webForumDet fria alternativet

Försoning!

Livsfrågor & relationer

12 svar · 193 visningar · startad av goldy

Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg
Frågan#1

Jag har försonats med min far! Vi snackade inte med varandra på 2 år.

Far och styvmor var med i bussolyckan
i Köpenhamn för typ 3 månader sedan!
Styvmor låg för döden, far klarade sig med en öm axel.
Hade min far gått bort, då hade jag aldrig förlåtit mig själv, aldrig!

Ta hand om era nära och kära, var inte långsinta och dryga! Döden lurar bara runt hörnet!

------------------
---===All that you are is all you can give===---

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Det är så sant så !!

Min svägerska har haft / hade stooooora duster med hennes far. Så kom beskedet , han hade skelett cancer :( Inte hann de försonas ordentligt.

jag "bröt" kontakten med min far för några år sedan, men med svägerskans facit så tog jag upp LITE kontakt, skulle han gå bort o vi var osams så skulle jag ALDRIG förlåta mig själv

------------------
/Annelie
"Våga älska också dig själv!"

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Vet inte om jag är intresserad av att "försonas" med min pappa. Varför skulle jag lägga ner energi på en som inte bryr sig bara för att han kanske kommer att dö. Dö gör vi ju alla förr eller senare ändå.

Nä, jag lägger hellre ner energi på de som bryr sig. Det är viktigare.

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Petra du har bara en pappa en gång!!

------------------

goldy, visst men jag har en styvpappa som verkligen bryr sig. Honom skulle jag verkligen sörja om jag miste.

Min pappa har aldrig hälsat på mig när jag legat på sjukhus och då har jag gått igenom över 200 operationer sen jag var 11 år. Min pappa är mer upptagen av sig själv och sitt än att bry sig om mig eller min lillasyster.

Varför ska jag lägga ner en massa energi på en sån som han? Jag behöver min energi till mig själv och min hälsa.

------------------
/Petra

Petra..Jag förstår din ilska och ditt hat
mot din far, har själv varit där! Men tro mig, en försoning är värt allt!

------------------

goldy, nej faktiskt inte. Du förstår inte alls.

Det heter: choose your battles, och det är precis vad jag har gjort.

------------------
/Petra

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Jag förstår er båda.

Men min pappa har aldrig varit ngn bra pappa för mig, vilket satt sina spår :( MEN för mig är blod tjockt.... så även om han betett / beter sig ILLA så vill jag visa honom att jag är betydligt mer ömsint o så än han.... Vilket iof har sina "baktankar" oxå... att ge honom MER dåligt samvete.

Det som idag gör mig mest illa är han INTE PÅ NGT VIS kan visa ngn som helst kärlek för sina enda två barnbarn...som bor 2 km ifrån honom.

Den yngsta(8år) har bett mammas nya särbo att bli hennes morfar för HON säger att hon ingen morfar har.

Han har alltid vart knepig/konstig men allt har blivit mkt värre sedan han gifte om sig. DÅ upphörde ALL kontakt med barnbarnen.... :(

------------------
/Annelie
"Våga älska också dig själv!"

choose your battles,,,,,Visst, men du tar fel val!!!

------------------

goldy, inte alls!

Varför ska jag slösa en massa energi på en människa som inte ens bryr sig om sitt barn som tillbringar var tredje månad på sjukhus utan att ens försöka vara där? Han bor ju inte precis på månen så det är inte omöjligt att ta sig dit.

När jag mådde som allra sämst och var nära att dö, tror du han satte sig på bussen och åkte de 13 mil som krävdes för att besöka mig? Nä, istället säger han att han vill träffa mig när jag är frisk.

Snacka om att vara nån man vill hålla i när det blåser.... NOT.

Jag har sörjt min far färdigt, för mig är han redan borta.

Visst, om han kommer på andra tankar och tycker att familjen är viktigare än han själv så kommer jag givetvis att ta emot honom. Men jag kommer inte att anstränga mig något mer. Jag orkar helt enkelt inte.

Min styvpappa, som egentligen är min ex-styvpappa då mamma och han inte längre är tillsammans (var 15 år sen de bröt upp) har alltid ställt upp och stöttat. Han ringer varje vecka och hör hur det är. Han älskar mig lika mycket som han älskar sina egna barn och han visar det på ett tydligt sätt. Bättre pappa än honom kan man inte få, fast han inte är min biologiska pappa!

------------------
/Petra

Ok Petra, jag tror dig! Håller tummarna
för dig, eller kanske jag ska hålla dom till din far, så att han vaknar till liv! Hoppas att du är frisk i dag Petra,
om inte krya på dig ;) ;)

------------------

Tack goldy. :)

Jag är inte frisk och kommer aldrig att bli det heller, men att omge sig av så många mysiga människor som här på wF gör att man känner sig pigg och glad. :) :)

------------------
/Petra

Låt oss behålla denna värme och kärlek!

------------------

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)