E Emilo Medlem sedan dec. 2000 96 inlägg Frågan 18 sep. 2001 09:30 #1 Nägon som vet vart man kan hitta fakta om lampor, när dom kom till och hur dom e uppbyggda?
/Emil
------------------
EmilOhman.cjb.net
A Axel Medlem sedan aug. 2000 4 638 inlägg @nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Vadå lampor? Glödlampor eller designerlampor eller vad menar du?
------------------
All your base are belong to me.
E Emilo Medlem sedan dec. 2000 96 inlägg lampor i allmänhet, när den första lampan kom till och hur den var uppbygd och hur dagens lampor e uppbugda.
------------------
EmilOhman.cjb.net
I icaaq Medlem sedan okt. 2000 5 273 inlägg vem är denna nägon :e
------------------
attans
L Luxman Medlem sedan aug. 2000 3 742 inlägg Vem det är har jag ingen aaaning om :OO
Men mitt råd till Emilo är samma som Axels, gå in på Google eller liknande sökmotor och sök på:
edison glödlampan
så lovar jag att du får all information du behöver, både om uppfinnaren och funktionen.
------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."
Pace Medlem sedan juni 2001 9 024 inlägg Har ni hört talas om bibliotek? :q (och då menar jag inte programmeringsbibliotek!)
------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."
UlfT Medlem sedan maj 2001 8 027 inlägg Det finns många varianter av lampor. Några har redan varit inne på glödlampor. Utöver det finns lysrör, oljelampor, brasor, facklor. Oljelampor, brasor och facklor har nog funnits så länge att det knappast lär gå att hitta någon information om vem som uppfann dem, eller när de uppfanns.
G Grymt Medlem sedan dec. 2001 1 685 inlägg C Cloe Medlem sedan maj 2001 739 inlägg Ännu en märklig fetish i detta forum.... :e
------------------
Cloe
E Emilo Medlem sedan dec. 2000 96 inlägg Tack skall ni ha, jag hittade en massa info på google nnär jag sökte på: edison glödlampan
------------------
EmilOhman.cjb.net
SirPeter Medlem sedan feb. 2001 15 571 inlägg
Har ni hört talas om bibliotek?
Jadå, man kan låna dator på biblioteket. §e
Pace Medlem sedan juni 2001 9 024 inlägg :e
------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."