Llex_mwMedlem sedan mars 2001444 inlägg jo precis, de va så ja mena :e
den e ny för mig iaf :p
------------------
"Fem bullar promenerade längs Långholmen. Den ena sa:
”Titta, en flygande ko!”
”Var?”
”Där!”
”Jaha.”
Alla barnen hade en häst utan min granne för han hade 1 katt, 1 mamma, 2 hundar nej bara en, för en dog en i förrgår, 23 kossor, 12 grisar, 82 flugor och inga spindlar för han tycker ju inte om spindlar."
Tips och tricks angående försäkringsbedrägeri diskuterar ni lämpligen via annat medium.
En liten påminnelse till vissa:
Att falskeligen försöka få ut försäkringspengar har ett bra mycket högre straffvärde än att t.ex kopiera en upphovsrättsskyddad låt eller bortse från att betala STIM-avgifter.....
------------------
skaparen av allt som är mjukt och luktar lavendel
[Redigerat av sgtpepper den 25 jul 2001]
SskymanMedlem sedan juli 20012 450 inlägg Ett tips: skrota bilen och köp en ny bil men ALDRIG ALDRIG en Opel...
------------------
I love U2.
Tips och tricks angående försäkringsbedrägeri diskuterar ni lämpligen via annat medium
Exakt! Men ingen har väl snackat om bedrägeri heller..
Att falskeligen försöka få ut försäkringspengar har ett bra mycket högre straffvärde än att t.ex kopiera en upphovsrättsskyddad låt eller bortse från att betala STIM-avgifter.....
Du har så rätt i det påståendet sgtpepper, men jag misstänker att du har missuppfattat situationen en aning.. :) Jag menar absolut inte att han ska göra bedrägeri på sin bil. Jag menar att han ska kräva av försäkringsbolaget att bilen skall gå till skrot och på så sätt få en sudd pengar istället för en halvtaskigt lagad bil. :)
Försäkringsbolag har en tendens att "lura" sina mindre bilkunniga kunder och det tycker jag inte om...
NNisseFMedlem sedan juli 200120 inlägg Nästa gång du får en bil, så läggger du en nåldyna, på sätet, och varje gång du går in och sätter dig tar du bort den, men mot skillnad mot dig, så vet ju inte inbrotts tjuvarna att det finns en nåldyna i bilen. ;)
Exakt! Men ingen har väl snackat om bedrägeri heller..
Hmmm.. Jo, det ingick lixom i orginalfrågan:
lex_mw: "Vad ska jag göra (frstöra typ) för att få en ny bil, det som är trasigt just nu på bilen är:"
Jag menar absolut inte att han ska göra bedrägeri på sin bil. Jag menar att han ska kräva av försäkringsbolaget att bilen skall gå till skrot och på så sätt få en sudd pengar istället för en halvtaskigt lagad bil.
Ok, då är jag lugn :).
------------------
skaparen av allt som är mjukt och luktar lavendel
EerkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Min polare fick sin v70 crosscountry, 2001:a helt sönerslagen på en parkering inne i sthlm city. Det var mindre kul sa han... Det roliga är att de hade pissat i den oxå så om de får fram några misstänkta så :e :e
Varför slår man sönder en bil ? Är det kul ? Det är ju kul att slå sönder saker ibland men en hel bil....?
------------------
Våga lek med dig själv
"Vad ska jag göra (frstöra typ) för att få en ny bil, det som är trasigt just nu på bilen är:"
Det tog jag som ett dåligt skämt snäll som jag är ;)
SskymanMedlem sedan juli 20012 450 inlägg
Nästa gång du får en bil, så läggger du en nåldyna, på sätet, och varje gång du går in och sätter dig tar du bort den, men mot skillnad mot dig, så vet ju inte inbrotts tjuvarna att det finns en nåldyna i bilen.
Stackars mormor som ska låna bilen och man har glömt att berätta en sak för henne... x(
------------------
I love U2.
SskymanMedlem sedan juli 20012 450 inlägg erka: vad ska de göra om de får några misstänkta? Kasta deras egna kiss på dem eller? :e
------------------
I love U2.
EerkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Skyman - De gör väll som vanligt, luktar med en schäfer mellan bena på dem. Är det rätt kissdoft biter han till :e
------------------
Våga lek med dig själv
Llex_mwMedlem sedan mars 2001444 inlägg ok
så här e de
att bilen jag ahft som de blev inbrott i har enbart kostat mig pengar, då bad jag om hjälp av er att försöka få tillbaka en liten slant för den bilen, man vill junte ha en bil som bara kostar pengar förutom bensin om ni förstår vad ja menar.
ja litar på alla er här på wF å att ingen anmäler mig :p
------------------
”Titta, en flygande ko!”
”Var?”
”Där!”
”Jaha.”
Alla barnen hade en häst utan min granne för han hade 1 katt, 1 mamma, 2 hundar nej bara en, för en dog en i förrgår, 23 kossor, 12 grisar, 82 flugor och inga spindlar för han tycker ju inte om spindlar."
Även om jag inte tror att du ska försöka dig på att "Mygla till dig pengar" så vill jag starkt avråda dig till att försöka då det är MYCKET svårt att göra sånt utan att bli upptäckt..
Det finns alltför många som tror att det bara är att elda upp sin bil o anmäla det till bolaget att den "Helt plötsligt tog eld och brann upp..."
Sånt funkar liksom inte alls ;)
Försäkringsbolagets tekniker kan faktiskt hitta så lite som resterna efter ett par centiliter bensin i bilen om de lägger ner lite jobb på det...
Sen om man gör ytterligare åverka på plåtskadorna som uppstått vid inbrott eller krock etc så är det sällan dom går på det med.. Fråga mig inte riktigt hur dom ser skillnaden mellan en rikig skada & en "förbättrad" skada.. Dom är rent ut sagt fördjäkligt duktiga på att avslöja fusk.
Jag är i kontakt med sånt dagligen på jobbet om nån undrar :e
Llex_mwMedlem sedan mars 2001444 inlägg skybirp: jo, ja förstår att risken finns ju att man åker fasst, men en så länge har ja inte gjort nått.
ville bara få reda om de räckte me dom skador som fanns för att få ut stålar, om ni förstår.
visst skrev ja lite dumt men va gör man inte för nåra tusen :e
------------------
”Titta, en flygande ko!”
”Var?”
”Där!”
”Jaha.”
Jag tror ärligt talat att dina skador ska räcka, men givetvis beror allt på vilken "grinig gubbe" dom skickar ut från försäkringsbolaget samt på vilket skick "gringubben" anser att bilen var i innan skadan etc...
Lycka till iaf :)
Llex_mwMedlem sedan mars 2001444 inlägg hmm, kan inte nån bara ta å köra in i den så de blir skrot typ :e skybirp du hade vell en massa gamla oplar hos din verkstad, ta hit en å gör mos av min :p
------------------
”Titta, en flygande ko!”
”Var?”
”Där!”
”Jaha.”
*Dementerar att jag läste ovanstående inlägg*
KkalleeMedlem sedan juli 2001143 inlägg Ställ bilen upplåst vettja. Vet ej fall det är lagligt men.
Llex_mwMedlem sedan mars 2001444 inlägg skybirp: ingen behöver veta, dom 3 ovanstående inläggen e bara mellan skybirp å mig :p
------------------
”Titta, en flygande ko!”
”Var?”
”Där!”
”Jaha.”
Llex_mwMedlem sedan mars 2001444 inlägg kallee: den har stått upplåst i 3 dagar nu, va å kolla till bilen i går kväll, ingen hade vart på den, men de gör ju inge ifall nått mer kommer till i den :p
------------------
”Titta, en flygande ko!”
”Var?”
”Där!”
”Jaha.”