webForumDet fria alternativet

Konspirationer (JFK, Palme osv)

Politik & samhälle

22 svar · 531 visningar · startad av Jymdis

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg
Frågan#1

Jag lova (läst hota) att göra detta till ett eget inlägg då jag inte vill avbryta diskussionen angående göteborg. Också till frågan: Vad tror ni? Var det Oswald själv som sköt JFK, var det Christer Pettersson som sköt Palme? Eller var det konspirationer med mycket mer folk inblandat? Jag utvecklar inte så mycket mer eftersom jag tror det kommer ganska mycket av sig själv.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Jag tror att aliens hade nåt att göra med båda morden.

------------------
I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals. - Winston Churchill

Tack för denna mycket .. mycket.. givande analys.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Okej, så detta var ingen tramstråd.

*tramsar i en annan tråd*

------------------
I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals. - Winston Churchill

Medlem sedan mars 2001444 inlägg

ja tror christer pettersson sköt JFK och Oswald sköt Palme. elle nått sånt :p

------------------
"Alla barnen lägger pussel, utom Pia, hur skulle de se ut.

Det var en gång två älgar som var ute och flög, helt plötsligt tappade den ena älgen en banan då sa den andra:
”Men sådär kan du väl inte göra.”
Älgen svarade
”Jo det kan jag visst, för mina framben är lika långa särskilt det högra."

Äh fan.
Så blir detta en tramstråd. Också får jag den på mitt samvete. Kan man göra nattskott på sig själv?

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Hehe, Jymdis har startat en tramstråd. §e

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Hmm

------------------
Aktier är bra! Man kan vinna hur mycket som helst på dem, men bara förlora 100%!

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Eftersom att folk verkar ta illa upp av det så har jag redigerat inlägget.
Alla lyssnar inte på Looptroop..

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

[Redigerat av Erik Juhlin den 15 jul 2001]

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Ja, jag sköt Palme och satte Christer i klister, om snuten bara visste, det var wF terrorister!

Haha, så oerhört skojigt, att skämta om att man mördat Sveriges statsminister. Hahahhhhhhhhaaaaaa.... :x

------------------
skaparen av allt som är mjukt och luktar lavendel

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

I Romarriket brukade visst den som ville få makten (låta) mörda makthavaren.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

I Romarriket brukade visst den som ville få makten (låta) mörda makthavaren.

Och med det vill du framhålla någon slags förvirrad konspiratorisk tankegång om att det var Ingvar Carlsson som utförde dådet, eller?

Vafan, kan du bara skita ur dig en mening åt gången? Hur vore det om du tog ur tummen ur arslet och slutade vara århundradets största surskalle och skrev lite mer utförliga inlägg.

Detta är trots allt ett diskussionsforum, inte ett ställe för sura one-liners utan mening och förklaring.

------------------
skaparen av allt som är mjukt och luktar lavendel

[Redigerat av sgtpepper den 15 jul 2001]

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Tråden var väl dömd på förhand eftersom den hamnade i Cafét? Politik kanske hade varit bättre? ;)

Nu till konspirationsteorierna! Vi har en kille (mja, i 45årsåldern) här i Jönköping som är världsberömd i hela stan - han går nämligen omkring med en skylt jämt och ständigt där det står "Carl-Erik Rosén sköt Palme". Förr (nu har han tyvärr slutat med det) brukade han sätta upp anslag runt stan med sina teorier på, maskinskrivna sidor där han redogör för hur han en natt hörde grannens hund skälla konstigt tre gånger på natten, tre veckor senare sköts JFK i Dallas - det har ett samband!
Allt, precis allt, är konspirationer för honom! Regeringen låg bakom mordet på Palme, därför sänkte de Estonia för några år sedan för att avleda uppmärksamheten och lägga ut villospår, nu senast lyckades han väva in diskoteksbranden i Göteborg också...

Det är naturligtvis tragiskt, men också väldigt underhållande! ;) Stellan (även kallad Lappmannen) har blivit ett begrepp i stan där han går omkring med lappen i vädret.

Det finns mycket jag skulle kunna berätta om honom, men någonstans på Nätet finns en sida som verkligen har analyserat hans teorier - ska försöka hitta mitt borttappade bokmärke. :)

------------------
It's better to burn out than to fade away!
There can be only one!

[Redigerat av Q den 15 jul 2001]

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

sgtpepper personangriper!

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

För femtielfte gången, lägg av med era tävlingar i snarstuckenhet! Ingen nämnd, ingen glömd.

/emission

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

Jag har ärligt talat hela tiden trott att Pettersson är oskyldig till mordet på Palme. Det är ju inte speciellt troligt att han skulle döda Sveriges statsminister bara "på skoj" lika otroligt är det om en terrororganisation anlitar ett riksfyllo för jobbet...

Det håller inte i min enkla syn på det hela.

JFK? Ja, den som det visste.. Fråga FBI, dom borde veta :)

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

CIA har ju gått ut en med en rapport för något år sedan där de säger att det inte var Oswald som sköt, det kan omöjligt vara det och att han enbart var en syndabock. De var en grupp människor som verkade i de egna leden men vilka det är kommer alltid att förbli omöjligt att ta reda på.

När CIA erkänner att de fuckat up och indirekt att de var inblandade själv är det nog så, det är inte ofta de erkänner tt de gjort fel.

Min gissning är att Oliver Stones film JFK kan ligga när till sanningen.Att det skulle vara Oswald som gjorde det är helt osannolikt enligt mig.

------------------
Våga lek med dig själv

Då e frågan:
Vem gjorde det?
Ha lite teorier nu och peka fingrar ;)

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jag tror att det var högt uppsatta CIA och militärer som låg bakom. De var förbannade på att kennedy hade lovat dem massa pengar men sedan drog in inslagen och minskade dem. Sen var han för mesig mot det röda hotet. Det är var jag tror och låter rimmligt.

Om Palme tror jag det var några högt uppsatta Säpo personer eller militärer. Alternativt någon på uppdrag från apartheid i sydafrika..Men vem vet ;)

------------------
Våga lek med dig själv

okej jag får väl skriva vad jag tror :)
När det gäller JFK så vill jag nog hålla med dig lite. CIA låter ganska troligt, att JFK ville minska deras makt var väl inte särskilt populärt. Dock var nog ett par höga tjänstemän iblandade också (FBI och Secret Service).

När det gäller Olof Palme, så kan det vara allt ifrån en extremgrupp i Sverige, CIA och till Sydafrika spåret.

Enligt mig då :)

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)