eilert rockar hårt!
/me har ett inramat signerat fotografi. :)
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>
14 svar · 417 visningar · startad av ERR0R
Eilert Pilarm kom igår till vår stora stad Ludvika. :)
Vi kom lite försent, så han hade bara tre låtar kvar.
När han kom till Johnny B Good så hörde jag inte att det var den låten, lät faktiskt fruktansvärt :)
Men folket jublade, och han tog Let's Rock (eller vad den heter) en gång till.
Min fråga:
Hur kan man bli så känd på att sjunga så fruktansvärt? :)
äääh... Kul var det iallafall. :)
------------------
Buuuu för signatur! :)
[Redigerat av ERR0R den 29 jun 2001]
eilert rockar hårt!
/me har ett inramat signerat fotografi. :)
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>
Han inser tyvärr inte att han sjunger så falskt, samt att han faktiskt utnyttjas av en massa personer runt omkring honom.
En granne till mig praoade på MoDofabriken i Husum (ligger strax utanför Örnsköldsvik, är Eilerts hemort) och hade Eilert Pilarm som handledare :)
När de skulle ta hissen till våning 4 (tror jag det var) så beskrev Pilarm det väääldigt noga; "Och när vi nu skall till våning 4, så trycker vi på knappen märkt '4', så börjar hissen röra sig...". :e
Till saken hör den att min granne (fd, har "fluigt ut ur boet") är rätt så smart också.
Men då han är från Örnsköldsviks kommun kan man ju inte dissa ner alltför mycket på honom, doh! ;)
------------------
Aktier är bra! Man kan vinna hur mycket som helst på dem, men bara förlora 100%!
Undrar om det verkligen är så att han inte inser hur värdelös han är?
Det kanske är så att han inte ser sig själv som sångare utan som underhållare...en mycket duktig sådan i så fall!
Ett citat från en recension från hans spelning i Göteborg förra året:
"...och hånskrattet låg i luften redan innan han äntrade scenen"
ERROR:
Jailhouse Rock
ja säger bara en sak
slajt tramboo,, tuss boom bamm
leeets rock
:e :e
------------------
"Allright,, hämta kameran"
Det kanske är så att han inte ser sig själv som sångare utan som underhållare...en mycket duktig sådan i så fall!
Jo, men jag tror inte att en normalt funtad person skulle utsätta sig för det om han eller hon var medveten om det.
Men hans engelska uttalning är inte dålig den :e ;) :) :h :D
------------------
Aktier är bra! Man kan vinna hur mycket som helst på dem, men bara förlora 100%!
Frågan är om han verkligen är så usel? Vi satt några och filosoferade om han kanske är grymt musikalisk, för att kunna sjunga så rent fantastiskt falskt och orytmiskt måste man antingen inte ha någon som helst koll - eller järnkoll!
------------------
It's better to burn out than to fade away!
There can be only one!
Skulle han sjunga lite bättre så skulle han inte vara känd. :q
Var och såg honom i våras och sämre får man leta efter men folk vill ju se honom och betalar. så han är inte dum !
Kan tilläggas att jag inte var på detta ställe för Eilerts skull utan för Arvingarna, Periklez och Nanne Grönvall. :bire
------------------
Utan signatur för tillfället.
[Länktips]
Jailhouse Rocks. :e
[/Länktips]
(med tillstånd av Eilerts skivbolag)
r: äääh... kolla allihop :)
http://www.algonet.se/~pergunne/ljud.html
[Redigerat av ERR0R den 29 jun 2001]
jepp. det är han från reklamen. :e
men han hette väl inte Pilarm i efternamn från början, har för mig ahn ändrade för att få samma initialer som elvis.
hamna han inte på "psykhem" oxå ett tag?
------------------
McMiller a.k.a Visslaren
Jag tycker det är ett rätt tragiskt kapitel - att roa sig på andras bekostnad. :l
Men, visst, om han själv tycker att det är roligt och trivs med det han gör så får det väl vara okej.