webForumDet fria alternativet

Nu skall vi tycka synd om 08.orna...

Politik & samhälle

45 svar · 487 visningar · startad av Labbman · sida 3 av 3

Frågan, av Labbman

Idag har tidningarna mängder med artiklar där man tar upp detta om att 08:orna som måste åka upp till 22 mil för att kunna föda sina barn. Men vad är det som är så synd om dem då, egentligen, om man hård-drar det? De har röstat för privatiseringar och nedskärningar i sjukvården och inom omsorgen. Visst tycker jag synd om de som skall föda barn, och visst skall mer bemedlade landsting hjälpa til

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Eller har jag oxå missat ngt ?

Ja, Tvärbanan räknas nog som spårvagn t.ex. Sen finns ju spårvagnarna som går på Djurgården också.

------------------
skaparen av allt som är mjukt och luktar lavendel

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

det var nog kombinerad tunnelbana och spårvagn.. åkte till.... Täby och Danderyd och massa sånt..

jag menar.. tunnelbana ska ju gå i tunllar.. och det gjorde inte dom.. inte hela tiden iaf. ;)

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Då var det nog Roslagsbanan, smalspårig bana. Räknas nog egentligen som pendeltåg.

Självklart fanns det snorkiga och otrevliga människor där, det trodde jag var allmänt känt ;). Djursholm är ju inte direkt känt för sina arbetarkvarter om man säger så ;), men ni har ju också såna områden i Malmö med snorkiga överklassmänniskor så det är ju inget argument.

------------------
skaparen av allt som är mjukt och luktar lavendel

[Redigerat av sgtpepper den 30 maj 2001]

Medlem sedan juni 2000350 inlägg

Stockholmare är väldigt trevliga tillskillnad mot lantisar som alltid är otrevliga specielt mot 08:or, dom har ett utbrett stockholmsförakt är småaktiga och avundsjuka samt rasistiska. Lösningen på detta måste ju vara att fler Stockholmare flyttar till landet så det kommer in lite nytt Stockholms blod i detta fördomsfulla bondesamhälle.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

nä där e bara massa arbetare ;)
nej men ärligt.. rika människor tar väl inte tåg/buss? Inte i malmö iaf :)

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

jt >> Stockholmare är väldigt trevliga tillskillnad mot lantisar som alltid är otrevliga specielt mot 08:or, dom har ett utbrett stockholmsförakt är småaktiga och avundsjuka samt rasistiska.

Hur fan kan du dela upp människors åsikter beroende på var de kommer ifrån?

Jag är lantis på heltid, men inte fan har jag några rasistiska åsikter, dessutom så tror jag nog inte att jag är småaktig heller.....

Visst, jag brukar skoja om skåningar som är halvdanskar och stockholmare som är fisförnäma, men det är inget är allvaligt menat. Det du just skrev uppfattar jag som om att du är negativt inställd till alla som bor utanför Stockholm.

------------------
Mina knäskålar klapprar fortfarande efter Kent-Mustafas trummsolo!

[Redigerat av oelbal den 31 maj 2001]

295 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
162 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)