ja de e ok fall båda e med på det...fast sen om nån kommer på det blir de svårt o bevisa att hon va med på det...ingen som tror att en 13 årig tös vill ha en 60 årig gubbe
>Jasså, då är det OK att en 60-åring baxar på en 13-åring?
>Fy fasen.
>Nej du, jag har kollat och den lagen finns kvar.
------------------ Daniel Mott
________________ War Is Peace. Ignorance Is Strength. Freedom Is Slavery.
1984, George Orwell
[: Maila gärna. :]
Enligt svensk lag -och det är fortfarande svensk lag som gäller i Sverige, så är det 15 som gäller -oavsett kön.
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
hm.. har för mig att den lagen var för att skydda "barn" från att ha ofrivilligt sex med äldre.
Själva sexdebuten i sig handlar enbart om mognad, visserligen är det väldigt vanligt att tretton & fjortonåringar har sex för att uppnå något slags status. Vilket jag personligen tycker är fel eftersom man missar själva poängen med att ha samlag. Men vissa blir mogna tidigare vissa senare.. jaja börjar bli trött.. zzz
Om två 14 åringar gör det är det lagligt men om en är 14 och en 25 är det olagligt. Bara man är i samma ålder och båda är med på det är det lagligt sedan kvittar det hur gammal man är.
------------------
" Svenskarna är välväxta,
kraftiga, smidiga, i stånd
att uthärda det hårdaste arbete,
svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..."
Självklart är lagen till för att förhindra att minderåriga blir sexuellt utnyttjade av äldre, det är väl ganska självklart att dom inte är ute efter att straffa två 14-åringar som har sex med varandra? -vilket fö inte går eftersom dom inte är straffmyndiga.
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.