webForumDet fria alternativet

Fet åsiktsregistrering

Småprat

15 svar · 210 visningar · startad av Racerankan

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg
Frågan#1

Lunarstorm e en fet jävla åsiktsregistrering. De e fan sjukt. Kolla bara på "20 frågorna" åsiktsregistrering in i minsta detalj t.ex om man äter broccoli.

x(

------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Det är ju ingeting, mot vad deras "WZUP!?!" samlar på sig... Om alla de frågorna "knyts" till användaren, så är det ett F E T register! :x

------------------
För att citera Nalle Puh:
"Min stavning är ruskig. Jag stavar egentligen bra, men det ruskar, så att alla bokstäver kommer på fel plats"

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

det har jag sagt för LÄNGESEN! :)
står i nån dagbok på lunar från januari eller nåt sånt..
Men såhär.. vad tjänar lunar pengar på? Lite banners visst.. Men om ett företag vill veta nåt typ vilken smak på glass gillar folk mest så ringer dom lunar som bara kör ut "Vilken glassmak är godast?"..

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Nationella proven är också nån typ av åsiktsregistrering. De vill att man ska skriva vad man gör på fritiden, vad man har för intressen m.m.

Knäppt är vad det är.

------------------
Maila mig om du vill

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Glöm inte IB!

Medlem sedan feb. 20001 050 inlägg

Lunarstorm är grymma. 70% av alla ungdomar mellan 15 och 20 är medlemmar hos dem, enligt denna. De har ganska bra protential att samla in åsikter om vad ungdomar vill ha. Bra eller dåligt kan man ju alltid diskutera, men folk är uppenbarligen sugna på att berätta tex vilka jeans de tycker är bäst...

/nicclas - www.nyhetsrubriker.com

Jo det blir ju faktiskt så.

Är det någon som vet om de knyter åsikterna till varje användare?

*vädrar pengar*

------------------
Maila mig om du vill

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Det handlar ju för sketen om frivilliga uppgifter. Vill du inte skriva om du tycker om broccoli eller vilka jeans du använder så slipper du. Annat vore om dom tog uppgifterna utan att användarna visste om det (hur dom nu skulle kunna göra det :q)

Det handlar ju för sketen om frivilliga uppgifter. Vill du inte skriva om du tycker om broccoli eller vilka jeans du använder så slipper du.

Men nu är det väl så att de flesta ungdomar bara klickar utan att tänka på vad de gör.

Det skulle inte förvåna mig om det faktiskt är som så att de bygger upp ett register med riktad reklam. Det är ju perfekt menar jag.

------------------
Maila mig om du vill

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Skulle aldrig fall mig in att besvara såna undersökningar... är det ett krav för att vara medlem så kan de glömma mig ;)

------------------
Ancilla, face mea laganum!

Vad spelar det för roll med riktad reklam? Var dyker reklamen upp? Hemma i brevlådan? Nix, för jag har då inte min hemadress där.
Det enda som kan hända är att reklamen poppar upp i form av banners i min webbläsare. Då tackar jag bara och tar emot. Jag ser ju hellre reklam som jag är intresserad av än att se reklam för Libresse m.m. Poppar en banner med ett par snygga jeans upp så kan det ju tänkas att jag fastnar för dom och sen köper dom.

Jag fattar inte varför ni är så kritiska mot riktad reklam? :q

Medlem sedan juni 20001 839 inlägg

Rackerduck, det värsta är inte 20 frågor. Det lär bli svårt att analysera all den informationen. Balla fakta däremot, har enbart föriställda svarsalternativ. Krävs bara några databasfrågor (kanske bara en enda) för att få svar på frågor av typen: "Hur många procent av de som har 'intelligent' som personlighet är vänster" eller liknande... Jej. Skulle inte förvåna mig om MUF använder sig av sådan information i sin nästa reklamkampagn? ;)

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

I may disagree with what you have to say, but I shall defend, to the death, your right to say it.
- Voltaire (1694 - 1778)

Medlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Jag fyllde i Gift på civil status på lunarstorm så snart skickar väl guldfynd ut reklam för vigselringar till gymnasieelever ;)

------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\

Sue Me!

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

M@rtin: Vad ska du med vigselringsreklam till när du är gift - då har du ju redan en ring... :p

------------------
It's better to burn out than to fade away!
There can be only one!

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Skillsmässotips låter mer som det rätta isåfall. Killen gifte ju sig så ung att det knappast kan hålla länge. ;) :e

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

CyberPet: Jaså? :q

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)