webForumDet fria alternativet

Vad tror ni om internets framtid?

Webbutveckling

31 svar · 350 visningar · startad av kallee · sida 2 av 2

Frågan, av kallee

Vad tror ni om internets framtid, tror ni att det bara är en fluga som kommer försvinna om ett tag eller att det här för att stanna?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 2001344 inlägg

sgtpepper, 1991-1992, kom weben upp, men det var för universitet och så? eller? När ploppade det upp för privatpersoner?

------------------
Generation tre, generation nolltre

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Första gången jag kom i kontakt med www var någongång 1993, så jag tror att det var där någongång som det började spridas till privatpersoner.

------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch

Medlem sedan juli 2001143 inlägg

Själv så började jag använda internet 95.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Vem som helst kunde få tillgång till webben om de inte hade begränsad tillgång till Internet, det går inte att begränsa till bara universitet eller liknande. Däremot är det tänkbart att det var de som var de flitigaste användarna i början...

------------------
All things serve the Beam!

[Redigerat av spango den 28 jul 2001]

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Internet är helt klart inte en fluga. Dylika animaliska produkter skulle nog ha svårt att fungera på samma sätt som Internet.

Om man ser till det faktum att Internet faktiskt varit igång längre än min egen tid här på Tellus och det fantastiska utbud av olika tjänster som tillhandahålls över Internet så tror jag att Internet kommer att vara igång ytterligare ett tiotal år i den grundform som den är idag.

Jag tror dock inte att Internet, i dagens form, kommer att hålla i mer än några decennier ytterligare. Detta på grund av det faktum att det trots allt är ganska oorganiserat och överfullt.

Jag har för mig att ett Internet v.2 är under utveckling. Detta har jag dock ingen aning om.

Casca är skum.

------------------
Aktier är bra! Man kan vinna hur mycket som helst på dem, men bara förlora 100%!

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Jag har för mig att ett Internet v.2 är under utveckling. Detta har jag dock ingen aning om.

Hur ska du ha det? :)

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Tja... Säg det :)

------------------
Aktier är bra! Man kan vinna hur mycket som helst på dem, men bara förlora 100%!

Medlem sedan jan. 2001271 inlägg

Internet v.2 finns redan, det var universitetsvärlden i USA som ville göra en nystart. De ville ha ett nytt snabbare Internet, utan kommersiella intressen. Precis som det var innan nuvarande Internet exploderade. Sverige har varit med på ett hörn i experimenten, tror det var KTH.

Det är vad jag har hört, vet inte vad som hänt sedan. Om någon orkar ta reda på mer info så posta gärna här :)

------------------
Andreas Nordenmark

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Bara wF är kvar så... :)

------------------
Peter D

Medlem sedan juli 200181 inlägg

Jo det är KTHNOC som bedriver detta projektet i Sverige.

Läs lite mer om det i detta dokumentet http://www.noc.kth.se/~bengan/IPV6.sdd (kräver StarOffice) ;)

Medlem sedan jan. 20001 372 inlägg

Jag tror inte att det är en fluga, jag tror det kommer finnas kvar länge till, väldigt länge

------------------
// David - Probably the best guy in the world

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Om man smäller ihop Internet och "Internet v.2", slår man två flugor i en smäll då? :q

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)