webForumDet fria alternativet

Telia telia...

Bredband & telefoni

25 svar · 490 visningar · startad av MAGGE

Medlem sedan aug. 2000696 inlägg
Frågan#1

Nu är de igång igen! Prishöjning! Att de inte fattar att de gör sig "ovän" med alla kunder! Man ska vårda sina vänner när man som minst behöver dem säger ordspråket. Nu behöver de inte vårda oss när de sitter som envåldshärskare men tänk om hela telemarknaden släpps fri! Då går det jävla stenåldersföretaget i konkurs på mindre än ett år! Och jag kommer vara den första som pissar på deras grav! Fy fan vad jag hatar det företaget! Ååååååååh...
Nån som vet några bra hata teliasidor? Det fanns ju en del för ett tag sen men jag har inte sett nån på sistone?

------------------
www.gametrade.nu
You will be playing my games with your body in flames!

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

så sa alla för nåt år sen, åsså släpptes teaxorna fria (inte access punkterna då, utan bara samtal). Hur många byta? Ungefär 100.000 har jag sett en siffra på.. av typ 5 mille som har abonnemang. Jaja.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Varför tror du att de håller på som de gör? Jo för att det håller på att gå åt helvete för dem! Och jag hejar på! Telia blev själva chockade över hur många det var som bytte! Det sa de själva. De hade tippat på runt 5% men det blev runt 12-13%. Och det är ju i brist på information och och att folk tycker det är jobbigt som inte fler bytte! Tänk dig om alla i hela Sverige fick HEM en lapp med alla telebolag och information om dem. Sen fick man kryssa i vilket bolag du ville ha. Hur många tror du då hade valt telia? 5% kanske!

------------------
www.gametrade.nu

[Redigerat av MAGGE den 28 aug 2001]

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Telia-aktien går upp, alltså beställningsjobb lagom till valåret av han som lurade folk köpa den...

Titta vad jag hittade! Minns ni den här? http://www.bojkott.org

------------------
www.gametrade.nu

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

håller dom på att göra som dom gör för att det går åt helvete för dom? dom ökar sin vinst år efter år? Men det går åt helvete för dom? Jag tycker Telia verkar starkt som företag även om jag ogillar dom starkt som företag.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Varför gör de så här då om de går med så mycket i vinst? De borde ju inte ha nån anledning i så fall?
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,84914,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/ekonomi/story/0,2789,84887,00.html
Det är ju inte för inte som Post och telestyrelsen granskar dem med lupp!
Och när Telia inte fick nån 3G licens så skrattade jag knävecken ur led och öppnade en champange!
------------------
www.gametrade.nu

[Redigerat av MAGGE den 29 aug 2001]

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

*suckar* ... (men inte över Telia ... )

------------------
Jag undrar, varför ska dom alltid in där bak!?

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Jag säger upp mitt abonemang nu!

------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");

webeye.nu

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

Alltså ... när bensinpriset går upp ... säljer ni era bilar då oxå ... ???

Skärp er ... det är förhållandevis VÄLDIGT billigt att ha telefon i Sverige ... !!!

------------------
Jag undrar, varför ska dom alltid in där bak!?

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Snackar vi telefon eller adsl abbonemang :q

------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Telefon (tälläfån)

Detta är en prishöjning som alla drabbas av. Jag tycker det är fel när företag som har monopol får sätta vilka priser de vill!

------------------
- Swey
A hacker from the south

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Skärp er ... det är förhållandevis VÄLDIGT billigt att ha telefon i Sverige ... !!!

Nja, billigt och billigt, beror på kraven... skulle jag få som jag ville så skulle man kunna ringa för det man betalar. Som på min mobil, där har jag en pott som jag får ringa för, inga avgifter utöver det.

Och eftersom jag inte ringer mer än 10-20 samtal per kvartal på min vanliga telefon så ser jag inte någon anledning att ha kvar den... Att sedan Telia höjer priset gör att jag stänger av den nu.

Nöjd? ;)

------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");

webeye.nu

Medlem sedan okt. 2000885 inlägg

Synd att man måste ha ett teliaabonemang då man har ADSL.

Min senaste telefonräkning i samtalskonstnad räknat var på 2.60 kr och sedan tillkommer fasta avgifter.... Kul grej :l

------------------
Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

1. Telia har inte monopol på fasta nätet. Det är fritt fram för vem som helst att bygga koppar fram till kund, vilket tex Tele2 har gjort i Stockholm.

2. Telia tappade MÅNGA kunder förra sommaren när marknaden avreglerades, främst på grund av Tele2s lagvidriga manövrar. De tog ALLA som någonsin använt Tele2 (även internetkunder) och anslöt dem till deras nät. Min farsa har dem som isp och vart helt plötsligt förvalskund hos dem. De körde nämligen med negativ avtalsbindning, dvs "säger du inte ifrån ansluter vi dig till oss" - ett olagligt förfaringssätt. :l

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Medlem sedan okt. 2000885 inlägg

1. Telia har inte monopol på fasta nätet. Det är fritt fram för vem som helst att bygga koppar fram till kund, vilket tex Tele2 har gjort i Stockholm.
Tänkt vilken tur att Telia fick skattemedel för att bygga upp infrastrukturen för telefoni...

Och sen bör man tacka telia (eller staten) att vi fick köpa tillbaka andelar i ett företag som vi redan har betalt via skatter.

------------------
Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller...

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

"Alltså ... när bensinpriset går upp ... säljer ni era bilar då oxå ... ???
Skärp er ... det är förhållandevis VÄLDIGT billigt att ha telefon i Sverige ... !!"

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!

Det är väl dyrare än i Finland!
Och jämfört med USA är skillnaden över 1000% tror jag.
Telia förtjänar inget annat än avsky och konkurs.
Dom har sugit ut deras kunder länge nu.

------------------
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning. http://forums.planetdivine-shadow.com

[Redigerat av His Divine Shadow den 30 aug 2001]

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg
Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Tänkt vilken tur att Telia fick skattemedel för att bygga upp infrastrukturen för telefoni...
Och? Det hette Televerket på den tiden och var ett statligt verk. Var skulle de fått sina stålar från?
Det är bara att konstatera, Telia har inte monopol på något område längre, det är fritt fram för andra operatörer att bygga nät, men det är knappt någon som gör det.
Varför då frågar man sig? Kan det vara för att det är svindyrt och svårt att få ekonomi i?
Om Telia/Televerket inte fått de där statliga pengarna hade vi haft ett telenät idag som skulle varit knappt bättre än Ulan Bators... :l

Och sen bör man tacka telia (eller staten) att vi fick köpa tillbaka andelar i ett företag som vi redan har betalt via skatter.
Tja, är man så dum och går på den blåsningen kan jag bara beklaga... :e

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

Det gick väl att köpa aktier i både Icon & Framfab med har jag för mig... §e

Att Telia har byggt sitt nät med statliga medel är väl det mest själklara eftersom de, som Q just sa, var från början ett statligt verk... Men att de ska chockhöja abbonemangen nu ska vi inte tolerera tycker jag.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)