webForumDet fria alternativet

Heja tjuven...

Småprat

12 svar · 166 visningar · startad av OlleBoop

Medlem sedan feb. 20001 861 inlägg
Frågan#1

Hejsan.
Undertecknad hade inbrott i bilen natten mot onsda'n.
Ingen skadegörelse, dock försvann stereo samt ryggsäck innehållande digitalkamera, systemkamera samt lite annat krimskrams.

Innan nån nu frågar sig varför man är så förbenat korkad att man lämnar en sån sak i bilen så vill jag tillägga att bilinbrott definitivt inte tillhör vanligheterna i min hemkommun.
Bilen var dessutom låst, ryggan låg i skuffen och förutom en ålderstigen macrombandare fanns det inget av värde i kupén. Inga större incentiv för presumtiva biltjuvar alltså.

Det roliga börjar vid polisanmälan.
-Det syns ju ingen åverkan på dörrarna, hur tror du de har tagit sig in?, frågar polisen.
Jag svarar sanningsenligt att jag hade hoppats att han skulle kunna komma på det och tillägger att jag är relativt säker på att bilen var låst på onsdagen.
Men skadan är redan skedd, jag ser förmodligen skyldigast ut i världen.
Till saken hör att jag av någon anledning blir kanonnervös så fort jag pratar med poliser i tjänst.
Fråga mig inte varför, det bara är så...

För att ta revansch lirarde jag mot några botar(datorspelare för er ej så insatta) i CS på kvällen.
Två av motståndarna var "piece of cake", speciellt "Karlsson" (likheten med vissa wF-medlemmar är givetvis ingen tillfällighet)fick ordentligt med pisk.
Dock ej "Tjuven", han sköt mig jämt och ständigt i huvet och jag kan bara dra slutsatsen att det innebär att försäkringsbolaget kommer att hånskrattat mig rakt i ansiktet.

Med andra ord, jag blev av med kameror och bilstereo och det känns som om det är mitt fel!

[Redigerat av OlleBoop den 24 aug 2001]

Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg

Hmmmm?

------------------
==goldy==

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jag hängde nog inte riktigt med i händelserna de sista 10 raderna... :l

------------------
-mucho-

Hmm, sorry.
Fick alltså pisk i CounterStrike av en kass bot som jag hade döpt till Tjuven. De andra bottarna var chanslösa men just Tjuven var elak. Såg nån form av symbolik i det...

Ändrade originalinlägget då slutklämmen var minst sagt konstig.

[Redigerat av OlleBoop den 24 aug 2001]

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Fattar nada... :q

------------------
-nada-

Medlem sedan juli 20011 714 inlägg

Synd att grejerna blev stulna för dej.
Men du kanske kan få tillbaka dem... vem vet:
Min cykel blev "stulen". Fick tillbaka den.
Min morsas bil blev stulen. Fick tillbaka den.

Vilka botar kör du med?
Nästan alla botar skjutar ju enbart HS. Inte så lätt då kan jag lova. :)

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

äh det ordnar sig nog.
Jag eldade upp elsystemet i min bil och när polisen kom till platsen (tydligen standard vid bilbränder) så frågade dom vad som hänt. Jag berättade att bilen helt plöstligt blev rökfylld och jag stannade och ringde på brandkår. Polisen frågade då om jag visste vad som kunde ha orsakat det hela, sanningenligt sa jag att en kabel låg och kortslöt och jag inte orkat fixa detta ännu.
Att kabeln låg och kortslöt visste jag med säkerhet eftersom jag varit till en bilelektrisk firma för att hitta problemet till att tre säkringar löste ut hela tiden. Men jag blev lite orolig när jag kom på att jag inte hade något kvitto på arbetet, dessutom så sa jag att jag skulle fixa problemet själv kommande helg till polis och firman. Jag fick bilen reparerad för 7000 och försäkringsbolaget betalade :)

Det ända som är lite jobbigt med försäkringsbolag är att de tar så länge för dom att berätta om man får ersättning eller ej.

Så det ordnar sig nog ska du se :)

------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!

Individen:
Realbot.
Verkar rimligt att de för det mesta skjuter HS... = )

Klös:
Tack. ;)

Ni andra:
Det är knappt jag förstår själv.
Kortversion: Jag har haft inbrott i bilen och polisens frågor tillsammans med min förmåga att känna mig skyldig gjorde att jag sitter här och bara väntar på att bli inburad.
Bättre? ;)

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

ok *fatta* :)

------------------
-nada-

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag förstår dig Olle.
Jag har haft inbrottsförsök (ingen har kommit in alltså) två gånger det senaste månadera. :x

Att du känner dig skyldig bevisar bara att du är en hederlig grabb. ;)

------------------
/Tor
www.tor.nu

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Vi hade inbrott i vår bil och en mobiltelefon blev stulen. Då var sidorutan krossad så det syntes iallafall att det hade varit inbrott. :l

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Well of course I'd like to sit around and chat.
Well of course I'd like to stay and chew the fat.

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

OlleBoop, jag lider med dig!

Polisen är dessutom konstiga, för man får alltid känslan av att de tror att man är värsta skurken som bara vill lura försäkringsbolaget.

Jag hoppas ditt försäkringsbolag är OK så att du får åtminstone ersättning för dina kameror. Du måste ju ha dem när du ska fota mitt bröllop nästa sommar. ;)

Behöver du en kamera så får du låna min även om den inte är vad du gillar.

Kram :f

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

[IRONI]
Visst, jag är ju känd nikonhatare... ;)
[/IRONI]

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)