2446 medlemmar och en kvarts miljon inlägg senasre, så finns det endast sex (6) exempelscript att kika på vad gäller script som är gjorda i perl/CGI.
Rent löjligt att påstå att wF skulle vara ett IT-forum.
..och hur många har webmaster bidragit med??
------------------
http://www.liquid.se/pong.html
..och hur många har webmaster bidragit med??
Ett :)
Men då endast tre (3) personer deltagit med script så kan du nog själv räkna ut vilket script och användarnamn det rör sig om. :)
[Redigerat av webmaster den 02 sep 2001]
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg
-
Standarden har sjunkit vad gäller inläggen på wF:s fria forum. Samt även kunskapsnivån och aktiviteten på de IT-relaterade forumen.
-
Många användarnamn som var sakkuninga och "mogna" inom sina "områden" har försvunnit från wF under de senaste året.
Försök att återskapa det IT-forum som wF en gång i tiden var.
Fanns det fler script då :q
Om jag får tala om ASP, Vbscript-forumet så har det bara blivit bättre med tiden, jag har sett många medlemmar som har ökat på sin kunskap snabbt. Och inte skall vi tala om alla proffs som har tillkommit genom tiderna. Jag har inte märkt av att någon "sakkunnig" har försvunnit ifrån det området iaf. Du drar hela wF över en kant, vilket inte går att göra i praktiken.
wF:s IT-relaterade forum blir bara bättre med tiden. Som jag ser det har inte Cafét någonting med dessa att göra.
------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu
Jag var med innan webForum startades officiellt.
Låt mig även tillägga...
Vad - enligt dig - är det vi har förlorat?
För ett och ett halvt år sedan fanns inga exempel över huvudtaget, så jag förstår faktiskt inte vad du är ute och far efter.
När wF drog igån såm var det ett forum för it-intresserade. Detta nya forum lockade många kunniga inom respektive område.
Idag lockar wF 14-15 åringar till wF:s fria forum. 90% av dagens wF medlemmar har aldrig skrivit ett inlägg i något av IT-forumen, utan holkar på wF:s fria forum.
Det räcker inte med att ha några entusiastiska "forumledare". Det krävs även en allmän kunskap om IT, och entusiastiska medlemmar med IT-kunskap. Tycker inte man skall föringa de kunniga medlemmar som fanns här när wF drog igpång, och som inte finns här idag.
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Tycker inte man skall föringa de kunniga medlemmar som fanns här när wF drog igpång, och som inte finns här idag.
Så alla som var här ifrån början som var dukiga är inte duktiga längre :q
------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu
Det krävs även en allmän kunskap om IT, och entusiastiska medlemmar med IT-kunskap.
och det finns det, det kan jag lova dig. Har du missat dom :q
Tycker inte man skall föringa de kunniga medlemmar som fanns här när wF drog igpång, och som inte finns här idag.
Naturligtvis inte. Vad gör dom idag då :q
------------------
http://www.liquid.se/pong.html
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inläggTycker inte man skall föringa de kunniga medlemmar som fanns här när wF drog igpång, och som inte finns här idag
Och du vet vilka det var? ;)
Nej, det vet du inte. Jag vet.
Och! De flesta är kvar. (Beroende på vilken tidsperiod vi talar om.)
webmaster, jag tycker att webForum och dess administration ska ta emot kritik, men när den, som jag känner det, är så dåligt underbyggd som din är, då ger jag inte mycket för den. Du får ursäkta men jag uppfattar det enbart som gnälligt trams - och det sistnämnda verkar du vilja motverka. ;)
Kom gärna med lite konstruktiva förslag för hur webForum ska förändras och - än hellre - erbjud dig gärna att hjälpa till med denna förändring! Då webForum drivs idéellt så är det inte så enkelt att göra en massa saker. Viljan finns - tiden gör det inte.
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
[Redigerat av Rikard den 02 sep 2001]
webmaster: Tala då om vart dom är så kan vi ju allesammans dra dit o fråga om råd som alla värdelösa webforummedlemmar tydligen inte klarar av..
Samtliga gånger som jag sökt hjälp på wF har jag fått den hjälp jag behöver och det är inte enbart forumledare som hjälpt till om du nu skulle tro det.
Jag fattar fortfarande inte varför en "tramshatare" över huvud taget vistas i cafét & dessutom enbart skriver nedlåtande inlägg om alla trevliga människor som bara vill ha lite skoj mellan varven!?!?!?
Är det ditt sätt att höja standarden på wF så kommer du nog snart att få rätt.. wF dör med din hjälp!
[Redigerat av Skywalker den 02 sep 2001]
Så alla som var här ifrån början som var dukiga är inte duktiga längre
Jo, dom är kanonbra. Därför har många av dem sökt sig vidare till hemsidor/forumsidor som mer tar till vara deras kunskap än wF.
Det var budskapet som jag försökte förmedla.
Ber om ursäkt ifall att jag utryckte mig otydligt.
Är det ditt sätt att höja standrden på wF så kommer du nog snart att få rätt.. wF dör med din hjälp!
Åhh hej å´håå - töm burkarna blå ;)
Jag ger upp - stryk mig som medlem snarast möjligt.
Åhh hej å´håå - töm burkarna blå
Får man fråga vad du menar med det?
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inläggAlltså säger du att det inte finns någon här på wF som är "sakkunnig" :q
Tycker du är allmänt nedlåtande mot ala här på wF, och skall jag låta min personliga åsikt komma fram så tillför du inte så mycket genom att kritisera alla. Ge en hjälpande hand istället för att klaga så kanske "din idé" av wF kommer i uppfyllelse.
------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inläggwebmaster, angående strykande ur medlemsregistret:
skicka ett mail till admin@webforum.nu
Bli dock inte förvånad om webForum är än bättre om ett år med både större kvantitet och högre kvalitet... ;)
Som sagt, jag står fast vid min åsikt. Kom gärna med konstruktiv kritik kring webForums "drift" och - än hellre - var gärna med och driv denna förändring, för eldsjälar saknas.
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
skicka ett mail till admin@webforum.nu
Det anländer inom kort. ;)
Kom gärna med konstruktiv kritik kring webForums "drift" och - än hellre - var gärna med och driv denna förändring, för eldsjälar saknas.
Problemet är att ni forumledare och andra eldsjäkar inte kan ta emot konstruktiv kritik, utan ebart tar det personligt.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inläggwebmaster, jag försökte skicka ett mail till din officiellt registrerade e-postadress. Men, tyvärr får jag bara en "bounce".
Detta var vad jag skrev:
Hej webmaster,
jag tar, liksom övriga medlemmar av administrationen, tacksamt emot synpunkter på hur webForum ska drivas och styras. Att se din kritik mot webForum via öppna forum gör mig bara fundersam eftersom jag inte förstår vad det är du vill förändra.
Om du vill kritisera webForum öppet är du naturligtvis fri att göra det – jag varken kan eller vill hindra dig från att göra det. Men! Jag tror att det är lättare att få till en förändring om du tar kontakt med administrationen på det sätt som webForum har stipulerat. Antingen via ”Tips till webForum” i staff-forumområden eller via mail till forumledarna: forumledare@webforum.nu
Med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inläggTur att det inte kom fram - det innehåller ju ett stavfel.. ;)
"forumområdet" borde det naturligtvis stå. ;)
------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfresson 1980*
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inläggProblemet är att ni forumledare och andra eldsjäkar inte kan ta emot konstruktiv kritik, utan ebart tar det personligt.
Sorry webmaster, jag hittar inte det konstruktiva. Hjälp!? :q
Vilka förslag har du kommit med som jag uppenbarligen har förbisett!? :q
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
Ångrar mig.. Jag kan vara snäll om jag vill ;)
[Redigerat av Skywalker den 02 sep 2001]
RReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg
Får man fråga vad du menar med det?
Hans variant på din egen "är du full" -fråga?
------------------
"Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches."
-Steve Ballmer, Microsoft CEO
Rikard
E-post adressen är nog lite gammal och bör uppdateras. Ber om ursäkt för detta.
Sorry webmaster, jag hittar inte det konstruktiva. Hjälp!?
Trivfs ni med det forum ni har idag, så skall ni vara glada och nöjda med vad ni presterat. Tror dock att standarden på inläggen måste höjas, för att förhindra att mogna och kompetenta IT-kunniga skall fastna för wF.
Men är det detta wF ni vill ha och om ni trivs med det, så skall naturligtvis inte jag störa, utan istället finna ett IT-forum som kanske är mer i min smak.
Rikard: Jag har bara sett barnsligt gnäll så du drömmer tyvärr inte...
Givetvis var detta menat ENBART som ett stort skämt och skall inte tas på allvar!
Det är liksom det jag för sökt säga. Ni forumledare har liksom lite svårt att ta kritiken på allvar. :l
Ni har liksom upphöjt er själva på något vis...