Hihi..
Ska beställa tid hos tatueraren!
"Copyright (©) 1971- Skywalker. All rights reserved" :e
Coolt! §e
10 svar · 233 visningar · startad av Vide
I denna artikel på IDG kan läsa om hur du sätta copyright på din DNA. Hur långt har världen gått, när man kan riskera att bli piratkopierad? Märkligt.
http://nyheter.idg.se/display.asp?ID=010816-PFA3
------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu
Hihi..
Ska beställa tid hos tatueraren!
"Copyright (©) 1971- Skywalker. All rights reserved" :e
Coolt! §e
Om man säkerhetskopierar sig själv då? (det kan ju vara bra om man råkar ut för en olycka)... vem har då upphovsrätten för mig? Jag menar, jag kan ju inte ha den för det är ju inte jag, utan det är ju "jag".... förstår ni hur jag menar? :e ;)
------------------
Peter D
Djuuuup fundering :e
I USA får inte vilken läkare som helst undersöka cancerpatienter med vissa former av cancer. Detta om cancer består av cancergener som något läkemedelsföretag har patent på.
Att ta patent på cancergener försvarar man med att läkemedlesföretagen skall kunna motiveras att forska mer om cancer, om de kan tjäna pengar på medicinen mot just den cancergenen.
Detta låter helt sjukt, men är faktiskt sant.
Hela världen är uppbyggd av pengar
Ja, visst e det härligt §e
------------------
MVH
/C
In /dev/null no one can hear you scream
stoffe - 2k >> Muf, jag kräks nästan ;)
Vad säger grisen : muf muf :e
[Redigerat av nissel den 16 aug 2001]
(nördvarning!)
Vide, du måste licensiera sitt dna. Jag har själv funderat på vad man ska välja...
GNU GPL är ju första tanken, men det kan uppstå problem om man träffar en trevlig (eller lättlurad... ;) ) "closed source"-flicka, då hon också måste gpl:a sitt dna vid eventuellt barnafödande. Man vill ju inte att saker & ting ska klicka på grund av en juridisk formalitet...
Kanske LGPL eller bsd-licens?
------------------
"There's no such thing as a stupid question, only stupid people"
[Redigerat av spango den 17 aug 2001]