Vad ska vi tänka på, vad får man inte glömma (förutom ringen)?
Att säga "ja" på rätt ställe. :q :e
Vilken typ av bröllop hade ni tänkt er? Blir det riktigt klassiskt med tillhörande brakpartaj efteråt i någon lämplig festlokal eller kommer bara absolut närmsta släkten att närvara?
Vi kommer att bjuda in 70 gäster och majoriteten är mina släktingar då det blir för dyrt för Bens släktingar att komma hit. Vi kommer att önska oss en resa i bröllopspresent av de som nödvändigtvis vill ge oss presenter (Bens mamma vill definitivt bidra med en resa!). Men vi har sagt att vi inte vill ha presenter då gästerna redan måste betala för resa till Luleå och uppehälle, det blir för dyrt, speciellt för barnfamiljerna i släkten.
Har inte börjat kalkylera ännu, men den dyraste biten är faktiskt kalaset. *orolig*
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
Hehehe... ni får komma om ni betalar er egen mat, logi och resa. :)
Jag och min kompis satt just och funderade på om det var möjligt att koppla in en antennmottagare till vårt RadioLan på kyrkan.... då hade vi kunnat "streama" bröllopet. :e
------------------
PeW, du är inte värre än min pappa i alla fall. Han har varit gift skild 3 gånger! Nu funderar han på att gifta sig igen (den härmapan) med sin flickvän.
Jag misstänker att äktenskapet inte gick i stå på grund av bröllopet utan det kom senare. Nåt tips, från en brudgums sida har du väl ändå? :)
------------------
Jo, det drar verkligen iväg fort. Jag ska träffa en sömmerska idag för att diskutera modeller och annat. Vill inte ha en marängklänning som man bara använder en dag utan jag kanske låter sy upp nåt fint som jag sen kan använda vid andra tillfällen också.
Ringarna blir nog billiga då jag ju fick en sån fin förlovningsring, så det blir nog bara något vanligt slätt.
Blommorna tror jag ligger på samma konstnad som jag räknat med. Inbjudningar och alla trycksaker gör jag själv på min skrivare så det blir egentligen ganska billigt. Lite finare papper bara och sen portot. Vi bjuder in cirka 70 personer så jag vet inte hur många som kommer.
Festen ska vi ha på den restaurang där Ben jobbar extra (de stänger på Midsommar) och jag ska diskutera med chefen där om olika alternativ och kostnader. Jag funderar på buffé så att man slipper serveringspersonal men man måste ändå anlita nån som står i baren (vi bjuder bara på lite alkohol till maten, resten får de köpa själv) och nån som städar undan/diskar. Nån underhållning har jag inte kommit på ännu, det kanske får bli egenbränd musik i deras stereoanläggning (förslag på musik mottages gärna).
Jag har frågat OlleBoop här på wF om han vill vara vår fotograf, har inte fått något konkret svar ännu. Annars blir det nog en fotostudio som gäller *urk*.
Men jag räknar med att det blir minst en nota på 50.000:- *flämtar* :o
------------------