Tips ? FLY ;) Har inte gillat Stockholm så där värst mkt .... men en varm sommardag/kväll kan det vara mysigt att vara där , men annars ... Göteborg har mkt de´med....
------------------
/Annelie
"Våga älska också dig själv!"
Det finns en cool skivbutik, Next Stop Records om jag inte missminner, som ligger nära centralen. På samma gata ligger två stycken Sko-Uno butiker.
Du kan titta på FramFabs gamla kontor på Drottninggatan, det av något är väl en sevärdighet! Kontoret ligger / låg brevid en InterPressbutik. När du endå är där kan du passa på att luncha på restaurangen Röda Torget som har både jättegod mat och humana priser samt lugn miljö!
Stureplan kan ju vara värt att passera. På Sveavägen 20 ligger en bokhandel, ReadIT, som man kan besöka.
my $0.02
------------------
"Never underestimate your opponents." - Name the movie.
Håller med Cyberpet, särskilt tekniska muséet tyckte jag var intressant. Kaknästornet var inte heller så dumt även om jag klamrade mig fast till allting som var så långt ifrån fönsterna som möjligt... *svindel*
------------------ Daniel Mott
nämen för 17 gubbar! djurgården! promenader, skansen, grönan, ta färjan.
eller spårvagnen från norrmalmstorg(alla göteborgare borda prova att åka spårvagn.)
bygget av tranebergsbron!
gamla stan får man bara inte missa. slottet och de små gränderna. radioshoppen på västerlånggatan där de säljer finsk porr (har jag hört). gå på gamla stans bryggeri när ni får tråkigt.
drottningholm, slott och natur, och när man ändå är i krokarna, givetvis tar man en frisbeegolfrunda på kärsön.
när man ändå är på rätt sida stan provar man givetvis hundrafemtigrammarn på blackebergsgrillen (mitt på torget, du kan inte missa den).
på söder finns fantastisk pilsner på en massa ställen som sgtpepper är stammis på.
se till att få se lite riktig fotboll på stockholms stadion när du ändå är här.
gå på solvalla, sörlänning! njut och samtidigt spela bort lönen, det blir inte mycket bättre än så om du gillar spänning. inte ens plattan en fredagkväll slår det.
sist men inte minst, prova e18 enköpingsvägen i rusningstrafik. what a rush!
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
nobody expects the spanish inquisition!</A>
på söder finns fantastisk pilsner på en massa ställen som sgtpepper är stammis på.
Nja, stammis är väl att ta i :) Men om du knallar på Söder så kan det vara skönt att slinka in på restaurang Pelikan, Kvarnen eller Gröne Jägaren för en kall pilsner och lite husman.
------------------ skaparen av allt som är mjukt och luktar lavendel
Gröne jägarn, yeah! Då har man nära till kebaben sen :e
Andra bra ställen:
- Söderport (vid Liljeholmsbron). Attraktion: Gamla söderalkisar och 25:- för en halvlitersflarra bira.
- Indian Star (vid Medborgarplatsen). Attraktion: Sannolikt Sveriges största population av äckliga indiepoppare och 25:- för en halvlitersflarra bira.
- Dovas (vid Mariatorget). Attraktion: 26:- för en halvlitersflarra bira.
Det finns de som säger att det finns annat att göra, men jag tror inte riktigt på dem. Dricker man inte kan man åka till Kista och titta på Ericssonanställda, det är som Skansen fast utan galler och inträde.
------------------ These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.