, utanför det går en cykelbana, utanför det finns lite trädgårdar till husen och utanför dem ligger själva husen, som är ganska lika stora skokartonger. Ni Jönköpingsbor som inte sett det där borde göra det, tycker jag.. ;) Urkul!

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Den är fin och har roliga bussar
Jo, de kallas för ledbussar och viks liksom på mitten när det svänger. Storstäder har sådant, förstår du. :p

Men herregud, Grästorp? Vad gör man ända där borta? Du kunde lika gärna ha köpt ett vykort över stället nere på Östra Storgatan... :e

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Den är fin och har roliga bussar

Något lättroad? :e

------------------
"If God had wanted you to wear earrings, he'd have made you a girl." - Alabama Governor Don Siegelman :e

Medlem sedan aug. 2001512 inlägg

Mmmm,Jönköping är min favostad ochså,fast jag hävda då att tändstiksorädet är det mest roliga stället i Jönköping.(och det verkar som om axel är lite ironisk,men det kanse bara jag som gör den bedömningen...)

------------------
Peter Kroptikin:Där makt finns där finns ingen frihet.

Tändsticksområdet är väl inte så upphetsande i sig, men där finns ju både Kulturhuset, ett gäng företag, några muséer, Myrorna, två uteställen (ett hyfsat och ett fjortisställe) samt en kvalitativ studentkårspub. :e

------------------

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Stefan: Vilka två uteställen tänkte du på då? Jag antar att det ena är Absolut NightClub.. jag anar att det andra är Huset.

Men är det inte det, vilka menar du då? Åldersgräns?

och ett fjortisställe

Måste vara Absolut, vi närmare eftertanke. :e :e

------------------
Jag har en skinnflådd bäver på min garderobsdörr. Bara så ni vet.

[Redigerat av OveRRidE den 27 sep 2001]

[Redigerat av OveRRidE den 27 sep 2001]

Medlem sedan aug. 200052 inlägg

Lite kuriosa: Bostadsområdet ni pratar om har varit bebott av en av Abbaorna(Anni-Frid eller Agneta).

------------------
You're unique, just like everyone else

OveRRidE: Nu är du väl ändå ute och cyklar rätt rejält..? ;)

Absolute ligger i källaren under Red Lion, bredvid Burger King på Västra Storgatan och Huset mellan Munken och Hyde Park Corner (i höjdled :e) borta vid Storan...

I Tändsticksområdet finns Bongo Bar (hyfsat) och Millennium - visst må de ha 18-årsgräns, men med så mycket småungar utanför som lever rövare och tror de är balla så... :l
Å andra sidan har Millennium stängt för ombyggnad nu så man hoppas ju att de byter målgrupp... ;) :e

hellstrom: Åfan? Vardå? De enda bostäderna som finns i området nu är studentkorridorer på Tändsticksgränd.
Å andra sidan bor Agneta numera i Ekerö Kommun... ;)

------------------

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Oj!

Jag tänkte inte på att du menade i tändsticksområdet.. :)

Jag har bara varit på Absolute en gång, och det var ungefär som vilket annat ställe som helst med artonårsgräns.

Hrmm är det svårt att hitta till millenium och bongo? (Bor i Nässjö)

------------------
Jag har en skinnflådd bäver på min garderobsdörr. Bara så ni vet.

Medlem sedan aug. 200052 inlägg

:stefan: Jag är 85% säker på att hon bodde där - och 100% säker på att hon bodde i Jönköping.
Gatunummer har jag tyvärr ingen koll på.

------------------
You're unique, just like everyone else

OveRRidE: Nä, inte direkt svårt att hitta. Om du kommer med tåget så fortsätt att gå på perrongen i den riktning du just åkte, dvs vidare bort mot Bankeryd (Vättern på höger sida! ;)) och följ p-platsen.
När sista raden med p-platser kommer får du kryssa in vänster-höger innanför staketet, in bakom en vit träkåk (Tändsticksmuséet). Fortsätt traska typ 50 meter och du har Millennium i huset till vänster, till höger ligger Jönköpings billigaste och bästa uteställe, men där kommer bara studenter in! :p Bongo ligger vägg i vägg med Millennium fast på andra sidan av huset.

hellstrom: Justja, Agneta kommer ju från Jönköping! Nu trillade poletten ner här, ser du! :e

------------------

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
135 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)