Visst suger det med folk som snackar skit,ljuger och för övrigt behandlar sin omgivning illa!?En polare till mig har flippat helt,han sitter rakt upp och ner och snackar skit och ljuger en massa!!Alla vet att han bara snackar skit,men ingen säger något,inklusive mig,suger jag vet,men vad ska jag göra då??Hjälp!!!!
---------------------------------------
*GOLDY*
Nja,,han är ju en väldigt bra vän till mig,,har inte alltid varit så här ju.flippade ju nyligen!!
(lite mycket "ju" kanske?)
---------------------------------------
*GOLDY*
Hmm, då är det nog ungefär samma problem som jag har.
Tja, antingen kan du ju försöka diskutera saken med honom, eller acceptera att det kanske ibland är så att man växer ifrån varandra?
Det är väldigt svårt att läsa vad du skriver goldy. Ha alltid mellanslag efter punkt, komma, frågetecken och utropstecken så blir det lättare att läsa..
Lämna för allt i världen inte vännen!
Det gör saken bara ännu värre. Visa istället hur mycket du älskar honom/henne och berätta hur du känner över dennes skitsnack.
Men prata inte skit om honom/henne. Det gör bara saken värre!
Vet inte om jag håller med om att man ska behålla en sådan vän.
Vad är det för mening att bry sig om en vän som inte visar samma respekt för dig?
Trots att det HAR VARIT en bra vän och att det kan smärta oerhört mycket att lämna vänskapen bakom sig och gå vidare, är det ändå viktigt att man verkligen ifrågasätter hur mycket en sådan vänskap egentligen är värd.
Precis som i vilket parförhållande som helst, oavsett om det är kärlek eller vänskap, så måste båda parter behandla varandra med respekt och inte snacka en massa skit bakon ryggen.
Var stark och ärlig mot dig själv och lyssna till vad ditt hjärta säger.
Vill du verkligen behålla din så kallade vän måste du prata med honom och säga att du känner så här. Du har rätt, han har fel, glöm inte det. Lycka till :-)
Jag ställer mig frågan:
Vad går vänskap ut på egentligen? Är det inte meningen att stötta, uppmuntra, vara där och ge varandra nåt slags utbyte? Jag har inga vänner som snackar skit osv. skuolle inte vilja ha det heller. om fenomenet inte är övergående skulle jag nog dumpa den "vännen"
Så rätt, så rätt...
Förlåt vännen, tala om hur du känner och ge honom/henne en chans till.
Även om ni inte vill leva efter vad Bibeln lär så ta till er detta.
Var på er vakt! Om din broder syndar, så tillrättavisa honom, och om han ångrar sig, så förlåt honom.
Även om han syndar mot dig sju gånger om dagen och kommer tillbaka till dig sju gånger och säger: Jag ångrar mig, så skall du förlåta honom.
En vän är en person som man kan hälsa på med orden "tjenare, ditt värdelösa skämt till människa" och som svarar "mors, din ångande hög med avföring" med ett leende på läpparna.
------------------
Överraska din chef: kom till jobbet i tid idag.
En vän är en person som man kan hälsa på med orden "tjenare, ditt värdelösa skämt till människa" och som svarar "mors, din ångande hög med avföring" med ett leende på läpparna.