webForumDet fria alternativet

Våldet kommer från spel?

Datorspel

44 svar · 733 visningar · startad av Rikard

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Frågan#1

"Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om t ex Pacman påverkade barn födda på 80-talet skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik."

Ja, ja, det är väl aldrig försent att ändra sig? :e

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

:e

------------------
webmaster resources

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

LOL §e

------------------
Nu har du sjungit på sista refrängen
Jourhavande Vide

Medlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Men om man spelade tetris då?

------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\

Sue Me!

Medlem sedan apr. 2000313 inlägg

Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om t ex Pacman påverkade barn födda på 80-talet skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik.

Raveparty?

/ m a r t i n

------------------
martin.iconmedialab.se
martin@iconmedialab.se

Medlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Hahahahaha! ;) :) :e
1000p på den martin!!!

------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\

Sue Me!

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Tack Martin! *LOL* Då kan jag återgå till inställningen att spel skapar våld... :e

Medlem sedan maj 20011 343 inlägg

------------------
verktygslådan

Ett gott trams förlänger
livet :e

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Äh, den är ju gammal :e

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om t ex Pacman påverkade barn födda på 80-talet skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik

-Vart får dom allt ifrån? §e

------------------
Forumledare webForum

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

fan.. så det är därför jag går på rejv partyn..

:(

------------------

"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow

nanne.net

Medlem sedan jan. 2000229 inlägg

För tusan, spel måste förbjudas!! Det är farliga saker som undergräver MORALEN!

Jag har är starkt påverkad av Quake och Doom och får speciell lust att meja ner allt och alla på stan:-)

Nej, datorspelen har fördärvat samhället. Alla som inte håller med om detta har för låg moral, vilket är syndigt enligt Sergei Vladimirovich Ilyushin.

------------------
Intresserar sig för debatter om olika saker

Medlem sedan aug. 2000543 inlägg

Själv dödar jag folk för experience points :)

------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness

Medlem sedan nov. 2000362 inlägg

Rollspelen är nog värst ...

jag menar att Q3A är inte så beroendeframkallande precis...

------------------
-Carpe Diem -

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Våld som underhållning luras på barnen mycket tidigt, tänk på alla våldsinslag i tecknade filmer typ Tom & Jerry! :(

T.o.m. i Disney-filmerna som traditionsenligt visas i TV på julafton finns underhållningsvåld! :(

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Jamenalltså, fatta hur jobbigt det är när man är uppvuxen med Pong. Man slår folk i skallen med pingpongracketar. Jobbigt! :e

------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade

Medlem sedan juli 20001 628 inlägg

känns som om jag har glömt nåt när jag går ut ofta...typ...hagelgeväret...nailgun..rocketlauncher och el pistolen...
sen känns det snopet när man tar med fingret på en text som hänvisar till en annan sida i en bok...AAAAAAAA!

------------------
weeee!

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Jag tycker absolut även tecknade filmer ska censureras och/eller ha nedre åldersgräns för tittarna.

Det är inte rätt att även småbarn ska behöva se tecknade figurer bli överkörda med ångvält m.m. hemskt! :(

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Barn och ungdomsorganisationen Unga Örnar håller på med ett projekt för att hindra för unga barn att spela våldsspel. Det är meningen att projektet ska leda till att alla spel ska ha "varningsmärkningar" som föräldrarna ska kunna rätta sig efter.

Det kan jue vara en bra början :)

------------------
[TeNgBlAd.com]

"Det är inte lätt när det är svårt, men skönt när det går"

Medlem sedan jan. 2001229 inlägg

Chakotay,

Har du inte tagit det där namnet från den ganska dåliga och lite våldsamma serien Star Trek Voyager nå'nting??? Du som är emot våld för tidigt på dagen skulle kanske klaga till Sverigen Television, och be dem ta bort programmet. Annars kan du ju bara byta namn för att visa var du står.

Beam me up, Scottie!

------------------
Bättre en rövare i poolen än en polare i röven!!!

366 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
235 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
234 ms — ändringar (db)