Om man jämför gammla Saabbilar mot gammla Volvobilar så vinner Volvo stort... men det verkar ha ändrat sig nu på senaste...
------------------ Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it... webEye.nuSweQuake.com
Det är det jag alltid sagt. Saab är en kvalitetsbil. Jag tycker Volvo har fått allt fler kvalitetsproblem på senare tid. Det är visst fler som tycker :)
------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.
Saab har bara två modeller i sitt program, Volvo har minst 3.
Saab har tändningsnyckeln bredvid handbromsen (eller nånstans där i närheten) Förr stal tjuvar hellre Saab än Volvo eftersom grus och smuts samlades i tändningen och var då lättare att bryta upp.
En Saab är mer okänd på världsmarknaden, om du reser utomlands (t ex i Förenade Arabemiraten :e ) så kommer du att få svårt att hitta reservdelar.
Volvo har tillverkat bilar längre än Saab.
På gamla Saabar finns en dum "bensinförbrukningsmätare" uppskruvad på instrumentmätaren som är direkt kopplad till gaspedalen.
Lite äldre Saabar har motorhuven vänd åt fel håll, många Saab-ägare har klämt sig.
Det finns inga som bygger om en Saab till en Epa-traktor.
Inga raggare har någonsin åkt omkring i en Saab, Volvo har mer "raggarkänsla" över sig.
Volvo har länge byggt herrgårdsvagnar, Saab bara på senare år.
:e :e :e :e Äsch! Ta min lista med en nypa salt, jag tycker Saab bygger bra bilar! :D
------------------
640 kilobyte borde räcka för vem som helst. Bill Gates 1981
På en skala Rossifumi provkör bilarna själv innan du uttalar dig om vad pressen
Va! Hur mycket har du kört? Under min tid i lumpen så körde jag kanske 1000 mil med SAAB 9-5 och 9000 och privat kör jag bara Volvo (854 T5, V70XC, V70N T5) så jag har kört båda och har fortfarande samma uppfattning - Volvo är bättre, det är så enkelt.
Förresten är R1 mycket bättre än CBR
Grundat på vaddå? Bladen är bättre på allt, det finns inte en enda punkt som R1:an är bättre på. Hade du däremot sagt GSX-R1000 så hade jag inte klagat ;)
------------------
"When the 500 isn't right, you're in hell, when a Superbike isn't right, it's ok" Valentino Rossi, Nastro Azurro Honda