Jag måste ju erkänna att jag röker nästan varje gång jag är ute och festar...och det händer ju minst 2 kvällar i veckan!
Men nykter har jag nog bara tagit 2 eller 3 bloss i hela mitt liv.
Det är dumt...men ack så...gott...eller det är det inte heller för det är faktiskt ganska vidrigt.
Vet faktiskt inte riktigt varför man röker...för att förstärka fyllan kanske? *asg*
Jag förstår inte hur man kan tycka det är trevligt att röka. Jag erkänner, jag har testat och det var något av det vidrigaste jag upplevt. Illasmakande, stickig rök... Urk! :l
------------------ Daniel Mott
________________ War Is Peace. Ignorance Is Strength. Freedom Is Slavery.
1984, George Orwell
[: Maila gärna. :]
Jag har (som många andra) testat, spottat, undrat hur fan man kan uppskatta det där och sen inte gjort det nåt mer.
Sen farfar dog av strupcancer (säkerligen orsakat av hans livslånga piprökning) har jag ett rejält skäl för att hålla mig borta från skiten - jag vill kunna prata och slippa rullstol när jag blir gammal. :l
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans! Queen - Machines (1984)
Snus är iallafall mer humant för omgivningen. Det luktar inte så mycket heller. En rökare som kommer in från en rökpaus känner inte själv att han/hon/den/det luktar illa, men gör det ganska jättemycket. Och varför säger ni att rökare får skylla sig själva? De är vad de minst ska göra. Omgivningen ska också skylla på dem egentligen eftersom de förgiftar luften. Det är ju inte en rökares ensak att han röker, även om många rökare vill tycka det. Det är ju skadligt för alla andra också! *Funderar på att ta med mig nåt coolt ämne från kemin nån gång så att de som är runt mig blir förgiftade. Yeah, vad kul! :(
------------------ Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu Allt som sker, sker.
Allt som när det sker får något annat att ske, får något annat att ske.
Allt som när det sker får samma sak att ske igen, sker igen.
Men gör det inte nödvändigtvis i kronologisk ordning.