En katt utan namn!!
90 svar · 774 visningar · startad av goldy · sida 5 av 5
Frågan, av goldy
Hjälp mig och gumman att komma på ett riktigt bra namn till vår lilla svarta tös med vita tassar!! Tack på förhand! Goldy och Cloe Bäst namn vinner en present!! \------------------ /goldy. Mmmmmmm, marmelad boogie
Läs frågan i sin helhet →Konstiga rörelser kanske det inte är, men hon springer liksom på sidan ibland.
Typ med huvudet på sned, konstigt?
Om inte Flisan verkar ha ont någonstans är det förhoppningsvis inget farligt. :)
Ibland vänder katter "bredsidan" till när de försöker skrämmas, alltså för att se större ut. :D
Ja, jag kan hålla med om att Flisan inte är världens mest originella namn. Men det kändes så himla rätt! Hon är verkligen som en Flisa! På nåt vis... :)
Jag hade en massa namn i huvet men inget kändes liksom rätt. För mig är det inte så viktigt att det måste vara ett originellt namn, jag är ärligt talat rätt så trött på såna namn som vissa av er föreslog... ;) Men tack iallafall! Det var jättesnällt att ni engagerade er! :D
Hon är så söt så man håller på att avlida ( grov överdrift? :q )
Hon är svart med vita tassar, långa strumpor på baktassarna o korta fram. Sen vit mage och vit "mustasch". SÖT!!!
Man vill ju gosa hela tiden!! (fast jag vet att man INTE ska det..)
Det är så mycket som är mysigt med katter...
Älskar att sova middag med hennes sammetsmjuka päls mot mina ben.
Älskar att hon kommer till mig o ligger i mitt knä när jag är ledsen och gråter till Broarna i Madison County... :)(hon brukar inte så ofta lägga sig i knäet långa stunder i TV-soffan, nästan aldrig faktiskt, men för nån vecka sen när jag bölade som en stucken get till den filmen så kom hon tassandes o låg hos mig hela filmen... :r :f (nu blir jag väl supermobbad för att jag grät till den filmen, men den är ju så sorglig så man blir helt matt... ;) Förresten kan jag öppet erkänna att jag gråter till nästan allting...läser jag dödsannonserna i tidningen kan jag börja böla, det är säkert!!! (Känslig???
Tjaa, lite kanske... ;) Gravid? Nej!...)
Älskar att leka kurragömma med henne...Hon blir helt vild o galopperar genom hela lägenheten i maxhastighet när man dyker fram bakom knuten o låtsas skrämmas. Sen springer hon o gömmer sig igen o så håller det på... *trött* :)
Men hur mycket mat ska en 14 veckors kattunge äta egentligen? Det är väl rätt olika antar jag, men vissa säger si o andra säger så. Jag vet att kattungar själva reglerar maten, men när de är små ska man väl ge en viss mängd har jag fattat det som...
Ha det gott!!
------------------
Cloe
Det var jättelänge sen jag hade kattunge men föreställer mig att de fick en rejäl porton mjukmat och mjölk 3 - 4 ggr per dag, plus ständig tillgång till knapermat och vatten så att de alltid kunde äta sig mätta. :)
Vår katt åt mjukmat typ morgon och kväll mer ska man tydligen inte ge dom, och så har den torrfoder att äta för det mesta. Och katter kan faktist inte kotrollera hur mycket dom äter själv (enligt vår vetrinär).
Att katter kan vara märkliga, ja det kan dom alla gånger. Det är rättså roligt att se hur deras personligheter utvecklas. Vår katt har en väldig kärlek till SMÅ utrymmen han älskar att pressa sig in på ställen där han igentligen inte får plats.
Mmmmm söta, helt klart......

------------------
[BigCats] - En sida om världens vackraste djur!
"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"
Här några namn:
Syntax Error el. bara Syntax
C plus plus
Basic
BSOD el. Bluescreen
iKatt
KisseXP
Personligen gillar jag Syntax
------------------
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning.
Våra katter heter nu:
Pyret,den gamlaste och mamma till dom 2 andra
Frida, kallar henna 'Dola' ibland, varför vet jag inte.
Franny, vi döpte henne efter Fran från serien "the Nanny"
Och vi har en hund som heter Lady
------------------
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning.
Vi har 2 katter, mor och dotter:
Ellen som är extremt smal och kelig och randig (hur kan en kolsvart katt få 5 randiga ungar)
&
Sotis som vi även kallar för black'n'evil för att hon är så jävla aggresiv.
Hon är helt svart(även trampdynor & nos)