Jag tycker den där antiaborthistorien var ganska talande angående deras mentalitet. I flera av serierutorna var det en massa "pro-life"-aktivister som krävde att abortläkarna skulle dö. Hur konsekvent är det?
...det tror jag inte att JoakimE gjorde. Däremot finns det många överlappande idéer mellan den ultrakonservativa kristna amerikanska högern och nazisterna.
Dock bör erkännas att den "kristna" sidan inte verkade bygga på rasistiska idéer, vilket är vanligt inom denna amerikanska falang.
Jag skulle nog inte likna kristna med nazister, det är nog snarare abortförespråkarna som har mer nazistiska åsikter då dessa resonerar som följande att om barnet inte är tillräckligt bra, kommer vid en felaktig tidpunkt så är det bara att döda det. Detta är vad abort handlar om - mord!
Ho ho, nästan lika kul som god hate fags . com ,men ruskigt skrämmande.. Såg ett program om MOM, mothers against Manson, där bush frun var någon drivande kraft. Mer tokiga tanter får man leta efter..
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
Kan ju tillägga att alla kristna inte måste vara mot abort. ;)
------------------ Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu Well of course I'd like to sit around and chat.
Well of course I'd like to stay and chew the fat.
Skojiga serier som ger en intressant inblick i den amerikanska kristna högern.
Jag noterade att det under "Prominent Endorsement" endast finns kostymklädda, medelålders män och av dom endast en svart snubbe som antagligen fick vara med eftersom han nedanför gör reklam för organisationen.
Det känns rätt så synonymt med organisationer likt denna, Äldre, vita män som gillar att tala om för ungdomar och kvinnor hur dom skall leva sina liv.
Jämför med Talibanerna i Afghanistan, det är iofs möjligtvis lite yngre män, utrustade med skägg, men exakt samma fenomen.
------------------ "To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch
När aborter börjar användas som något slags preventivmedel så är jag starkt emot aborter. Men när man kommer till t.ex. våldtäkter så vet jag inte hur jag ska ställa mig. Har vi som människor rätt att döda en annan människa? Samtidigt kan jag ju absolut förstå om en kvinna inte vill ha ett barn som blivit till genom våldtäkt.
Mycket knepig fråga faktiskt... :l
------------------
-mucho-
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e