De gånger jag dricker öl, vill jag gärna ha något mörkt med mycket smak :)
Jag tycker om kopparbergs.
29 svar · 374 visningar · startad av nissel
Jag tycker om kopparbergs.
De gånger jag dricker öl, vill jag gärna ha något mörkt med mycket smak :)
..En blöt!
KilKenny eller HOF, ehr.. humm.. en och annan Heineken har ju oxå gått ner, och tala inte om alla billga danska som man drack i tonåren... :e
------------------
MVH
/C
In /dev/null no one can hear you scream
Öl? jag lightar på en joint såklart :e
------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV
doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
-- Bill Gates, Microsoft, 3/14/89--as quoted in MacWEEK, 1/9/90 p. 23
Får man välja så tar jag helst 1828, ett öl som smakar ÖL.
------------------
Utan signatur för tillfället.
JaktJanne >> 1828 har jag aldrig hört talas om, den är ganska ovanlig eller ?
Nu kommer jag ihåg det, efter en stunds tänkande, fick hjärnsläpp :e
Carlsberg Export är aldrig fel, Falcon är också rätt smaskigt.
Men ingenting slår Bryggmästaren från ÅBRO! *aaah* :)
------------------
"Det är inte samma sak att lyssna på handboll!"
"Öh, det är höjdhopp..."
Insiktsfulla studenter lyssnar på OS-sändningarna från Sydney.
Mina åsikter finns i denna tråd i samma ämne: http://free.webforum.nu/wf/Forum7/HTML/000048.html
------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu
kopparberg?
e inte d cider? ;)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Jymdis >> Trodde också att det var cider, men det står ingen stans på flaskan attt det är cider, men på burken står det "smaksatt öl"
Jag tänkte svara Carlsberg, men sen såg jag ju stoffe-2k's inlägg om Heineken, mmmmm, Heineken, mmmmm , Shccheinkkken, mmmmmm Sccchhhhhhainnnnccchiicken ... :birp
------------------
Peter D
Tjeckien
Gambrinus, Pilsner Urquell, Budvar (alltså originalet från staden Budweis i Tjeckien, inte det där vattnet från USA). Sammanfattningsvis är det bara att konstatera att Tjeckien är pilsnerns urhem.
Belgien
Leffe (alla sorterna), La Chouffe, Kwak. Man bör dock vara beredd på överraskningar när man botaniserar i den belgiska ölfloran. :)
UK
Old Speckled Hen
USA (finns bra öl även där)
Samuel Adams
Tyskland har en hel del intressant klosteröl, sedan är ju en bra veteöl aldrig fel
Sverige
Här har det ju faktiskt dykt upp en del intressanta bryggerier på senare tid. Mina favoritbryggerier är Tärnö och Jämtland.
Jämtland har den prisbelönta ölen Hell (värd sin vinst). Bärnsten är en annan Jämtlandöl man inte får missa. Egentligen får man inte missa någon av deras sorter. :)
Samma som sist frågan var uppe (typ för två veckor sedan eller nåt) och det blir Kilkenny. Har hunnit med sju på krogen ikväll men nu blir det bingen eftersom man skall jobba imorgon. ;)
Sammanfattningsvis är det bara att konstatera att Tjeckien är pilsnerns urhem.
Kan bara hålla med. Köpte Staropramen, när den var en nyhet, för flera år sedan, och gillade den direkt. På senare år har den blivit väldigt populär, i alla fall på pubar i Norrköping.
Det fanns en tid också en mörk, smidig, tjeckisk öl på bolaget, men nu är den borta. Lobkov hette den, men den tas inte in längre.
Carlsberg Export, välkyld, på flaska, är min absoluta favorit.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=19" TARGET=_blank>Skulle du äta på restaurang, om det var rökförbud?
</A>Varför blir mina isbitar inte lika klara som i reklamen?
5,2 +. Jag kan inte dricka mycket så jag gör det effektivt ;)
------------------
Man kan ta den säkra vägen: Göra en stilren sida, snygg men lätt.
Eller så kan man ta den svåra: Mycket grafik och flashiga ting, och riskera att mislyckas.