Nokia modemet som kommer med ADSL för Telia är en router också. Bara så ni vet.
------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.
37 svar · 476 visningar · startad av DotStudio · sida 2 av 2
Hej forum vänner! Vad är skillnaden mellan Telia ADSL Bredband (individuella bredband) och ett "vanligt" bredband? För och nackdelar osv...? \------------------ "Never underestimate the destructive power of a comic sence" www.DotStudio.f2s.com
Läs frågan i sin helhet →Nokia modemet som kommer med ADSL för Telia är en router också. Bara så ni vet.
------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.
Helt rätt Racerankan. Synd bara att du inte kan använda den som en sådan. Du kommer inte in i gränssnittet och kan programmera den.
Hjm ... fick mina papper häromdan ... ligger fortfarande här ... ej ifyllda ... modemet kom idag ... !?!?!?
Vad säger man ?
------------------
"I never understood a single word he said, but I helped him to drink his wine."
Samma sak här..
modemet kom idag och kontouppgifterna häromdan!
MEN Telia har missat att koppla om i telestationen så det tar ytterligare 9 dar...
Jävla tur för dom att jag inte sitter på lite kärnvapen kan jag lova! ;)
Skwarp: Har lite över, vill du låna? :h :e §jr
------------------
Maximalt skydd för privatlivet - minimalt skydd åt offentligheten
För övrigt bor jag alldeles för nära Birpe, tyck synd om mig!
Jodå ... det funkar ganska bra ...
Glider runt på sädär 40kb/sek ... :e
Och inte kopplar det ner automatiskt heller som ni "yrar" om ... !?!?!?
------------------
På ett papper som jag har fått från Telia står det så här:
Om du är en avacerad användare och har en server kopplad till tjänsten
måste du se till att du har mycket god egen säkerhet för att inte utsätta dig för "hackers". Du bör t.ex sätta upp ett filter för att stoppa oönskad trafik mot din server. Du är själv ansvarig för att det material du publicerar på din server följer svensk lag och avtalsvillkoren.
På ett annat papper står det så här:
Abonnenten får inte ansluta datorresurser, såsom t.ex en server, till Telias nät i syfte att fritt eller mot betalning erbjuda och/eller tillhandahålla varor, tjänster eller information till utomstående.
FÅR jag ansluta en server eller inte :q :q
------------------
Hjärnsläpp....
Nu går jag och köper en pizza....
------------------
[Redigerat av Rödalacket den 11 jun 2001]
Hjm ... verkar som du får bestämma själv ... !?
/r
Telias "privat" abbonemang får inte användas för kommersiellt bruk ... brukar det heta ... !
------------------
[Redigerat av elfwing den 11 jun 2001]
i syfte att fritt eller mot betalning erbjuda och/eller tillhandahålla varor, tjänster eller information till utomstående.
Nåt liknande står det i mitt avtal med Bonet också, men det tolkar både de och jag som att typ en webserver med reklam och annat där du marknadsför och säljer dina hemstickade strumpor, ditt hemsidesbyggande och hembrända skivor inte är tillåtet, medan det är helt okej för dig att sparka igång en ftp så du kan komma åt din dator från jobbet tixempel.
Så har jag det och det funkar alldeles utmärkt - dessutom helt i linje med bestämmelserna! :)
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)
har oxå bonet, och såvitt jag (och en polare) förstår efter lite frågor till dem (tex "hur definierar ni komerciell trafik?") skiter de fullständigt i ens trafik (komerciell eller ej) så länge den inte skapar några problem för dem, de har regeln för att skydda sig själva utifall något skulle hända :)
Bläh... jag ringde och pratade med de där tomtarna på Felia idag, väntetid på två månader, tack och hej x(
Jag som hade hoppats på att surfa billigt i sommar :(
------------------
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.
VA??? Alvarligt??
är det vänte tid på sådär 8 veckor... innnan man får Telia ADSL Bredband??
------------------
"Never underestimate the destructive power of a comic sence"
Nja... en till två månader sa de, och då brukar det bli två...
------------------
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.
...eller fyra-fem-sex-sju-åtta. Med Felia vet man aldrig. ;)
------------------
Daniel Mott
För info: Jag har väntat sen i November och har fortfarande inte fått skiten att funka hemma trots att jag nu har både modem och kontouppgifter.
På jobbet har vi väntat sen i början av januari..
Får du vänta 2 månader så ska du sk(R)atta dig lycklig! ;)
Två månader :OO
Väntat sedan i december, varken kontouppgifter eller modem :(
------------------
Maximalt skydd för privatlivet - minimalt skydd åt offentligheten
För övrigt bor jag alldeles för nära Birpe, tyck synd om mig!
Vad konstigt det kan vara ni ...
Jag visste inte ens om att jag hade beställt tjänsten ... fick grejjerna .. skickade ett mail och frågade Telia hur snabbt det kunde tänkas vara igång ...
2 dagar senare när jag fick ett svar att det nog skulle ta minst 10 dagar innan det fungerade satt jag redan uppkopplad via ADSL ... snacka om att det går undan när TElia ska göra ngt... ;) :p
Sorry guys ...
------------------
Jag visste inte ens om att jag hade beställt tjänsten ... fick grejjerna ..
Lite lustigt, samma för mig. På pappret står det att jag har beställt tjänsten den 29 maj i år och det har jag inte gjort. Jag anmälde mitt intresse för 1,5 år sedan eller nått sånt och det är allt.
------------------
Hjärnsläpp....
Nu går jag och köper en pizza....
------------------