– Det har blivit inflation i NT4-certifieringar. Windows 2000 är en mer komplicerad produkt och för att certifieringen ska vara värd något ställer vi klart högre krav i Windows 2000-testerna. Tonvikten ligger på praktisk kompetens och ingen bör skriva testet förrän personen jobbat praktiskt med produkten i minst ett år.
Tjohoo, äntligen har dom börjat förstå vad det handlar om!
Endast 96 personer i Sverige har en MCSE-titel (Microsoft Certified System Engineer) på Windows 2000.
Rikard, har du "uppgraderat" ditt i NT4?
För att lyckas har Microsoft infört ett helt nytt uppgraderingstest 70-240. Problemet är bara att testet är stenhårt och de som misslyckas får ingen andra chans.
woow, det är tufft(kanske för tufft) :l tänk att börja om med att ta 6st MCP :(
Önskar alla lycka till som ska "köra upp" den närmsta tiden :D
Fy fan, Pyttemjuk har blivit tuffa på testerna, det är bra :)
SUN:s certprogram för Solaris är det faktiskt mindre krav på rent praktiskt...märklig situation :e
Men i längden tror jag definitivt att det kommer att löna sig, en MCSE för W2k kommer att vara betydligt mer värd än vad NT 4 certet var.
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
[ironi]
Tss. Certifiering ? Bara att trycka på startknappen så har man ju allt §e
[/ironi]
------------------ Thou shalt not use java applets unless Moses himself appears in a
burning pile of copier paper in your office and insists that you should.
Testet 70-240 är dessutom gratis att ta om man har MCSE på NT4 innan, det är bara testcentret som vill ha en slant för besväret. Jag har varit på väg att uppgradera min certifiering flera ggr men efter att ha hört vilka frågor som ingår väntar jag nog ett tag till. Jag känner en som sa att det var mycket lättare att ta alla delproven var för sig än att göra uppgraderingen 70-240. Han hade missat sitt prov.....
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e