hmmm... köpte en Gravis Destroyer (en gamepad) häromdagen... väl hemma skulle jag installera den, men det säger hela tiden i kontrollpanelen att den inte är ansluten :q
I instruktions boken står det så här vid problem:
"Destroyer is designed to work with an IBM-compatible game port that supports 3 axes. Some game ports (most commonly built-in game ports and the game ports on multi I/O boards) will support only one 2-axis, 2-button game pad. If you have one of these substandard game ports, the Destroyer´s second 2 buttons will not work.
If you suspect that you are using a substandard game port, disable it and look in your computer system or sound card manuals for instructions on enabling other game ports."
Vad ska jag göra? Jag har en Fujitsu/Siemens dator, kan det vara felet? Isåfall, kan man fixa det på något sätt? Please, need help!
har också haft problem med joysticks och det finns en väldigt enkel lösning på problemet:
köp joysticks som går på USB..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Jag har ett gammalt Gravis Ultrasound MAX hemma. Det är en fullängds ISA kort med hela 1Mb minne på. Det första Waveljudkortet för hemanvändare om jag inte minns fel.
*minnen*
Funkar till linux gör det iaf :)
/N
------------------
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1 decoce
GCM/MU/IT$>AT d--- s: a-- C++$ UL P-- L++>++++ E W+++>$ N o-- K- w O- !M V?
PS++ PE- Y+ PGP-@ t+ 5 X+++ R* tv- b++ DI D++ G+ e* h++ r++ y+**@
------END GEEK CODE BLOCK------
Jag har själv en Fujitsu dator och hade samma problem som du har (hade?).
Av någon konstig anledning så var min gameport "disablad" i BIOS. Ifall du kolla under Enhetshanteraren >> Ljud-, Video- och spelenheter skall det finnas en som heter Spelport eller ngt liknande. Gör det inte det så får du gå in i BIOS och "enable" den :)
------------------
"When the 500 isn't right, you're in hell, when a Superbike isn't right, it's ok" Valentino Rossi, Nastro Azurro Honda
okej, Rossifumi, men jag tog faktiskt mig an och stack till Siba och köpte en Microsoft Sidewinder med USB! Iaf, när jag kom hem funkade den inte heller...?! x( Senare, nu ungefär så fick jag OK i status inne i kontrollpanelen. Detta blev nog efter att jag hade startat om datorn så hittade den ngn ny maskinvara -min gamepad! Testade ett spel och det funkade att gasa (på Motorcross Madness 2) och styra åt höger... Vad ska man göra? -Jo, kalibrera! Men tror ni att det funkar? Nej, självklart inte! :( Ibland behöver jag bara trycka på Egenskaper för den kontrollen som finns installerad och kommer inte längre än till den rutan som ploppar upp och säger :"Spelenheten är inte korrekt ansluten till datorn...bla bla" Men ibland, efter omstart av datorn, så kommer jag till knappen man trycker på för att kalibrera, men då ploppar varningsrutan upp igen x( Vad ska jag göra? Den funkar ju nästan iaf... Är det ngt liknande som Rossifumi sa som kan behövas göra, eller är det ngn ny drivrutin som behövs?
------------------ Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu Well of course I'd like to sit around and chat.
Well of course I'd like to stay and chew the fat.