Nu är jag verkligen trött på det här! På restauranger/puber etc så kan man oftast bara få jordnötter som snacks. I går var jag och handlade, hyllmeter med chilijordnötter, vanliga jordnötter, extrasaltade nötter, friterade jordnötter och jag vet inte allt. Men om man som jag är allergisk mot jordnötter men inga andra nötter då?
Idag fick jag leta i fyra butiker innan jag till slut hittade en liten påse med saltade pistagenötter.
Nej, stoppa diskrimineringen av jordnötsallergiker och erbjud minst en annan nötsort med!
------------------ Daniel Mott
________________ War Is Peace. Ignorance Is Strength. Freedom Is Slavery.
1984, George Orwell
[: Maila gärna. :]
På den gamla goda tiden när Stadspuben i Luleå var omsjungen av flera stjärnor så serverade Stadspuben korv och ost. Vansinnigt gott att ha en tallrik med ost- och korvkuber med lite salt strött över. Törstig blev man. :e
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
Visst kan det vara knepigt med bara jordnötter, men det jag alltid frågar mig (och barpersonalen också, som aldrig har nåt bra svar) är varför de tar betalt för tilltuggen!
De är i nio fall av tio salta - dvs man blir ännu törstigare av dem och köper mer dricka! I slutändan borde de kunna ge bort jordnötterna och ändå kränga mycket bärs... :l
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans! Queen - Machines (1984)
250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2