sgtpepper, 1991-1992, kom weben upp, men det var för universitet och så? eller? När ploppade det upp för privatpersoner?
------------------
Generation tre, generation nolltre
31 svar · 350 visningar · startad av kallee · sida 2 av 2
Vad tror ni om internets framtid, tror ni att det bara är en fluga som kommer försvinna om ett tag eller att det här för att stanna?
Läs frågan i sin helhet →sgtpepper, 1991-1992, kom weben upp, men det var för universitet och så? eller? När ploppade det upp för privatpersoner?
------------------
Generation tre, generation nolltre
Första gången jag kom i kontakt med www var någongång 1993, så jag tror att det var där någongång som det började spridas till privatpersoner.
------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch
Själv så började jag använda internet 95.
Vem som helst kunde få tillgång till webben om de inte hade begränsad tillgång till Internet, det går inte att begränsa till bara universitet eller liknande. Däremot är det tänkbart att det var de som var de flitigaste användarna i början...
------------------
All things serve the Beam!
[Redigerat av spango den 28 jul 2001]
Internet är helt klart inte en fluga. Dylika animaliska produkter skulle nog ha svårt att fungera på samma sätt som Internet.
Om man ser till det faktum att Internet faktiskt varit igång längre än min egen tid här på Tellus och det fantastiska utbud av olika tjänster som tillhandahålls över Internet så tror jag att Internet kommer att vara igång ytterligare ett tiotal år i den grundform som den är idag.
Jag tror dock inte att Internet, i dagens form, kommer att hålla i mer än några decennier ytterligare. Detta på grund av det faktum att det trots allt är ganska oorganiserat och överfullt.
Jag har för mig att ett Internet v.2 är under utveckling. Detta har jag dock ingen aning om.
Casca är skum.
------------------
Aktier är bra! Man kan vinna hur mycket som helst på dem, men bara förlora 100%!
Jag har för mig att ett Internet v.2 är under utveckling. Detta har jag dock ingen aning om.
Hur ska du ha det? :)
Tja... Säg det :)
------------------
Aktier är bra! Man kan vinna hur mycket som helst på dem, men bara förlora 100%!
Internet v.2 finns redan, det var universitetsvärlden i USA som ville göra en nystart. De ville ha ett nytt snabbare Internet, utan kommersiella intressen. Precis som det var innan nuvarande Internet exploderade. Sverige har varit med på ett hörn i experimenten, tror det var KTH.
Det är vad jag har hört, vet inte vad som hänt sedan. Om någon orkar ta reda på mer info så posta gärna här :)
------------------
Andreas Nordenmark
Jo det är KTHNOC som bedriver detta projektet i Sverige.
Läs lite mer om det i detta dokumentet http://www.noc.kth.se/~bengan/IPV6.sdd (kräver StarOffice) ;)
Jag tror inte att det är en fluga, jag tror det kommer finnas kvar länge till, väldigt länge
------------------
// David - Probably the best guy in the world
Om man smäller ihop Internet och "Internet v.2", slår man två flugor i en smäll då? :q