De flesta har nog sett eller hört om mordet på den 12-åriga pojken vid det här laget. :(
Det jag undrar är: är det bara jag som tycker att det har skrivits mycket mer om mord, våldtäkter, brott etc på senaste tid. Går vi kanske mot ett mer kriminellt samhälle, eller är det bara min uppfattning? :q
------------------ Daniel Mott
Tyvärr så går det åt fel håll alltihop!
Det är bara elände runt omkring oss,
inget annat än elände! Och tyvärr så kommer vi, mänskligheten att ta kål på oss själva. Det är försent!
------------------
---===All that you are is all you can give===---
Vide,,var realistisk istället, det är väl den ända inställning man kan ha! Hur
i h-lvete ska man kunna ta itu med en
sådan otrolig ondska som regerar här och nu! Vi tar som sagt kål på oss själva! Vi är bara ett experiment, ett provex för det som komma skall! Och givetvis så önskar jag ingen illa bara
för att det är så här!!
------------------
---===All that you are is all you can give===---
Söndagen den 3 juni kommer webForum-servern att tas ner för systemunderhåll.
Avbrottet kommer att ske under dagtid. För uppdaterad information se Serverstatus.
Det är väl också så att när det blir sommar med sol och värme så kommer alla galningar fram, antalet anmälda sexualbrott tex är ju något som brukar öka under sommaren, eller iaf vad man kallar för överfallsvåldtäkter.
Men det är -precis som någon skrev här i tråden, inte så att dom grova brottet ökar i antal, faktiskt så har dom minskat något under senare delen av 90-talet, men tack vare alla skriverier i pressen om ett par enstaka grova fall så får man lätt motsatt intryck.
[r]stavfel
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
Reefer, ja det var ju skönt att få veta att det minskar. Men, som du skriver, så tror man att det är fler eftersom man blir bombarderad överallt, löpsedlar, tidningar, Internet, radio, TV osv.
Men, som du skriver, så tror man att det är fler eftersom man blir bombarderad överallt, löpsedlar, tidningar, Internet, radio, TV osv.
Hammaren på tummen på spiken eller vad det heter.
Låt oss leka med tanken att det skedde lika många brott procentuellt i förhållande till jordens befolkning på 1800-talet som det sker nu.
Hur stor chans var det då att man i Sverige skull få reda på att en knäppgök - t.ex. i USA - fick för sig att skjuta 30 människor.
Låt mig ställa frågan, har vi i Sverige behov av att veta att en buss i Nairobi har vält och att 42 personer av lokalbefolkning dog?
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
Söndagen den 3 juni kommer webForum-servern att tas ner för systemunderhåll.
Avbrottet kommer att ske under dagtid. För uppdaterad information se Serverstatus.
Nej, det har vi givetvis inte. Helt rätt, Rikard.
Man klarade sig lika bra utan att veta ett dyft om omvärlden i bondesamhället - så varför skulle man inte göra det nu? Anledningen till att jag läser nyheterna är mest att jag har tråkigt eller vill veta vad andra runtomkring mig pratar om. Men även om man inte läser eller "tar in" nyheter aktivt så är det omöjligt att inte se det ändå just pga det jag nämnt.
Om man har den inställningen att det redan är försent så undrar man ju vad man för över för värderingar på sina egna barn?
Visst, du kan inte påverkar dina grannar, men du kan med ditt eget sätt att leva visa hur det går att leva ett bra och kärleksfullt liv. Detta kommer dina barn också att göra och då har du ju påverkat lite i samhället. Kanske också dina grannar reagerar och väljer också att vara kärleksfulla och för det vidare till andra.
Sköt-dig-själv-och-skit-i-andra-principen är förkastligt, du kan påverka andra genom det sätt du lever på. Frågan är ju bara om du törs?
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2