Saknar ord...
57 svar · 504 visningar · startad av Skywalker
PR-trick... Nja..
Tror inte att en så etablerar superkändis delar med sig av sin ryggmärg bara för att sälja lite mer skivor.. Lite för riskabelt ingrepp kanske ;)
Vad har vi för garanti att det verkligen är en sjuk människa eller att det ens är HANS? ;)
------------------
Här ska det egentligen vara en signatur.
Pace: Skärp tonen tack!
Det spelar väl ingen roll, det viktigaste är ju att en kändis går ut och säger sig vara villig att donera benmärg. Även om han inte är kompatibel med henne så kanske hans benmärg kan hjälpa någon annan..... plus att hans initiativ kanske gör att andra också vill donera benmärg som kan rädda liv.
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
Han erbjuder sig iaf, vad gör casca, oelbal och Pace?
------------------
Maximalt skydd för privatlivet - minimalt skydd åt offentligheten
Jag lever.
Och det nöjer jag mig med för tillfället. :birp
Detta är bara ett PR-trick, förstår inte hur ni kan vara så naiva och tro på allt som står i tidningen? Men visst, Petra har en bra poäng där, men det blir lite för löjligt asså.. :OO
"Han verkar vara en sån trevlig kille, tror jag köper hans senaste skiva"
Gaah, det är bara en massa marknadsföring, inser ni inte det? ;)
------------------
Här ska det egentligen vara en signatur.
[Redigerat av casca den 08 aug 2001]
Okej, jag ska skicka en bit ryggmärg till henne...
------------------
Peter D
Casca got a point there!
Har ni tänkt på en sak, han har bara hjälpt tjejer/kvinnor...
------------------
Peter D
Även om det nu bara skulle vara PR så är det ju en väldigt bra sak han vill göra, om han är kompatibel, så jag tycker att han skall ha all credit ändå. Tummen upp för Robbie! :)
Pixlar ihop till en förmögenhet...
------------------
I love Swedish Design!
Shape is a state of mind....
Tummen upp för vanliga människor som gör liknande saker av medlidande och empati, och inte för en helsida i alla världens dagstidningar. ;) :)
r
Lät bättre nu. :e
------------------
"It's my poor friend me."
[Redigerat av casca den 08 aug 2001]
Det må vara en PR grej för honom som artist, men det är mer en PR grej för benmärgsdonation! Att kändisar går ut med att de ska donera benmärg är ju bra för alla parter, då kanske fler vanliga gör det också.
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
Tummen upp för vanliga människor som gör liknande saker av medlidande och empati, och inte för en helsida i alla världens dagstidningar.
Å hej & hå..
Problematiken är som följer:
1: Om jag i egenskap av helt okänd person fick för mig att vilja donera benmärg till en okänd tjej som jag knappt känner så vore det givetvis en mycket god gärning eftersom jag riskerar min egen hälsa etc...
Tyvärr skulle nog samtliga tidningar i världen strunta helt i det även om jag ringde runt o tjatade hål i öronen på chefsredaktörerna.. Möjligen att den lokala morgontidningen skulle göra ett litet reportage.
2: Om en känd person som Robbie väljer att göra en sån sak så är det en precis lika god gärning som om jag skulle göra det. Samtliga tidningar i världen skulle skriva om det trots att han tjatade hål i öronen på chefsredaktörerna om att de ska låta bli. Möjligen att Bilsport skulle låta bli att skriva om det.
Sen kan vi givetvis diskutera om Robbie valt att göra detta som en PR-grej, absolut!!!
Men glöm aldrig bort att en kändis av den sorten inte ens kan fisa i sin egen lägenhet utan att media får nys på lukten!
Personligen tror jag så här:
OM storyn är sann (vilket de sällan är iofs) så tror jag att Robbie valt att göra detta av ren godhet. Kalla mig gärna naiv, men jag tror det.
OM Robbie valt att göra detta enbart som en PR-grej så är han fullständigt galen och har lyckats med bedriften att göra nått som jag anser är det mest fula mediatrick en människa kan göra! Det tror jag inte om honom...
[Redigerat av Skywalker den 08 aug 2001]