Hej kamrater (det där lät politiskt) jag är bakis, gig igår! När ni är dagen efter, vad gör ni då? Hur mår ni då? Allså dåligt mår man väl alltid när man som i det här fallet använder ordet bakis, men det finns nog många roliga tillstånd, berätta!?
Jag kan ganska lätt sätta mig in i din situation, då jag var på fest på kth igår, med mycket låga priser. När jag vaknade åt jag en flottig frukost, sen stack jag iväg och körde kickboxning i en timme.
Att träna stenhårt är faktiskt ett hemskt bra sätt att bli av med bakfyllan (eller, som det nog var i mitt fall, fyllan). Det låter omänskligt, men är vansinnigt skönt. Prova!
------------------ Be afraid. Be very, very afraid.
Att bli så bakfull att man bara ligger i sängen och stönar (med avbrott för att köra porslinsbuss) är bara orutinerat... :e
Hur dragen jag än är när jag kommer hem ser jag till att hälla i mig åtminstone två rejäla glas vatten innan jag slocknar - då mår man som en prins dagen efter!
Nåja, nästan i alla fall, men det är inte i närheten av den molande huvudvärk och uppror i magen som skulle varit annars.
Sen är det taktiskt riktigt att ta en (eller flera) White Russian under kvällen - det finns sprit i den och det finns mjölk. Spriten gör att du blir beruskad (vilket, med tanke på trådens inriktning, torde vara målet) och mjölken gör att magen inte är din fiende dagen efter... ;)
Det är det som är grejem - det är hemskt jobbigt att ta sig till träningen, men efteråt mår man som en prins. F.ö. kan Resorb (finns på Apoteket) rekommenderas för att behålla vätskebalanses.
------------------ Be afraid. Be very, very afraid.
Knappast orutin, snarare en normal reaktion mot alkoholhaltiga drycker.
I allafall för mig, inget jag direkt kan göra något åt, därför dricker jag väldigt sällan numera.
supa bör man - annars dör man.
förövrigt är det, som nämnts i kanalen, bäst att lassa i sig massa vatten innan man går å lägger sig (å ha vatten bredvid sängen om man skulle vakna mitt i natten å vara törstig).
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Tvivlar starkt på att vissa personer här verkligen vet vad en bakfylla är.
Det är inte då man med lite ansträngning kan känna av ett visst obehag, det är snarare när man ofrivilligt spyr galla långt fram på dagen.
Dricka lite, spy upp det. Dricka lite mer, spy upp det. Känna sig svullen i hals och gom. Dricka litegranna, spy upp det... Så brukar det vara för mej... :-/
Redigerar:
Dricka, som i dricka vatten eller icke kolsyrad läskedryck.
[Redigerat av Individen den 17 sep 2001]
388 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2