webForumDet fria alternativet

17/5

Småprat

62 svar · 460 visningar · startad av Annelie · sida 3 av 4

Frågan, av Annelie

Grattis till alla Norska landsmän/kvinnor på er nationaldag idag :) Jag är lite avis på att de har ngt att festa för på deras nationaldag \------------------ /Annelie "Våga älska också dig själv!"

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

jag menade inte allvar med att skapa ett parti. För jösse namn jag är femton år. Om några år kanske det blir aktuellt när livserfarenheten har slagit rot :)

------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.

Medlem sedan juni 2000630 inlägg

Racerankan du får fortsätta och diskutera åt mig nu, jag måste gå och äta nu men återkommer imorgon

------------------
Lefve Konungen

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag har försökt att skapa ett parti en gång men visste inte riktigt hur man skulle gå vidare.

lycka till då, smågrabbar.

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
nobody expects the spanish inquisition!</A>

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Försök inte slingra dig nu ;), vad ska den där politiken sätta i första hand, människors välfärd i allmänhet eller profit? Eller du kanske vill ha nåt mellanting..? ;)

Jaja, försök klura ihop nåt smart så jag kan analysera sönder den sen. ;)

Lycka till! :e

------------------
This would be sad if we didn't knew you were mentally unstable.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Ingen vågar tjata emot en invandrare av rädsla för att bli kallad rasist.
Ingen? Är alla göteborgare mesar?

Om man inte vågar säga något för att man riskerar att bli kallad rasist / bög / whatever tyder det på dåligt självförtroende. Det kan inget parti ändra på.

Ta med dina polare, skaffa er gymkort och börja träna. När ni tar 100 kg i bänkpress och 200 kg i knäböj ska ni nog se att ni plötsligt vågar säga emot de jätteelaka invandrarna.

------------------
webmaster resources

Medlem sedan apr. 2001664 inlägg

Himla fånigt att beskylla regeringen för att vi inte firar nationaldagen.
Ännu fånigare att påstå att det beror på att den inte är blå.

Dagens sossar är blåare än moderaterna var för tio år sen, och då firade vi inte mycket mer.

Fånigast av allt är att OM det skulle finnas nåt samband, så borde det ju betyda att att inte fira är vad folk vill. För regeringen är väl folkvald (?)

------------------
When God created light, the first shadow was born.

[Redigerat av mappo den 18 maj 2001]

casca pratar du med mig eller Racerankan

------------------
Lefve Konungen

Medlem sedan maj 2001739 inlägg

Annelie:
NÄ, jag tycker inte att enbart den svenska naturen är en orsak att fira nationaldagen, du missförstod mig eller?? Men det jag ville säga är vad så många andra också försökt få fram, att Sverige visst är ett land som kräver att få ha sin nationaldag. Och det i fred. Inte av nazister som försöker ta den svenska flaggan ifrån oss. Det är ju helt sjukt att man som svensk inte ska kunna säga att man är stolt att vara svensk när man är född och bor här. Jag undrar också vad det är som är så bra med Norge? Visst är Norge bra o dom har sin olja och allt men varför skulle de vara bättre? Varför handlar det hela tiden om att ett land ska vara bättre än något annat, kan man inte anstränga sig istället för att försöka förändra det som är kasst? Det kanske låter blåögt men jag är så trött på alla som klagar på Sverige. Vi har det faktiskt sällsynt bra här. Iallafall majoriteten.
ELLER????

------------------
Cloe

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Racerankan.. Tror jag. ;)

------------------
This would be sad if we didn't knew you were mentally unstable.

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Jag gillar Sverige mer än Finland.. tror jag..

Det är bara vad du tror Matti,MEN innerst inne vet du att du tycker om Finland mer för att dom är mycke' bättre i hockey! :)

Och i allt annat också för den delen! :p

------------------
twistedsister.net

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Själv skulle jag aldrig vilja fira den svenska flaggan eller sjunga nationalsången.
Det beror inte på att jag är rädd för att bli kallad rasist eller för att sossarna kväver den nationella stoltheten.
Det beror helt enkelt på att den svenska flaggan är jäkligt ful och tråkig, och nationalsången är riktigt dålig!

Fast förutom det och vissa andra saker så är nog Sverige mitt favorit land på jorden. :)

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

Men Erik! Vad har du emot den svenska flaggan? Den är ju snygg! Guldblått kors på himmelsblå bakgrund.
Och tänk på att den representerar ett land som lyckats haft fred i 200 år! De ni! Visserligen kanske Sverige handlade lite fegt som under andra världskriget, men ändå.

Dessutom är jag sur på alla nazister som har tagit flaggan ifrån oss. Om dom nu vill ha något att flagga med kan de väl ta hakkorset (som för övrigt oxå är snott).

"Sverige måtte vara världens bästa land, så det vore väldigt egoistiskt av oss att behålla det för oss själva."

------------------
Erik Proudly Presenterar:
eMejlen - eSidan - eFrågan

[Redigerat av erre den 19 maj 2001]

[Redigerat av erre den 19 maj 2001]

För det första så finns det inget som heter guldblått. För det andra så är det inget guldblått kors, det är varken guldigt eller blått. För det tredje så borde du ta och kolla på himlen.

Fast att Sverige haft fred i 200 år är beundransvärt. Men jag tar tillbaka det där om att Sverige är mitt favorit land. Skåne ligger självklart på första plats! ;)

------------------
/Erik

[Redigerat av Erik Juhlin den 19 maj 2001]

Förlåt om det där med färgerna :r Så går det när man är trött. Guldgult är korset nog snarare...

------------------

Spelar ingen roll vilka färger den har egentligen. Ful är den i alla fall! ;)
Då föredrar jag nog gult kors på röd bakgrund! Eller vad säger du stoffe-2k? ;)

Fast jag måste erkänna att man inte kan tycka illa om färgerna när de sitter på svenska fotbolls/ishockey/andra landslag! :)

------------------
/Erik

tss, skåneflaggan. Den må vara snygg, men sverigeflaggan rockar! :)

------------------

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Väldigt vad politik det vart av det här nu då... ;)

6e juni har väl inte varit nationaldag sådär vidare värst länge? Var det inte först på 80-talet nångång som den blev det - innan var det bara Svenska flaggans dag väl?

Personligen tycker jag att de borde göra helgdag av den 6e juni så vi kan få till ett ordentligt firande - klart man ska vara stolt över landet man bor i! :)

------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)

Gör nationaldagen till helgdag istället för 1 maj. Förresten visste ni att vår s k nationalsång inte är vår nationalsång? (låter krångligt) Sossarna har nämligen aldrig godkänt denna sången som Sveriges nationalsång så egentligen har vi ingen utan det är bara svenska folket som betraktar " Du gamla du fria" som nationalsång.

------------------
Lefve Konungen
Lefve Sverige

"Vår beredskap är god"
Per Albin Hansson, 1939

Dummare citat får man leta efter!

smurja: Jo, jag har oxå hört det där någon stans. Men eftersom nationalsången tillhör folket så kanske det ändå blev rätt på nått sätt?

------------------

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

Gör nationaldagen till helgdag istället för 1 maj.

Jag har hellre 1 maj som helgdag än nationaldagen. 1 maj är också tradiotion, för arbetarna. Det är bra det finns en fast dag för dem (och jag) att demonstrera på.

------------------
Detta är inte en signatur.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)