webForumDet fria alternativet

Jag skulle kunna...

Småprat

13 svar · 184 visningar · startad av Racerankan

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg
Frågan#1

Slå ihjäl fanskapet som snodde min handdator igår.

Jag tappade min plånbok och fick tillbaka den idag. Utan pengar och handdator.

Har dragit igång ett jävla pådrag nu för att få tag på grejerna och om det e en speciell typ som tagit den ska jag se till att hans liv inte blir som det tidigare varit.

Fyfan säger jag. Läx och projektplaneringar, adressbok o massor av anteckningar för flera år framöver borta.

------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

*harkel*

Jag vill inte vara sån, och jag beklagar din förlust av pengar och hårdvara, men hade det inte varit ganska bra om du sync:at den med din dator, t.ex, med PocketMirror och Palm Desktop? På det viset har du kvar allt som du förlorade.

Jag har en TRG handheld och jag syncar allt varje dag.

------------------
Jag har en skinnflådd bäver på min garderobsdörr. Bara så ni vet.

[Redigerat av OveRRidE den 27 sep 2001]

Jo det hade varit bra men det har jag inte gjort.

Läxorna kan jag snacka med lärarna om och adressuppgifterna bör jag få tag på med lite slit.

Att nån vågar stjäla av mig är det jag blir så irriterad på.

------------------
Maila mig om du vill

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Välkommen i klubben. :l

Hade inbrott för typ 1,5 år sen då två musikinstrument försvann. Efter lite egna efterforskningar hittade jag dem på pantbanken och en knarkare åker fast eftersom man måste visa leg när man pantsätter grejor.
Åtalas för detta samt mycket mer, upprepade fall av grov olovlig körning, våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd, häleri, bilstölder, ett gäng narkotikabrott osv. Fängelse i ett år.

Haken var att jag själv vart tvungen att pröjsa pantbanken tusen spänn för mina instrumen, eftersom DE handlat i god tro... My ass! Instrumenten var märkta med mitt personnummer, men det kollade de visst inte... :l
Hur som helst, jag blir åtminstone tilldömd skadestånd på tusen spänn för att täcka den direkta kostnaden, men har en knarkare pengar på banken? Knappast.
Jag får alltså lämna vidare detta till Kronofogden. Nu kommer en hake till - de jobbar bara med det i ett år! I går fick jag en diger lunta papper från Kronofogdemyndigheten där det står att de inte hittat några tillgångar. Punkt.

Alltså har inbrottet kostat mig tusen spänn - jag fick inte ens ersättning för ett sönderklippt hänglås eftersom kärringen inte kunde knytas till inbrottet... :l

Det svenska rättsväsendet är inte vatten värt. :(

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Medlem sedan apr. 2000521 inlägg

Racerankan, vad finns att säga :(

Man blir så arg över att någon tar sig friheten att ta ens saker.

LeJa

Det som är mest störande är att folk snor utan att bry sig. Kanske skulle man tillämpa lite sharialagar på såna?

Jag skulle inte ha något emot om jag hittade min dator i någons hand att slå ner den personen och hämta min dator om han vägrar låta polisen avgöra saken. Jag vet ju ändå vad som finns på datorn.

Jag har dratt igång varenda kompis i Backa och snart får jag napp.

------------------
Maila mig om du vill

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Racer: Den tanken har slagit mig också. Här är däremot skillnaden att jag vet vem som gjorde det... ;)

Jag vittnade via telefon vid rättegången, så jag var inte där och kunde sitta och blänga på fanskapet, men jag har hennes personnummer, och då kan man få ut passfoton osv... §jr
Dessutom är inte Jönköping större än att man springer på kärringen nån dag... *grr*

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Allvarligt talat har jag ingen förhoppning att polisen tänker göra något men jag ska ändå polisanmäla saken.

Sen om jag hittar den får han smaka stål.

------------------
Maila mig om du vill

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Det borde vara förbjudet!

------------------
with love - arwid

Om du syftar på att stjäla så tror jag faktiskt att det redan är förbjudet, om du syftar på att han ska få smaka stål så kan jag berätta att jag skiter i om det e förbjudet.

------------------
Maila mig om du vill

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Då är ju du lika dålig som kärringen...

Jag har aldrig blivit bestulen men jag antar att om man kom på nån göra det så kan jag nog tyvärr inte stå för konsekvenserna :l

------------------
with love - arwid

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Själv blev jag vid ett inbrott bestulen på en bärbar mp3-spelare. Fast de glömde sno sladden som behövs för att ladda över musik från datorn så... :e

Eftersom jag inte kunde ta reda på hur mycket den var värd vid stöldtillfället (köpt utomlands) så lät jag försäkringsbolaget uppskatta beloppet. Detta gjorde att jag fick tillbaka ca 200 kroner mer än jag hade betalt för den. :)

Två dagar senare vann jag dessutom en MD på Passagen så nån större sorg kände jag inte... ;)

Men det är ju aldrig roligt att bli bestulen! :l

------------------
Mvh. Wiberg

Jag var med om e ganska bisarr grej för ett par år sen.

Jag hade fest hemma i vår villa och det var typ 50 pers närvarande och allt var lugnt tills stans pundare kom walking by, så att säga.

De bosatte sig stadigt i köket, rökte på lite, medans vi försökte få ut dem med all medel. Polisen var tyvärr inte ens påtänkt hos oss i det läget, fråga mig inte varför.. :(

Iallafall, jag kommer ut i köket lite senare och ser att en kille håller på att plocka ner våra sladdlösa telefon i jackan, med lur, enhet och allt. Jag går fram och fråga med vänlig och lugn ton vad i helvete han sysslade med och slet tag i adaptern som han precis börjat plocka ihop.

Fick en knuff i bröstkorgen, trillade in i kylskåpet varpå killen drar undan jackan och visar en Bowie-kniv som han har i bältet. För fan, ta telefonskrället o stick sa jag, medans han fingrade på kniven. En av hans polare stoppade honom och de drog sig iväg efter en stunds skrikande att jag var dum i huvet som trodde att han snott vår telefon.. medans det hängde en telefonsladd ur fickan på honom och han lagt ifrån sig adaptern på köksbordet.

Senare krossade de utebelysningen, trädgårdsverktyg, blomkrukor, höll på att välta TV:n, sparkade hål i en toalettdörr och sprayade can-färg i mitt rum, på väggarna. (Jag var ung graffittimålare)

Han tvärnekade vid förhöret och gick fri trot 20 vittnen som alla sa att han snott telefonen och varav tre andra sett just den telefonen hemma hos honom en vecka senare.

Kul, va? Jag var ganska förstörd när mina föräldrar kom hem den helgen. :(

Red. Glömde, de snodde 1500 spänn ur mina föräldrars sovrum med, och en av dem spydde ner heltäckningsmattan i vardagsrummet också.

------------------

[Redigerat av OveRRidE den 28 sep 2001]

Att nån vågar stjäla av mig är det jag blir så irriterad på.

Vadådå? Är du bodybuildare eller? :e ;)

------------------

291 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
152 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
152 ms — ändringar (db)