webForumDet fria alternativet

1+1=3/6

Matematik

30 svar · 387 visningar · startad av FreeZer · sida 2 av 2

Frågan, av FreeZer

Nån som fatta hur detta kan stämma? 1+1=3/6 Säkert nån som kommer på... :e :e :e \------------------ ^FreeZer^ \------------------ "Om du läser denna mening en gång till, kommer du att ha läst den minst två gånger..."

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

1+1=42 :q

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
nobody expects the spanish inquisition!</A>

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Den teoretiska tvillingen, trillingen, fyrlingen osv. motsäger inte det första påståendet...

1+1=3/6 gäller fortfarande, det är bara det att vi nu har fått fler påståenden som är "sanna", t.ex. 1+1=4/6 osv...

Men å andra sidan 1+1=42 täcker ju in det mesta här i livet, eller hur? ;)

------------------
It is vain to do with more what can be done with less.
(Ockham's Razor)

Medlem sedan jan. 2001950 inlägg

Det står: 1+1=3/6

Rikard, OlleBoop: Har ni läst uppgiften?
Man får ju uträkningen och uppgiften är bara att tolka den. Inte ändra i den!!!

hypatia: Det handlar inte om flera påsåenden som är sanna, har du då läst uppgiften?

Då kan jag också säga att traktor uppgiften hade alla fel på pga att det kom möte hela tiden, SVAR: Gick inte att köra om traktorn. Om detta skulle vara svaret så har jag ändrat i uppgiften innan jag "räknar" ut den, och då har jag inte löst den grundliga uppgiften...

Säg till nu om det är någon som fortfarande tycker att man kan räkna med tvillingar i uppgiften...

------------------
^FreeZer^
------------------
"Om du läser denna mening en gång till, kommer du att ha läst den minst två gånger..."

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

FreeZer: Tag det inte så allvarligt, vi har mest larvat oss (i alla fall jag). När man försöker översätta vanligt språk till matematiska symboler ger det upphov till olika tolkningar eftersom vårt språk inte är lika exakt som matematikens.

Det jag menade var att om det skulle bli tvillingar så "gäller" din tolkning av påståendet fortfarande. Om man har två barn så har man också ett, inte sant?

Har du fler ordvitsar? Den var rolig tycker jag. :e

------------------
It is vain to do with more what can be done with less.
(Ockham's Razor)

Medlem sedan okt. 2000238 inlägg

så här blir det nog beroende på hurmånga det blir:

1+1=x/6... :i

------------------
//McMiller

Jag är inte idiot, jag har bara fem skruvar och en mutter lös...

McMiller: Ok, man man räknar som du har gjort så måste det vara 1 + 1 = (2 + x) / 6, för det måste vara minst två personer kvar, eller? :q :e :e

------------------
^FreeZer^
------------------
"Om du läser denna mening en gång till, kommer du att ha läst den minst två gånger..."

Medlem sedan okt. 2000238 inlägg

Det stämmer nog... :)

------------------
//McMiller

Jag är inte idiot, jag har bara fem skruvar och en mutter lös...

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

1 + 1 = 12 / 6

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu

Nazisterna tycker att judarna är som gökar, de lägger bon i andras ägg. /Niklas Norrby

Klicklänkar - ett enkelt sätt att hjälpa!
Stöd Amnestys kampanj mot tortyr!

Axel: jo, :e

Eller om man löser min nya ekvation så:
1 + 1 = (2 + x) / 6
2 = (2 + x) / 6
2 * 6 = 2 + x
12 - 2 = x
10 = x

SVAR: x = 10 :e

tog uträkningen grundligt så att alla fattar :e

------------------
^FreeZer^
------------------

Medlem sedan mars 200115 inlägg

Så jäkla bra!! :)

FreeZer: Kan du inte ta din uträkning om vad tjejer är eller väntetiden för ADSL!!! Så jäkla roliga!! :e

------------------
/Tawe

Tjenare tawe!

- Uträkningen om vad tjejer är, som du tänker på är nog denna: http://free.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/003038.html
Det var efter att jag läst den tråd som jag berättade den för dig så, det är inte jag som kom på den ;)

- Räknetiden för hur länge man måste vänta på ADSL, min uträkning var väl inge rolig?
TAWE, HAR DU FÅTT ADSL ÄNNU :q :e :e :e :e :e :e :e :e

Jo tawe, Del Pero undrar om jag har flera ordvitsar på lager, kan inte komma på nån men undrar om du har nån :q

Bara så att alla vet, jag känner inte Tawe, han går inte på samma skola, samma program eller i samma klass. :e :e :e

------------------
^FreeZer^
------------------

284 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
149 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
148 ms — ändringar (db)