Jag och min syster hade tänkt att fjällvandra i Norge runt vecka 28-29. Vi vet inte riktigt var bara.. ;) Och då till den självklara frågan: Vad har ni för erfarenheter av fjällvandring i Norge? Har ni nåt ställe/område att tipsa om eller råda oss att undvika? Vi har inte fjällvandrat innan, men har andra erfarenheter av friluftsliv. Den här trippen är tänkt som en uppvärmning för Kebnekajse nästa år. ;) Det är ju inte så bra att försöka sig på det utan att ha någon provat på något innan.. ;) Så, vad säger ni då?
------------------ Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu Allt som sker, sker.
Allt som när det sker får något annat att ske, får något annat att ske.
Allt som när det sker får samma sak att ske igen, sker igen.
Men gör det inte nödvändigtvis i kronologisk ordning.
Jag skulle vilja säga att Kebnekaise är "enklare" då det är mjukare kullar i de svenska fjällen jämfört med de norska fjällen. Så att vandra i de svenska fjällen och i Kebne i synnerhet är nog lättre i många fall än att vandra i de norska.
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
Hmm.. Det har du ju en poäng i. Men vi hade tänkt att ta nåt lite lättare ställe i Norge, eftersom vi inte har nån vana av vandring. Antagligen finns det ju roliga och relativt lätta ställen att vandra på i Norge också. Poängen med att vara i Norge är bland annat att vi vill hälsa på några svenska vänner i Oslo, och att det nästan känns häftigare att vandra i ett annat land.. ;)
------------------ Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu Allt som sker, sker.
Allt som när det sker får något annat att ske, får något annat att ske.
Allt som när det sker får samma sak att ske igen, sker igen.
Men gör det inte nödvändigtvis i kronologisk ordning.
292 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e