webForumDet fria alternativet

Information kan nog vara bra, men....

Webbhotell & domäner

7 svar · 193 visningar · startad av Chakotay

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg
Frågan#1

Råkade för en stund sedan starta ett ämne i fel avdelning och ville göra "ogjort" genom att radera... :r

Först föll blicken på översta lilla bocka-i-rutan och det tydligt skrivna:
"Radera? Markera här för att radera inlägget."

Men åneeeej... så enkelt gick det minsann inte :o

Läste då mer systematiskt och även det mer finstilta, då blev det så här:

"Normalt kan endast Forumledare, Moderator eller Medlemmen som skickade in inlägget, redigera eller radera. (Se nedan vad som gäller för detta forumet)
Notera: I detta forumet kan endast Forumledare eller Moderatorn för forumet radera inlägg.
Redigering kan utföras av den som skickade inlägget.

Radera? Markera här för att radera inlägget.
Notera: Hela denna tråden kommer att raderas, eftersom detta är det inledande inlägget i detta ämnet."

Jag skulle önska mig enklare, tydligare, överskådligare information om radera!

(Och i vilket/vilka forum gäller det "normala"... att medlemmen faktiskt KAN radera sitt inlägg?)

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Råkade för en stund sedan starta ett ämne i fel avdelning
Det gjorde du igen.. ;)

Medlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Jag tror inte den som skrev inlägget kan radera det i något forum just nu. Men jag kan ju ha fel.

------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\

Sue Me!

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

För att radera ett inlägg utav någon anledning kan ni kontakta någon utav de forumledare som finns.

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=19" TARGET=_blank>Skulle du äta på restaurang, om det var rökförbud?
</A>Varför blir mina isbitar inte lika klara som i reklamen?

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Utdrag från wFs FAQ:
Redigering av inlägg
Du får redigera eller radera dina inlägg när du vill. Öppna sidan där inlägget finns och leta efter "redigerings" -knappen. Klicka på knappen för att redigera eller radera inlägget. Endast du och moderatorn, forumledaren eller administratören kan redigera inlägget. När ett inlägg har redigerats läggs en anmärkning i slutet på inlägget. Observera att om du radera ett inlägg som var det första i en ny diskussion kommer alla andra inlägg att raderas också.
Notera: Raderingsfunktionen är avslagen.

Chakotay, jag håller med dig i sak. [pik]Av princip tänker jag dock inte föra debatten här... Tips till webForum[/pik]. ;)

------------------
med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

*hick*

------------------
"I never understood a single word he said, but I helped him to drink his wine."

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Det är ju så att den skrivna texten återanvänds i samtliga forum. Det är liksom en del av poängen med att använda variabler i skripten :)

Om nu samtliga forum hade nekat medlemmarna att radera, så hade man naturligtvis kunnat skriva detta men i wF Script finns möjligheten att plocka bort sina inlägg.

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Det är en viss ;) skillnad på en möjlighet som finns i ETT forum (som jag personligen aldrig lagt märke till överhuvudtaget) och att som Rikard redan citerat i FAQ skriva:

"Redigering av inlägg
Du får redigera eller radera dina inlägg när du vill."

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)