I övrigt är det ju skitsträngt med upphovs-/copyright, men har inte t.ex. statsministerns föräldrar upphovsrätt till honom
Fine with me ;)
------------------
When God created light, the first shadow was born.
6 svar · 203 visningar · startad av Chakotay
Efter jag sett SVT:s program "Debatt" i veckan där en kille försökte imitera div politiker började jag fundera på om "mänsklig upphovsrätt" saknas :q
I övrigt är det ju skitsträngt med upphovs-/copyright, men har inte t.ex. statsministerns föräldrar upphovsrätt till honom :q
Eller om personen t.o.m. själv skapat sitt "vinnande" sätt, det borde väl vara skyddat :q
I övrigt är det ju skitsträngt med upphovs-/copyright, men har inte t.ex. statsministerns föräldrar upphovsrätt till honom
Fine with me ;)
------------------
When God created light, the first shadow was born.
Förtal heter det väl och finns redan!?
Sen går väl ändå politiker under "paragraferna" för offentliga personer?
"Paragraferna" för offentliga personer känner jag inte alls till - redogör gärna!
Jag bekymrar mig inte alls om Göran Persson... det är inte det...
Men det verkar lite konstigt om det är helt okay att imitera ("kopiera") en hel person, men strängeligen förbjudet kopiera minsta text eller bild personen skapat.... :l
Nope, jag är totalt humorlös. :e
Chakotay, jag är inte hundra på vilka regler som gäller - det är dock något jag har hört talas om så pass många gånger så jag svårligen tror att det inte skulle stämma. :)
Om det finns någon annan som har mer info tas det tacksamt emot.
Tror inte att det finns någon "paragraf" om offentliga personer. Däremot så är det en allmän uppfattning att om man gett sig in i leken får man leken tåla ;)
Om te.x. Göran Persson skulle jaga varenda kotte som skrev nåt kritiskt eller satiriskt om honom skulle han tämligen få det hett om öronen... mao bjuder dessa personer på sig själv och en viss kritik bör de tåla.
------------------
Ancilla, face mea laganum!