webForumDet fria alternativet

Bo01 suger!

Småprat

18 svar · 348 visningar · startad av Cloe

Medlem sedan maj 2001739 inlägg
Frågan#1

Hej! Kan man göra nåt så korkat som Bo01? Jag förstår ärligt talat inte hur Malmö kan ställa upp på detta när ett antal tusen i staden är hemlösa och ligger och dör i buskarna!!!! Varför inte göra en samhällstjänst och bygga billiga bra bostäder åt människor som inga bostäder har? Istället för att öka klyftan och ge de rika ännu större möjligheter och minska de hemlösas med typ 100%???? Jag förstår inte hur man kan slicka de rika i arslet gång på gång o stå för det......när ska vi börja bry oss?? Ett kvarter bostäder åt de hemlösa hade kostat en brödsmula i Atlanten jämfört med Bo01....

------------------
Cloe

Medlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Och vad e Bo01?
Skyskrapan de ska bygga som blir europas högsta eller vad det är???

------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\

Sue Me!

[Redigerat av M@rtin den 17 maj 2001]

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Bo01 = Bostadsmässa

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu

Nazisterna tycker att judarna är som gökar, de lägger bon i andras ägg. /Niklas Norrby

Klicklänkar - ett enkelt sätt att hjälpa!
Stöd Amnestys kampanj mot tortyr!

Jaha. Hehe :)

------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\

Sue Me!

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

jävligt snygga hus har de byggt i allfall...

------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Hehe... och jag som nästan trodde att Bo01 var en politiker :e

------------------
404 - signature not found

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Hört talas om radbrytningar, cloe???

Välkommen till wF, förresten! :)

------------------
"Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton."
Popular Mechanics, 1949

Välkommen!

Jag såg precis kalla fakta som precis som du tyckte det var dumt med de nya lyxhusen. Själv tyckte jag det var rena reklamfilmen för husen. Även om jag vet att jag aldrig kommer tjäna tillräckligt för att bo där så tycker jag det är kul att se så fina hus. Jag tycker man kan unna de som tjänar bra att bo i sådana hus istället för att gå och vara avundsjuk.

Det finns ju inte hur många miljardärer som hellst så de bygger ju inte direkt många sådana här hus. Och även om jag inte bor i ett själv så tycker jag att det är roligare att gå förbi en sådan där lyxboning än en betonglägenhet.

------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\

Sue Me!

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Det bästa vore väl om man kunde bygga "snygga" hus alla människor. Det är lite tråkigt att man bara bygger för de rika.. :l

------------------
webmaster resources

Medlem sedan okt. 2000885 inlägg

Det är lite tråkigt att man bara bygger för de rika..

Va´ synd att de fattiga inte har någonstans att bo då.... ;)

------------------
All ovan text i detta inlägg är public domain och får citeras

Medlem sedan apr. 2001664 inlägg

Det j*vligaste är ju den där tegelmuren som de rika bygger runt sitt nya bostadsområde för att hålla packet borta.

------------------
When God created light, the first shadow was born.

Medlem sedan mars 2001344 inlägg

vad är Bo01 pratar du inte om BO001

------------------
RED LITTEL DEVIL

Bo01 sa de på Tv iaf, men de kan man ju inte lita på ;)
Fast 01 står väl för 2001 så då borde ju 01 vara mer naturligt än 001 :)

------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\

Sue Me!

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Fast om sex år låter Bo007 lite tuffare än Bo07.

Håller dock med om att det är förjävligt. Sverige dräller av helt vanliga, hårt arbetande personer som gärna vill ha tak över huvudet. Istället för att bygga hus för dessa, smäller man upp några dyra jävla skrytbyggen för superrika istället. Men om jag ställer mig utanför husen med en elektrisk boskapsmotare varje gång någon spekulant kommer förbi - nog borde väl priserna sjunka ganska drastiskt snart? "Nähä? Då blir det elchock. *ZOT!*"

------------------
Överraska din chef: kom till jobbet i tid idag.

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Vad är det för superdyra rikemanshus som ni gnäller om?

------------------

"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jag säger som min kära farmor sa: Sköt dig själv och skit i andra, älska Gud och heligt vandra :e

Men låt de rika ha sina hus där. Jag fattar inte varför alla ska börja gnälla så fort någon rikare person börjar bygga eller göra något som den tycker om.

Sluta gnälla och var tacksamma för det ni själva har. :)

------------------
404 - signature not found

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Som "fd." Malmö bo så måste jag agera :e

Jag förstår ärligt talat inte hur Malmö kan ställa upp på detta när ett antal tusen i staden är hemlösa och ligger och dör i buskarna!!!!

Malmö är en av de få storstäder som har minst antal hemlösa. Och några tusen är det knappast, senast dom "räknade" var det max 100st.

Varför inte göra en samhällstjänst och bygga billiga bra bostäder åt människor som inga bostäder har?

Vi lever i ett samhälle där marknaden styr, och just nu så är det lite bättre lgh. folk vill ha, se bara på hur bra det gick i Helsingborg när dom byggde ut i hamnen där...

Istället för att öka klyftan och ge de rika ännu större möjligheter och minska de hemlösas med typ 100%

I Malmö finns det gott om tomma lgh. i mindre attraktiva områden.

Jag förstår inte hur man kan slicka de rika i arslet gång på gång o stå för det......

P.g.a. att det är dom som står för dom stora skatteintäkterna som staten kan hjälpa dom med mindre pengar med.

Ett kvarter bostäder åt de hemlösa hade kostat en brödsmula i Atlanten jämfört med Bo01....

Jo, det är nog sant, men var skulle dom bygga det?

Klart man ska bygga, Malmö är på G och kommer att blomstra inom dom närmast 5 åren!

Tänk sen att Percy har fått GO att bygga det nya "tornet" ute vid vattentornet!! :) vilket lyft det kommer att bli för den delen av staden!

Malmö ROCKAR! iaf på Limhamn :e

------------------
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund

Hej igen!
Alltså, jag ursäktar om jag tog i lite i överkant om hur många hemlösa som finns i Malmö, men jag tror att jag läste i tidningen förra hösten att det fanns iallafall tusen, har jag fel???
Man måste väl överdriva lite för att folk ska reagera?? :) (alltså , hur får man in smileysar mitt i ett inlägg???) (jag menar de andra smileysarna) Sedan kan jag ju berätta för alla de oinvigda att Bo01 är en bomässa med lägenheter till hutlösa priser, ex. finns det lägenheter som kostar 48 000 kr/kvadratmeter.......är inte det väldigt sjukt???? Kom inte o säg att "de rika måste väl också få ha hus efter förmögenhet??" Det saknar proportioner.....Kan vi inte ta hand om de människor som inte är lika lyckligt lottade först,innan vi fjäskar för de rika???????? Vad lever vi i för klassamhälle egentligen????? Vi kastar ut de människor som hamnat snett och bygger vidare på de klasskillnader som en gång uppstått. Jag tycker att det är för jävligt rent ut sagt.

------------------
Cloe

Jippy! Jag trodde inte att det skulle komma någon smiley men det gjorde det!!
Va kul!

------------------
Cloe

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)