Som "fd." Malmö bo så måste jag agera :e
Jag förstår ärligt talat inte hur Malmö kan ställa upp på detta när ett antal tusen i staden är hemlösa och ligger och dör i buskarna!!!!
Malmö är en av de få storstäder som har minst antal hemlösa. Och några tusen är det knappast, senast dom "räknade" var det max 100st.
Varför inte göra en samhällstjänst och bygga billiga bra bostäder åt människor som inga bostäder har?
Vi lever i ett samhälle där marknaden styr, och just nu så är det lite bättre lgh. folk vill ha, se bara på hur bra det gick i Helsingborg när dom byggde ut i hamnen där...
Istället för att öka klyftan och ge de rika ännu större möjligheter och minska de hemlösas med typ 100%
I Malmö finns det gott om tomma lgh. i mindre attraktiva områden.
Jag förstår inte hur man kan slicka de rika i arslet gång på gång o stå för det......
P.g.a. att det är dom som står för dom stora skatteintäkterna som staten kan hjälpa dom med mindre pengar med.
Ett kvarter bostäder åt de hemlösa hade kostat en brödsmula i Atlanten jämfört med Bo01....
Jo, det är nog sant, men var skulle dom bygga det?
Klart man ska bygga, Malmö är på G och kommer att blomstra inom dom närmast 5 åren!
Tänk sen att Percy har fått GO att bygga det nya "tornet" ute vid vattentornet!! :) vilket lyft det kommer att bli för den delen av staden!
Malmö ROCKAR! iaf på Limhamn :e
------------------
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund