webForumDet fria alternativet

Nu är jag hemma!!!!!

Småprat

13 svar · 223 visningar · startad av CyberPet

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg
Frågan#1

Pust, det är skönt att vara hemma i svala Sverige igen. Ingen luftfuktighet och ingen het värme (igår var det 31°C med med "humindex" (tror jag de stavas) var det närmare 40°C.

Vi stack iväg från Port Colborne (20 mil söder om Toronto) kvart över två för att slippa den värsta trafiken på motorvägen. Vi hade nog planerat lite väl bra för vi kom fram till Toronto 4 timmar innan planet skulle avgå (19.50). Men det är bättre att vara tidig än för sen då man måste checka in 2 timmar innan avgång.

När vi väl checkat in så tog vi det ganska lungt och andades in lite "muggig" Torontoluft sen gick vi genom säkerhetskontrollen och satte oss och väntade i loungen. När klockan närmade sig 19.30 var vi lite förvånade över att de inte började låta passagerare ombord.... förklaringen kom... åska i Vancouver så planet hade fått lyfta senare än planerat och var fortfarande i luften. Planerad avgång 20.05.

19.55 annonserar de att planet blir ytterligare försenad för de måste städa planet och så vidare. Ny avgångstid skulle bli 20.30.

Vi började bli lite nervösa för vi hade bara 1 timme och 25 minuter på Heathrow så en försening som blev lite för mycket skulle innebära att vi skulle missa planet till Stockholm.

20.30 började de låta folk gå ombord och planet taxade ut från Torontos flygplats 21.15. Nu hänger ni med i matematiken va? Vi skulle missa vårt plan.

Väl uppe i luften säger piloten "vi kommer att landa på utsatt tid, dvs 08.05 lokal tid". Hmmmm.... planerad flygtid 7 timmar och 15 minuter och piloten tänker ta igen 1 timme och 20 minuters försening... hmmmm.... matematiken går liksom inte ihop.

Men se på sjutton, cirka 07.30 väcker piloten oss med att säga att vi blir 20 minuter försenade mot utsatt tid eftersom vi skulle bli tvugna att cirkla runt Heathrow några varv på grund av trafiken. Så hade det inte varit full i luftrummet hade vi landat 08.05 som utsatt.

Hur sjutton går det ihop? Vi räknade ut att han måste ha kört i nästan ljudhastighet för att kunna köra ikapp.

Skönt att vara hemma i alla fall... det var en sån lättnad när planet landade i Luleå och man satt i taxin på vägen hem till den svala sköna lägenheten.

Nu ska jag ta en tupplur för nu har jag varit vaken i minst 24 timmar.

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Välkommen hem igen Petra! :)

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Skönt att det gick bra tillslut och välkommen hem.

------------------
Ja de´ e jag
------------------

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Trevligt att ha dig tillbaka... välkommen hem... :)

Hur sjutton går det ihop?

Han kanske genade? ;)

------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");

webeye.nu

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

*Studsar av lycka*

Medlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Välkommen HEM!

------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\

ni taLar Bra laTiN

Medlem sedan okt. 20005 273 inlägg

wilkoomen hjem !! *LOL*

------------------
I like ¼ £ whith cheese

Medlem sedan sep. 20001 943 inlägg

Välkommen hem till Sverige :)

------------------
This year I will rule the planet

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Hur sjutton går det ihop?
Rätt enkelt egentligen - det blåser! ;)

Dels går även de stora planen duktigt snabbt idag, ofta runt Mach 1. Sedan är vinden en icke föraktbar variabel - är det motvind kan flygresan lätt dra ut på tiden, medan medvind knuffar på planet ordentligt och man kommer fram tidigare!
Ju längre resa desto större skillnad när man kommer fram också. :)

------------------
It's better to burn out than to fade away!
There can be only one!

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Yeah, skön pilot!

Äh lite försening, då blåser vi på lite hårdare då! :e

------------------
Maximalt skydd för privatlivet - minimalt skydd åt offentligheten

Medlem sedan mars 2001444 inlägg

välkommen tebax, längtar redan tills bröllopet ;)

------------------
"Fem bullar promenerade längs Långholmen. Den ena sa:
”Titta, en flygande ko!”
”Var?”
”Där!”
”Jaha.”

Alla barnen hade en häst utan min granne för han hade 1 katt, 1 mamma, 2 hundar nej bara en, för en dog en i förrgår, 23 kossor, 12 grisar, 82 flugor och inga spindlar för han tycker ju inte om spindlar."

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Välkome bak.

Kanske var det så att flygplanet flög en annan väg?

------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

välkommen hem. antar att det fotograferades en del, så det är väl bara att vänta... :)

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

apanders, http://www.bazazz.com/canada/.

------------------
Serva electiones tuas ut desineris et redi ad investigationem.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)