är inte alltid så lätt....hur kan rymden vara oändlig??? Om man sätter sig i ett rymdskepp o åker, kan man åka hur långt som helst då??? Hur kan ögon se???? Hur kan en bild fastna på en plastremsa = film? Hur kan det komma musik när man sätter en nål på en rund plastskiva som snurrar?????? Hur många stjärnor finns det????...mååååångaa....många stjärnor blir det....
Ursäkta, men jag måste snart få veta allt det här för jag tror att jag håller på att bli galen.... :OO
Hur många varv är det på en löparstadion?
Hur tung är en sten?
Hur många är "flera"?
Fast några frågor är lättare att besvara än andra.
Skivspelare:
Enkelt förklarat, Spåret i skivan är ojämnt, nålen((pickupen) studsar, nålen sitter fast i en magnet som rör sig i en coil (elektrisk lindning), magnetfel som skärer en ledare = el.
Elen varierar i styrka i förhållandet till rörelsen (signalvariaton).
Och hur du sedan hör den kan vi ta senare(om du vill).
När man tänker på universum kan man fundera på vad som är konstigast - att det kan vara helt oändligt, eller att det överhuvudtaget finns något i denna oändlighet... :OO
Vad har jag sagt till dig Cloe!! Du blir ju bara förvirrad om du tänker på våran existens!!
*suck*
Har du inte lektioner att gå på????
------------------
========goldy=========
HEAVY METAL IN THE NIGHT
nu är väl en teori såhär att universum är krökt å om man då åker rakt så kommer man slutligen till sin startpunkt. (som svar om man kommer hur långt som helst)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
men men men tjejmedhund: om bensinen tar slut fortsätter man nog åka ett väldigt bra tag ändå... det finns inte så mycket motstånd i rymden, utom himlakroppar dåra ;)
Här var vi snusförnuftiga så det bara stänker om´et.... ;) Klart att man lär sig det på högstadiet men det hjälper väl inte mig??? ;) Jag har väl aldrig gått på högstadiet.... ;)
Så det beror på ljuset, men man kan ju trots allt ta bilder nattetid o det fastnar ändå...Ju. Även utan blixt... Hur??? Och fortfarande återstår frågan...Hur hamnar bilden från det rörliga livet till kameran? Videokamera??? Hur hamnar det inuti??? .... :OO