webForumDet fria alternativet

nazisten och poliserna

Politik & samhälle

20 svar · 261 visningar · startad av Cloe

Medlem sedan maj 2001739 inlägg
Frågan#1

Såg just dokumentären om nazisten och poliserna. Någon mer som har fått nog av daltandet med nazisterna? Det är ju helt enkelt sjukt att de får härja som de vill och därefter sker INGENTING = brotten blir nedlagda. Eller det är ju inte så överallt, men jag tycker att det är vansinnigt att det överhuvudtaget har hänt.

Vad har poliserna för inställning om de låter ett skinhead som misshandlat människor till närapå döden, få gå fria dagen efter utan vidare undersökningar eller nånting. Man blir ju helt rädd. :x

Det känns som om det är så mycket saker som händer nu. Mord och rån och jag vet inte allt. Jag skulle bara för en gång skull vilja känna att jag levde i frid och ro. Men det kommer förmodligen aldrig att hända. :( Någon som har ett tips på vart man kan flytta för att slippa känna oro? Hittelön till den som kommer med ett bra tips. ;)

------------------
Cloe

Medlem sedan juni 20001 356 inlägg

Jo, det känns dumt att polisen gör så, men har de inga bevis kan de ingenting göra. :l

Och du behöver inte flytta någonstans, det är bara att sluta läsa tidningen, inte surfa på nyhetssiter, inte lyssna på radionyheter och undvika nyheterna på TV så kommer du snart att känna dig tryggare. ;)

(Läs mer i min tråd om den mördade 12-åringen).

------------------
Daniel Mott

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Själv ska jag flytta till ett gods i Skottland när jag tjänat kosing som motoringenjör på Saab i Trollhättan. :)

Vad jag är jävligt trött på är att alla alltid tycker man ska angripa problemet och inte roten till problemet.
Varför en kille blir nazze beror oftast på att de känner sig "trygga" i ett större gäng med vissa extrema åsikter.
En grundsvensk kille som blir misshandlad och rånad av ett invandrargäng är ett självklart offer för nazismen. Jag vet att vi har haft denna diskussionen uppe förut och jag tror det bara var jag och Gustav som förespråkade att man skulle angripa roten till problemet för jag har aldrig sett ett svenskt gäng springa och råna nån annan på mobiler m.m.

Sist jag råkade in i ett rån var på skolan för någon vecka sen. En kille som hade gympa sprang konditionstestet. Bakom ett par buskar stod tre invandrare från Hammarkullen och satte en kniv under hakan på killen och hotade att döda honom om de inte fick pengar eller mobiler. Bytet blev två mobiler. Fråga mig inte varför han har två mobiler men det var så. Skulle jag gått förbi och sett dem stå med en kniv så skulle de fått sig en praktsmäll rätt på näsroten så att de kolade av och sprang hem till akuten.

Så sent som i lördags kom det fram en 20 årig invandrare och frågade om jag ville köpa ett par armaniglasögon.

Dialogen utspelade sig exakt så här:

- Ey, kompis, vill ni köpa ett par armaniglasögon billigt?
- Nej, jag har inga pengar.
- Men kompis, det är billigt. Världens chans.
- Jag har inga pengar.
- Bara 400, de kostar 1500 nya.
- Jag har inga pengar!
En kompis ringer till min mobil och börjar snacka. Efter samtalet fortsatte han dialogen så här:
- Men kompis. Byt mobilen mot mina glasögon.
(Jag härksnar till rejält!)
- Vafan, berätta varför du säljer dem så billigt, jag vill se ett kvitto och en ärlig historia.
- Ey, kompis. Jag trodde vi kunde lita på varann, jag trodde vi var kompisar.
- För helvete jag är inte kompis med nån jag snackat med i två minuter.
- Ey, lugna ner dig.
- Var har du fått tag på glasögonen!!!???
- Sen gick han och satte sig.

Det luktade stöldgods lång väg och jag blev redigt sur på honom när han vägrade ge sig.

Jag säger fortfarande inte att man ska kasta ut alla invandrare. Men man bör strypa invandringen rejält för Sverige har inte råd att ta in fler. Hur många stoppades första dagen i Schengen samarbetet? (Svar 40 stycken varav fem kriminellt belastade).

Vad tror ni de fortsätter med i Sverige?

------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.

Söndagen den 3 juni kommer webForum-servern att tas ner för
systemunderhåll.

Avbrottet kommer att ske under dagtid. För uppdaterad information se
Serverstatus.

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

...och sprang hem till akuten.

Bor de där? :q

I övrigt så håller jag delvis med racerankan. Vi kan ju inte ta in hur många som helst.

Det är klart att när en kille som vuxit upp t.ex. i kriget i Bosnien kommer hit så kanske han tror att man kan göra vad som helst även här.

Nu säger jag på inget sätt att detta är fallet med alla invandrare från just Bosnien, det var bara ett exempel.

Om Sverige bara kunde lära sig hur man på bästa sättet tog emot invandrare så skulle nog problemen minska.

Det är klart att när alla invandrare klumpas ihop på ett och samma område och bara umgås med varandra så kommer de aldrig att anpassa sig till den svenska samhället.

------------------
"Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton."
Popular Mechanics, 1949

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

En grundsvensk kille som blir misshandlad och rånad av ett invandrargäng är ett självklart offer för nazismen.

Det här kan jag inte hålla med om...men att det ligger rasistiska åsikter bakom rånen tvekar jag inte en sekund på.
Visst är roten till många problem den alltför stora invandringen, men det är ju faktiskt inte invandrarnas fel. Det är ju de styrande i Sverige som lovar att ta hand om folk som de inte har någon chans att på ett bra sätt passa in i samhället. Det finns ju inte ens jobb åt svenskarna...ska man då "ta in" ännu mer folk som blir arbetslösa och då lätt blir kriminella???

Nä, precis...tro f*n det att deras barn också vill ha en sån mobil som alla svenska ungar har nu för tiden.

Detta är ju förstås ingen ursäkt eller lösning eftersom ingen har rätt att stjäla, men kanske en förklaring...

Det hände en gång att en kille kom fram och frågade om jag hade mobil. Den välkända frasen "ey, kompis, har du mobil". Den är nästan löjlig nu. Jag sa att jag inte hade det då vänder han om med frasen "Svennejävel" gurglandes ur munnen.

Jag sa "Ville du nåt". Då blev det liv i skällan. Jag skulle inte tyka mig och vise versa. Jag kaxade mig redigt och drog till med många ord som skulle ta död på ett helt stim av nunnor. Dock inget rasistiskt.
Ändå var jag helt plötsligt rasist.

Vad var han? Kallade mig Svennejävel trots att han fått förmånen att bo i ett I-land något man inte kan kalla de flesta länder i mellanöstern.

------------------
Maila mig om du vill

systemunderhåll.

Serverstatus.

Är du verkligen så kaxig i verkligheten, Anders? :e

Du, det där med mobil har jag också råkat ut för några gånger...har dock aldrig behövt lämna den ifrån mig, men ändå, visst blir man förbannad!

Jag vet att problemet ligger på en djupare nivå, men jag tycker ändå att folk som bor i Sverige och inte har något svenskt pass ska utvisas direkt vid den minsta lagöverträdelse.

Nån måtta får det vara!

Det beror på vem det är. Är det en stor fet biffig kille så kanske jag tonar ner mig lite men är det en i min storlek eller under så kaxar jag mig.

------------------
Maila mig om du vill

systemunderhåll.

Serverstatus.

Medlem sedan juni 20001 356 inlägg

Du är modig du, Racerankan... Jag har så dåliga nerver (eller nåt) så mina ben börjar skaka okontrollerat och jag får kallsvett och hjärtklappning om jag bråkar med nån jag inte känner... :r :e

------------------
Daniel Mott

1984, George Orwell

[Redigerat av mott den 01 jun 2001]

Erfarenhet Mott. Det handlar om erfarenhet.

Gustav: vad skulle han kunna göra, vi satt på en bus.

------------------
Maila mig om du vill

systemunderhåll.

Serverstatus.

Nu kryper det fram... :e

Grejen är ju den att det är bra om man vågar stå emot, men fan får även passa sig för dom som rånar har idag ofta kniv och ibland skjutvapen.
Min kompis fick sitt knä sönderskjutet får nåt år sen av en kille som väntade på honom utanför hans port...han hade kaxat sig i skolan lite!

Sjukt...

racerankan?

kan man springa EFTER att man kolat av??? Hmmm... ;) :l

------------------
Cloe

Racerankan:

Jag håller också delvis med dig. Men du kanske har överdrivit lite...Det är ju trots allt en hel del svenskar också som begår brott. Jag tror inte att du
heller menade att så var fallet, men jag ville bara klargöra MIN ståndpunkt.

Alltså, givetvis kan vi lika lite som någon annan döma andra människor, men självklart är det för mycket daltande på alla nivåer känns det som. Vad är det för mening med att ha ett straffsystem om det ändå inte används på rätt sätt? Är vård egentligen så mycket bättre, jag menar med den "vård" som är idag?

Idag kan en nazist gå ut och slå ner flera personer och trots att polisen vet allt så går han fri dagen efter. Är det ett rättvist system där kvinnor gång på gång misshandlas av sina män och sedan inte får rätt till skyddstillsyn för att man inte anser dem tillräckligt trovärdiga? Vad ger man för signaler när man visar att det är nästintill accepterat att begå kriminella handlingar; misshandel, våldtäkter, rån...vad är det? "ojdå, det här var allvarligt, vi ger några dagsböter...."Ok, jag överdriver, men alltför ofta glöms offren bort och förövarna får all uppmärksamhet: Ska det verkligen vara så? :q

Vad är ett människoliv värt idag egentligen??? Inte mycket.

Sen håller jag med Wiberg och Gustav som sa att roten till problemet är till stor del att vi tar in fler invandrare än vi kan ta hand om. Det är ju helt fel!! Det blir ju bara värre då!!! :(

Vi måste väl ändå sätta gränser??? Alltså, fram för mer förebyggande resurser så att problemen upptäcks i rätt tid och framför allt att det finns sysselsättning åt alla annars kommer det snart att gå åt h-e med allting. Fler hemlösa t ex. En stor del av de hemlösa i Malmö är t ex invandrare, fick jag höra idag på ett seminarium jag var på. Vi har 1500 hemlösa i Malmö x). Utav dem är ungefär en tredjedel är kvinnor. Så det är inte bara trashankar och skäggiga farbröder som är hemlösa. Det är också även yngre. VAd kommer att hända om fler och fler blir arbetslösa och inga bostäder byggs! Börja tänka långsiktigt!!

Det är mitt förslag. Vad tycker ni?

------------------
Cloe

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag har svårt att tro att någon blir nazist på grund av ett rån utfört av invandrare. Problemet är att de flesta blivande nazister är mobbade och osäkra. Ofta saknar dom en ordentlig familj (kanske en frånvarande pappa eller missbrukande föräldrar).

När dom gått tillräckligt länge ensamma och utstötta, utan kompisar, och till slut finner en stark gemenskap där alla tar hand om varandra och vem som helst får delta, oavsett om man är mobbad utanför gemenskapen, så känns det så otroligt befriande att dom helt sugs upp i organisationen.

Jag skulle tro att mobbande svenska barn är en lika stor anledning till varför vissa blir nazister som rånande invandrargäng är.

Att styra in hela problemet på invandrarna som Racerankan gör luktar Sverigedemokraterna ända hit. Visst är det förjävligt med alla felknullade svin som går runt och rånar folk, men man kan inte skylla allt på en enda stor grupp, "invandrarna".

------------------
skaparen av allt som är mjukt och luktar lavendel

[Redigerat av sgtpepper den 01 jun 2001]

Att styra in hela problemet på invandrarna som Racerankan gör luktar Sverigedemokraterna ända hit. Visst är det förjävligt med alla felknullade svin som går runt och rånar folk, men man kan inte skylla allt på en enda stor grupp, "invandrarna".

Jag har aldrig skyllt allt på invandrare. Men en stor del av de relaterade problemen har att göra med invandrarna själva.
Sverigedemokraternas politik där de försökte strypa åt invandringen är inte så fel ändå. Men åsiktsmaffian tyckte det var fel när Sverigedemokraterna fanns och därför blev det fel enligt stor del av befolkningen.
Nu har man kommit på att man kanske måste skärpa invandringen för att minska problemen. Långt senare än Sverigedemokraterna. Det är dock ingen som vill erkänna att Sverigedemokraterna kom på detta för länge sedan.

------------------
Maila mig om du vill

systemunderhåll.

Serverstatus.

Medlem sedan apr. 2001664 inlägg

Jag har en fem år gammal Ericsson-GSM.

OK, den har inga spel, låter bara "ring-ring" och batteriet räcker bara två dar.
Men den har två jättefördelar.

För det första: Ingen försöker sno den.
För det andra: Skulle någon försöka så duger den utmärkt som batong ;) redan med det "lilla" batteriet på.

Ni ska se den med det stoooora. :D

------------------
When God created light, the first shadow was born.

Medlem sedan maj 2001406 inlägg

Tycker Schengen regerar ...

Racerankan har rätt ...

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Titan, vad är det som "regerar" med Schengen?

------------------
webmaster resources

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Vad har poliserna för inställning om de låter ett skinhead som misshandlat människor till närapå döden, få gå fria dagen efter utan vidare undersökningar eller nånting. Man blir ju helt rädd

Men välkommen till verkligheten ;)

Fast det är knappast unikt för nassar, dock. Även i "vanliga" våldsbrott kan det gå till på detta sätt. Se t.ex på hur misshandlade kvinnor ofta ser gärningsmännen fria efter nån timma. Det handlar om bevisbörda och hur "troligt" ett återfall är.

------------------
Ancilla, face mea laganum!

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

OK, nu är jag full som hmm nånting..
vet inte vad det här för till disskutionen plus att jagkomer troligt vis att låta som en rassist trots att jag ointe är det....

men är det nån som vet varför så många får så dålig uppfatning av turkar??????

Jag har en himla dålig uppfattning av folk från turkiet..var tex inne i stan idag .. en kompis sitter och röker en turk kommer fram och rycker hans tändare och tänder sin cigg sen slänger han tändarn på han...weird.. vill inte ha den uppfattningen att alla turkar e så, men det är den man får när man går inne istann mm sånt här händer hela tiden.. fattar inte varför dom måste hålla på att bråka,, *irreterad*

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)