Vaddå internet? Är inte det här en del av office2000?
------------------
Ancilla, face mea laganum!
45 svar · 413 visningar · startad av kallee · sida 2 av 3
Hur många timmar sitter ni vid datorn/internet typ? För min del så är det tur för min tele räkning att jag har bredband ;) \[Redigerat av kallee den 28 jul 2001\]
Läs frågan i sin helhet →Vaddå internet? Är inte det här en del av office2000?
------------------
Ancilla, face mea laganum!
i stort sett jämt..
*hm* Jag vaknade vid 10... Nu är klockan 10 på kvällen... Ja det är en vanlig helg... Jag har inte lämnat datorn många minuter. Självklart så äter jag här framför också.
------------------
/Sophie*
Jag tillbringar större delen av mitt vakna liv framför datorn, mina polare vill ha ut mig ur huset, men jag tycker bara att det sociala IRL-livet är GRYMT överskattat!
Jaså, så du har gått över till den andra sidan *excellent*... Du sa ju att bredband inte betyder allt för några dagar sen på irc :o
------------------
Serva electiones tuas ut desineris et redi ad investigationem.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
men jag tycker bara att det sociala IRL-livet är GRYMT överskattat!
Vilken level är det?
------------------
Peter D
allvarligt talat så sitter jag nog lite för mycket... så på senare tid har jag försökt dra ner på datorsittandet och försöka göra annat... tror ni ja kommer lyckas?? :e
------------------
UIN: 10014566
WWW: www.ahinko.nu
MAIL: peter@ahinko.nu
IRC: platinum_
Peter och ni andra:
Om man vill spendera mindre tid vid datorn så ska man inte dra ner på datortiden - man ska öka på de alternativa aktiviteterna! Leta reda på en spännande bok, gå och ta en fika med polarna eller gör ta en promenad i den vackra naturen. ( ;) ) Detta fungerar bäst av alla metoder (förutom att bokstavligen slå sönder datorn, förstås. :e ) jag har testat.
------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >
I may disagree with what you have to say, but I shall defend, to the death, your right to say it.
- Voltaire (1694 - 1778)
hmmm mellan 3-10 timmar (jag är arbetslös) per dag skulle jag gissa är normal internet förbrukning under ett dygn. Men ibland så blir det nog inte mer än en knapp timme dvs läsa mail och kolla wF.
------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!
När jag kanat ner under databordet pga att jag tappat all känsel i baken, då vet jag att jag kan sitta 2-3 timmar till.. =)
------------------
// Palleman
www.wiicom.nu/palle
Skulle ni klara er att vara utan eran dator en vecka? Själv så är det tveksamt fall jag klarar att vara utan min Compaq dator i en vecka ;)
Skulle ni klara er att vara utan eran dator en vecka?
Inga problem, bara man har något annat att sysselsätta sig med så är det ju inga problem (exempelvis en utlandsresa, sola, bada osv).
------------------
Peter D
Jag HAR klarat mig utan en dator i en vecka en gång, men det gör jag inte om igen....
Har aldrig mått så dåligt, hade konstanta tangentbordryckningar i fingrarna...
Muzzafarath:
Jaså, så du har gått över till den andra sidan *excellent*... Du sa ju att bredband inte betyder allt för några dagar sen på irc
Bredband, nej, sånt sysslar jag inte med, min favoritaktivitet framför datorn är att läsa binär kod i timtal! (Sånt du får upp om du öppnar upp en .gif -fil i anteckningar)
------------------
Om ni ser någon som heter Kent-Mustafa, så är det jag....
Deeeeep undercover...
[Redigerat av oelbal den 29 jul 2001]
Skulle vara SKIT lycklig om jag slapp alla datorer i mitt liv. Jobbar med dem ständigt. Fast på vardagarna brukar jag begränsa mig till min arbetstid och kanske lite till, max 9-10 timmar per dag.
Jag verkar ju normal i jämförelse med er. Man måste ju ut, festa. Festa är nr 1. Flickor är nr 2. Internet... hamnar nog inte ens på tredje plats =)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
man kan ha kul offline ... men varför chansa?
------------------
When God created light, the first shadow was born.
Jag vill inte tillbringa så mycket tid framför datorn som jag gör! Jag har nämnligen barn och jag får ruskigt dåligt samvete när jag sitter här. Men det är som en drog! Är jag ute och leker med dem i trädgården så måste jag gå in då och då och sitta vid datorn ett par minuter. Det är ju sjukt! Är jag sjuk? Vi var en vecka på flatön utan dator och mobilen avstängd. Det vare den bästa veckan i år. Man kan koppla av nåt så fruktansvärt utan alla störande moment runt omkring sig!
Jag önskar att jag var född på stenåldern så att jag slapp alla datorer och elektronik! Min omgivning säger att jag är elektroniktokig... och det är jag nog.
------------------
www.gametrade.nu
Som skinheadet sa:
-Jag ska fanimej flytta till ett land där de inte tar emot invandrare!
[Redigerat av MAGGE den 30 jul 2001]