Citerar en ny rolig story från min dag idag ang. datavärlden
Ojoj idag knackar det på dörren SJ vill hämta vår trasiga dator , som mannen har som hempc.
Ok säger jag o hämtar den. Hmm säger hon, vi skall ha med en felanmälan oxå.
Va ? Har vi inte fått.Felet anm. inte först igår tydligen , men vi ringde i Juli.
Hmm... ja jag går o kollar brevlådan, där ligger ett brev till mannen från dataföretaget.
Öppnar det och...skall skrivas under av honom...
Hmm hur skall man lyckas med det när hon står hemma på dagen här o han är på jobbet ?
Snabba Ville har varit framme. Ja ja säger hon , skriv under du då. Sagt o gjort o lägger dit en kommentar, anmälan gjordes vecka 29 och nu kommer brev o Sj samtidgit , kan ju vara kul med liiiite förvarning.... Suck !
Ja ja de tog ju datorn i alla fall. Den skall nämligen lösas i December o vi vill ju ej lösa ut den trasig, ej heller kan man ju lämna tillbaka den trasig. Hade tänkt barnen skulle ha den, den är ju "bara" 2 år så ....
------------------
/Annelie
"När folk håller med mig grips jag alltid av en känsla att jag har fel" Oscar Wilde
Mmm :) men jag kan ju inte lämna tillbaka en trasig o vill ej lösa ut en trasig så... men det är ju 3 års garanti. En avd. på mannens jobb (Ericsson) gick över o blev Compaq, o de ville ju såklart att grabbsen från Ericsson , skulle köpa deras grejer. Men de kör med HP
------------------
/Annelie
"När folk håller med mig grips jag alltid av en känsla att jag har fel" Oscar Wilde
269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2